2783
راه های درمان اسهال در پریودی

راه های درمان اسهال در پریودی

1402/11/09 بازدید292

درمان اسهال

اسهال در پریودی یکی از مشکلاتی هست که بسیاری از خانم‌ها این مشکل را تجربه می‌کنن. قاعدگی در خانم‌ها تغییرات روحی و فیزیکی زیادی به وجود میاره. بیشتر خانم‌ها علاوه بر خونریزی دچار اسهال، تغییر خلق و خو و غیره میشن. زمانی که در دوران پریودی با مشکل اسهال مواجه میشین امکان داره مشکلاتی مانند نفخ، بی‌خوابی، دل درد شدید، عدم تمرکز، ضعف و سستی و ... رو تجربه کنین. هر یک از این عوارض برای خانم‌ها خیلی آزاردهنده هستن و در مواردی امکان داره زندگی روزمره خانم‌ها رو دچار اختلال کنن. علت بروز اسهال در این دوره امکان داره عفونت باشه.

درمان اسهال در پریودی

روش های درمان اسهال در پریودی

 روش‌های درمان اسهال در پریودی متفاوت هستن که هر یک از خانم‌ها بر اساس شرایطی که دارن می‌تونن یکی از این روش‌ها رو انتخاب کنن. برای درمان اسهال در دوران قاعدگی برخی از مهم‌ترین روش‌هایی که کاربرد زیادی دارن عبارت هستن از :

1. نوشیدن آب

یکی از بهترین روش‌های درمان اسهال در قاعدگی، نوشیدن آب هست. این مسئله که شما در دوران پریودی مایعات زیادی بنوشین اهمیت زیادی داره. اگه شما در دوران پریودی اسهال بشین ولی مایعات زیادی بنوشین مطمئن می‌شین که آب از دست رفته بدنتون جبران میشه. هیدراته کردن بدن با مشاهده رنگ ادرار به طور کامل مشخص می‌شه. اگه رنگ ادرارتون زرد کمرنگ باشه یعنی به اندازه کافی آب رو دریافت کردین.

2. تغذیه مناسب

 تغذیه مناسب یکی دیگه از روش‌های درمان اسهال در قاعدگی هست. تغذیه نقش مهمی برای کنترل کردن بیماری‌های متفاوت مانند اسهال داره. حتما می‌دونیم که بسیاری از خوراکی‌ها شدت دل پیچه رو بیشتر می‌کنن. تعدادی از خوراکی‌ها هم هستن که قوام مدفوع رو افزایش میدن. به همین دلیل طی روزهای بیماری بهتره که زمان مصرف مواد غذایی توجه زیادی به نوع مواد غذایی داشته باشین.

 برای کنترل کردن اسهال در دوران پریودی توصیه می‌کنیم از چندین روز قبل ملاحظات ضروری رو در نظر بگیرین. غذاهایی مانند غذاهای ادویه‌دار، غذاهای شیرین، محصولات لبنی، غذاهای دارای کافئین و ... شدت اسهال در دوران پریودی رو افزایش میدن. بهتره از غذاهایی که دارای پکتین بالایی هستند استفاده کنین تا بتونین اسهال رو در دوران پریودی کنترل کنین. غذاهای شور سدیم از دست رفته بدن رو تامین می‌کنن. به همین دلیل برای تامین پتاسیم می‌تونین از آب نارگیل یا سیب زمینی استفاده کنین.

3. استفاده از داروهای بدون نسخه برای درمان اسهال در پریودی

 یکی دیگه از روش‌های درمان اسهال در پریودی، استفاده از داروهای بدون نسخه هست. خانم‌هایی که اسهال شدید رو در دوران پریودی تجربه می‌کنن برای جلوگیری از ضعف بهتره داروهای بدون نسخه رو بخرن. داروهای ضد اسهال و مسکن‌های بدون نسخه مهمترین داروهایی هستن که در این دوران استفاده میشن. مسکن‌های بدون نسخه انقباض عضلات رو کنترل می‌کنن و اسهال کمتر می‌شه. همچنین شما می‌تونین برای کنترل کردن اسهال در دوران قاعدگی از قرص‌های ضد بارداری استفاده کنین. افرادی که قاعدگی نامنظمی دارن مصرف قرص‌های ضد بارداری براشون خیلی خوبه تا چرخه قاعدگی رو تنظیم کنن.

4. کنترل استرس

 کنترل استرس یکی دیگه از روش‌های درمان اسهال در پریودی هست. قبل از پریود شدن باید استرستون رو کنترل کنین تا دچار گرفتگی عضلات و اسهال نشین. مدیتیشن یکی از بهترین اقدامات درمانی برای کنترل اسهال هست. ورزش کردن و همچنین فعالیت بدنی سبک مثل پیاده‌روی روی کنترل تنش روانی تاثیر داره. استفاده کردن از دمنوش‌های گیاهی مثل اسطوخودوس، بابونه و ... قبل از پریود می‌تونه استرس شما رو به خوبی کنترل کنه. در نهایت اگر با این اقدامات استرس شما کنترل نشد بهتره به روانپزشک مراجعه کنین.

5. تنظیم خواب برای درمان اسهال در پریودی

 تنظیم خواب یکی دیگه از روش‌های درمان اسهال در قاعدگی هست. داشتن خواب کافی ۸ ساعت در طول روز می‌تونه به کنترل علائم پیش از قاعدگی کمک کنه. به طور کلی باید بگیم تنظیم خواب برای درمان بسیاری از بیماری‌ها ضروری هست. اگه شما از مشکل اسهال در دوران پریودی رنج می‌برین بهتره که خواب منظمی داشته باشین تا این مشکل کمتر بشه.

درمان اسهال در پریودی

6. مصرف خوراکی فیبردار

مصرف کردن انواع خوراکی‌هایی که دارای فیبر هستن یکی دیگه از روش‌های درمان اسهال در پریودی هست. مصرف فیبر برای کنترل اسهال تاثیر زیادی داره. به همین دلیل به خانم‌هایی که در دوران قاعدگی دچار اسهال میشن توصیه می‌کنیم چند روز قبل از آغاز پریودی، فیبر رو در رژیم غذایی‌شون قرار بدن. در صورتی که در رژیم غذایی فیبر قرار بگیره حجم مدفوع بیشتر می‌شه و از حالت آبکی به حالت قوام‌دار در میاد. مواد غذایی متفاوتی مانند میوه غلات، نان، سبزی و ... دارای فیبر هستن.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
2788

پربازدیدترین ها

پیش‌بینی زمان مرگ با یک روش ساده

نوشته

1 هفته پیش
|
5264 بازدید

علل و درمان سوراخ شدن رحم

نوشته

1 هفته پیش
|
2943 بازدید

رابطه جنسی در بارداری مجازه؟

نوشته

11 ساعت پیش
|
1228 بازدید

بهترین هدیه برای کودکان

نوشته

2 هفته پیش
|
3106 بازدید