2109
چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

1403/01/18 بازدید213

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، یک هدف مشترک میان وبمستران و صاحبان بیزنس است. تمرکز گوگل روی کمیت نیست، بلکه بر کیفیت است. رسیدن به صفحه اول گوگل کاملا سخت و نیاز به صبر و نگهداری منظم دارد.

سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است اما بازدهی آن ارزش سرمایه گذاری را دارد. برای افرادی که قصد دارند وارد صفحه اول گوگل شوند و ترافیک ارگانیک را جذب کنند، راه‌های متفاوتی وجود دارد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تحقیق کلمات کلیدی

مسلماً مهمترین بخش برای رتبه بندی سایت شما در صفحه اول گوگل، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. اگر تحقیق کلمات کلیدی را به درستی انجام ندهید، بخش زیادی از ترافیک ارگانیک گوگل را از دست خواهید داد.

تحقیق کلمات کلیدی شامل یافتن مجموعه کلماتی است که کاربران زیادی آن را در گوگل سرچ می‌کنند و سایت‌های کمی‌در مورد آن محتوا تولید کرده‌اند.

اگر نتوانید کلمات مناسبی که در آن حجم جستجوی خوبی وجود دارد بیابید، شانس حضور سایت شما در صفحه اول گوگل کاهش خواهد یافت. تحقیق کلمات کلیدی در واقع یکی از فیچرهایی است که در انجام خدمات سئو ارائه می‌شود.

ایجاد محتواهای با کیفیت

گوگل همیشه می‌خواهد بهترین نتایج را به کاربرانش نشان دهد. بنابراین نتایج صفحه اول، شامل لیست 10 تایی از بهترین نتایج است. نوشتن یک محتوای با کیفیت که با هدف جستجو مطابقت دارد، می‌تواند کاربران زیادی را جذب کند.

ایجاد تعداد زیادی پست وبلاگ

"ورود به صفحه یک گوگل" در واقع به معنای ورود به صفحه‌های زیادی است. هرچه صفحات بیشتری را بتوانید به وب سایت خود وارد کنید، ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت خواهید کرد (و درآمد بیشتری از وب سایت خود کسب خواهید کرد!) بنابراین، هر چه تعداد پست‌های وبلاگ بیشتری بنویسید، شانس بیشتری برای ورود به صفحه یک گوگل دارید و ترافیک بیشتری را به وبلاگ خود هدایت خواهید کرد.

البته، کیفیت همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است... نوشتن تعداد زیادی پست وبلاگ بی کیفیت به شما کمکی نخواهد کرد. اما اگر پست‌ها از کیفیت خوب برخوردار باشد، سعی کنید تعداد آن را افزایش دهید.

ارائه ux جذاب و کاربرپسند

انجام تحقیقات کلمات کلیدی، نوشتن محتوای عالی که به طور کامل به خواسته جستجوگر برای هر پرسش پاسخ می‌دهد و بهینه سازی آن محتوا، شما را بیشتر راه را به سمت هدف خود یعنی رتبه بندی در صفحه اول گوگل برای جستجوهای متعدد جستجو می‌کند و ترافیک زیادی را به سوی سایت هدایت می‌کند، اما به تنهایی کافی نیست.

برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید مطمئن شوید که کل سایت شما بهینه شده است و یک تجربه کاربری عالی (UX) ارائه می‌دهد. بنابراین می‌توانید انجام کارهای زیر را اولویت خود قرار بدهید:

  • اطمینان از سازگاری وب سایت شما برای موبایل
  • اطمینان حاصل کنید که صفحات وب سایت شما به سرعت بارگیری می‌شوند
  • وب سایت خود را برای پیمایش آسان می‌کند تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند
  • اطمینان از امنیت وب سایت
  • استفاده صحیح از دسته‌ها و برچسب‌ها
  • انجام تعداد زیادی لینک داخلی برای ساخت یک ساختار سایت خوب
  • استفاده از یک افزونه سئو
  • اطمینان از اینکه وب سایت شما به خوبی نگهداری می‌شود (به عنوان مثال، بدون لینک‌های شکسته ، محتوا به طور منظم به روز می‌شود ، محتواهای بی کیفیت اصلاح می‌شوند و اگر اصلاح نشوند، حذف می‌شوند).

