2109
معایب استفاده از دستمال کاغذی برای واژن

معایب استفاده از دستمال کاغذی برای واژن

1402/12/01 بازدید463

سلامت واژن

امروزه استفاده از دستمال کاغذی برای واژن خیلی زیاد شده و خانم‌ها بعد از هر بار دستشویی از اون استفاده می‌کنن. پوست ناحیه تناسلی خیلی حساسه و سریع به یه محرک خارجی مثل دستمال کاغذی واکنش نشون میده، همین امر باعث شده مشکلات جدی برای خانم‌ها به وجود بیاد. برخی خانم‌ها تصور می‌کنن که هرچی دستمال سفیدتر و نرم‌تر باشه از مرغوبیت بیشتری برخورداره و خطری نداره در صورتی که این تصور درست نیست. برای سفید کردن دستمال کاغذی‌ها از مواد شیمیایی مثل کلر که سم خطرناکی هست استفاده می‌شه. این مواد شیمیایی می‌تونه باعث بروز سرطان، نقص سیستم ایمنی بدن، کم شدن قدرت باروری و بهم خوردن تعادل هورمون‌ها بشه. گاهی در این دستمال‌‌ها ترکیباتی برای معطر شدن اونا استفاده می‌شه که باعث حساسیت و آلرژی پوستی خواهد شد. افرادی که زمینه اگزمای پوستی دارن در هنگام استفاده از دستمال کاغذی برای واژن به خارش، سوزش، قرمزی، التهاب و خشکی در ناحیه تناسلی مبتلا می‌شن.

 سلامت و بهداشت واژن

معایب استفاده از دستمال کاغذی برای واژن:

  • عفونت قارچی: در هنگام استفاده از دستمال کاغذی برای واژن باید مطمئن شد که این دستمال‌ها معطر نیست چون باعث عفونت قارچی می‌شن. مواد شیمیایی موجود در این دستمال‌ها PH واژن رو بهم می‌زنن و باعث عفونت قارچی می‌شن.
  • واکنش آلرژیک: معطر بودن دستمال‌های کاغذی باعث بروز حساسیت می‌شن. بعضی از خانم‌ها به مواد شیمیایی داخل دستمال کاغذی‌ها حساسیت دارن که باعث تورم، سوزش، قرمزی و خارش می‌شن.
  • زخم و خراش: با گذشت زمان و استفاده مرتب از دستمال کاغذی برای واژن، باعث ایجاد زخم‌های کوچک یا خراش روی واژن می‌شه. در هنگام استفاده باید به آرامی از اون‌ها استفاده کرد.
  • عفونت ادراری: در صورتی که از عقب به جلو با دستمال کاغذی خودتون رو خشک کنین ممکنه  میکروب‌های مقعد وارد ناحیه تناسلی و مجاری ادراری بشن که  باعث عفونت ادراری می‌شه.

نمونه‌های دیگری از معایب استفاده از دستمال کاغذی برای ناحیه تناسلی:

  • تورم: ترکیبات شیمیایی مثل : کلر که در این دستمال‌ها وجود داره پوست رو تحریک می‌کنه و باعث تورم می‌شه.
  • مشکلات مقعدی: دستمال‌های معطر و رنگی گاهی باعث خارش و التهاب مقعد می‌شن. رنگی که در این دستمال‌ها به کار رفته باعث می‌شه اگه در ادرار یا مدفوع خونی وجود داشته باشه تشخیص اون سخت باشه و درمان رو به تاخیر بندازه.
  • سرطان گردن رحم: استفاده از دستمال کاغذی برای واژن خطرناکه چون ترکیباتی در دستمال‌ها وجود داره که ابتلا به سرطان گردن رحم رو افزایش می‌ده و این یکی از خطرات دستمال کاغذی برای زنان هست. این نوع از سرطان با علائمی مثل : ترشحات غیر معمولی، احساس ناراحتی هنگام ادرار، کاهش وزن، لکه بینی بین قاعدگی‌ها و بی‌اشتهایی همراهه.

چه چیزی رو جایگزین دستمال توالت کنیم :

حوله‌های سفید و نخی یکی از گزینه‌هایی هست که می‌تونه جایگزین خوبی برای دستمال‌های کاغذی حساسیت‌زا باشه. با استفاده از این حوله‌‌ها می‌توان بعد از استفاده، هرشب اونا رو شست و برای استفاده بعدی به صورت کاملا تمیز مجددا استفاده کرد. یه راه دیگه برای عدم استفاده از دستمال کاغذی برای واژن جایگزین کردن تنظیف، گازهای استریلی و حوله‌های یکبار مصرف هست. مصرف اینا هیچ حساسیتی به وجود نمیاره و می‌شه اونا رو کوچک‌تر برش زد و استفاده کرد. با انجام این کارها خطر ابتلا به پاپیلوماتوز یا اگزمای تماسی از بین می‌ره. بعضی از خانم‌ها لباس زیر توری یا پلاستیکی استفاده می‌کنن که مجبورن برای خشک کردن خود از دستمال کاغذی استفاده کنن، با حذف این لباس‌ها و جایگزین کردن لباس زیر نخی که هم رطوبت رو جذب می‌کنن و هم زود خشک می‌شن، می‌شه این مشکل رو حل کرد.

معایب استفاده از دستمال کاغذی برای واژن

 استفاده از دستمال کاغذی برای واژن باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه:

  • دستمال کاغذی باید از خمیر سلولزی تهیه بشه و سفید رنگ باشه.
  • برای استفاده از دستمال کاغذی برای واژن باید برگهای دستمال محکم باشن و در صورت حمل و نقل شکل ظاهری اونا از بین نره.
  • یه دستمال مرغوب چین خوردگی‌هایی در سطحش هست که نشون می‌ده سرعت جذب آبش بالاست. در صورتی که دستمال در تماس با آب پودر بشه نشون می‌ده مواد شیمیایی زیادی در تولید اون به کار رفته.
  • دستمال مرغوب پرز نمی‌ده، سوراخ و لکه هم نداره و اگه در برابر نور خورشید گرفته بشه الیاف به صورت یکنواخت در سطح اون پراکنده شدن.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

2 هفته پیش
|
14577 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

2 هفته پیش
|
15842 بازدید

خورشید زندگی روزت مبارک!

نوشته

6 روز پیش
|
4119 بازدید