ایجاد EEAT

با انجام این موارد؛ می‌توانید به تدریج به صفحه اول گوگل برسید، اما یکی از راه‌های تسریع این فرآیند و دادن شانس بیشتر برای رتبه‌بندی برای آن کلمات کلیدی رقابتی بالاتر، ساختن است. EEAT است.

EEAT مخفف Experience, Expertise, Authoritativeness and Trust است. گوگل می‌خواهد کاربران خود را به بهترین نتیجه بفرستد، و بخشی از بهترین نتیجه این است که یک متخصص/مرجع در حوزه کاری خود باشید و وب سایتی داشته باشید که مردم بتوانند به آن اعتماد کنند.

به همین دلیل، وب سایت‌هایی با EEAT بالاتر به طور طبیعی در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری خواهند داشت.

تکنیک‌های رسیدن به صفحه اول گوگل

علاوه بر موارد فوق برای رسیدن به صفحه اول گوگل می‌توانید استفاده از تکنیک‌های زیر را در اولویت قرار بدهید:

نوشتن متاتگ صحیح

متاتگ یکی از عوامل مهم در سئو برای رساندن سایت به صفحه اول گوگل است. متاتگ یا تایتل از اولین مکان‌هایی است که توسط گوگل مورد بررسی قرار می‌گیرد و مقدار آن بین 30 تا 60 کاراکتر در نظر گرفته شده است. متاتگ باید حاوی کلمه کلیدی باشد.

تگ توضیحات

متاتگ توضیحات در صفحه سایت نمایش داده نمیشود، اما در صفحه نتایج گوگل به نمایش در آمده و میزان آن بین 70 تا 150 کاراکتر است که کاربر با خواندن آن تصمیم می‌گیرد وارد سایت شما شود یا خیر!

تگ عنوان H1

تگ عنوان در بالای سایت قرار می‌گیرد و باید با عنوان سایت متفاوت باشد و نباید به صورت سئو نوشته شود. در هر صفحه صرفا یکبار می‌توان از تگ h1 استفاده کرد. مابقی تایتل‌ها با تگ h2, h3,h4,h5 و ... مشخص می‌شوند.

پیدا کردن کنیبال و برطرف کردن آن

کنیبال یا همخوارگی یکی از عوامل مهمی‌است که باعث گرفتن رتبه پایین‌تر یک صفحه می‌شود. این وضعیت زمانی به وجود می‌آید که دو صفحه برای یک کلمه کلیدی بهینه شده باشند. بنابراین پس از یافتن صفحاتی که دچار این مشکل شدهاند بهتر است با ادغام دو صفحه یا حذف یکی از صفحات نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید.

انتشار موضوع ترند

موضوعات ترند یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای دست یابی به ترافیک بیشتر محسوب می‌شود. بنابراین اگر بتوانید موضوعات ترند روز را در زمانی که اتفاق افتاده‌اند، شناسایی و در سایت درج کنید، می‌توانید به ترافیک زیادی دست یابید.

یافتن تمامی‌ویژگی‌های serp

نتایج سرپ، شامل People also Ask، Local Pack، Top Stories و Featured Snippet است که با استفاده از تکنیک‌های بهینه سازی و ارزیابی می‌توانید به آن دست یابید.

هزینه کردن و استفاده از تبلیغات ادز

استفاده از تبلیغات ادز برای رسیدن به صفحه اول گوگل می‌تواند هزینه‌بر باشد اما موثر است. برای این کار نیاز است که یک کمپین تبلیغاتی تنظیم کنید و بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود تبلیغات خود را تنظیم کنید.

اجرای یک تبلیغات گوگل AdWords معمولا هزینه بسته به میزان رقابت بر روی کلمات کلیدی است که می‌خواهید استفاده‌کنید به شما می‌کشد. به علاوه، زمانی که کلیکی بر روی تبلیغ‌های شما انجام می‌شود، هزینه‌های بیشتری پرداخت خواهید کرد. بهتر است ابتدا یک آزمایش کوچک انجام دهید و سپس به هزینه‌های بیشتر برای تبلیغات گوگل فکر کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
15688 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

2 هفته پیش
|
13613 بازدید

خورشید زندگی روزت مبارک!

نوشته

5 روز پیش
|
3900 بازدید