2109
چگونه اقامت استرالیا بگیریم؟

چگونه اقامت استرالیا بگیریم؟

1401/10/05 بازدید1480

اگر خود را شایسته زندگی در آرامترین کشور اقیانوس آرام می‌دانید، همه چیز را یکجا در این فرصت نگارشی مطالعه کنید. صفر تا صد مراحل دریافت اقامت استرالیا را با استفاده از تازه‌ترین اطلاعات و آمار از دقیق‌ترین منابع با شما در این مقاله مرور می‌کنیم.

 

کشور استرالیا مناسب برای مهاجرت

بین کانادا و استرالیا از قدیم معروف بوده که حرفه‌ای‌ها راه سخت اما ارزشمند مهاجرت به استرالیا را انتخاب می‌کنند. رویکرد متفاوت استرالیا در روند صدور ویزا باعث می‌شود به مهاجران ایرانی دارای ویزای استرالیا بگوییم: حرفه‌ای!

کشور استرالیا چند دهه متوالی به دنبال جذب نیروهای متخصص و خبره است و همچنان اولویت این کشور در پذیرش مهاجر به عنوان نیروی متخصص کار است. سومین مقصد مهاجرت در سراسر جهان خود را به عنوان یک کشور مهاجرپذیر، مطلوب و رویایی برای مهاجران معرفی کرده و به وعده‌های خود در این حوزه عمل کرده است.

استرالیا نیز مانند بسیاری از کشورهای مهاجرپذیر جهان در چند سال گذشته به خاطر مشکلات اقتصادی کلان جهانی، تراژدی کووید-1، اثرات مخرب کرونا و همچنین ناآرامی‌های بین المللی متضرر شده اما همچنان به عنوان یک مقصد امن و آرام و البته استاندارد منتظر ورود مهاجران حرفه‌ای به خاک خود است.

زندگی در کشوری که همیشه به نیروی متخصص نیاز جدی دارد و برای حفظ متخصص بهترین رفاه و سطح استاندارد زندگی را فراهم می‌کند، همیشه آرامش بخش و ارزشمند است.

انواع اقامت استرالیا

کشور استرالیا با نزدیک به 27 میلیون نفر جمعیت بیش از دو قرن پذیرش فعال و مدرن مهاجر دارد. این تاریخچه از استرالیا یک کشور دارای فرهنگ مهاجرپذیری ساخته است.

کشوری با سیستم آموزشی مدرن، امنیت مثال زدنی، موقعیت‌های شغلی خیره کننده و دانشگاه‌های رویایی و استاندارد با انواع اقامت و ویزای منجر به اقامت دائم پذیرای خانواده‌ها و افرادی است که مدارک لازم و شرایط مناسب برای زندگی در استرالیا را دارند.

اقامت استرالیا از راه‌های گوناگون تحصیل، سرمایه‌گذاری، ازدواج و خانواده و اسکیل ورکر (نیروی کار ماهر) امکان پذیر است. همه این راه‌ها در شرایطی مناسب مهاجرت مشتریان موسسه مشاوره شغلی و کاریابی بین‌المللی شادا است که کاملا قانونی، منظم و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت بگیرد. انتخاب مسیر مهاجرت در این مرحله بسیار مهم است و باید با تحقیق و همراه با مشاوره حرفه‌ای صورت بگیرد.

سه راه متداول و مرسوم برای اخذ اقامت دائم استرالیا وجود دارد:

  • ویزای دائمی از طریق خانواده و ازدواج
  • ویزای دائمی نیروی کار ماهر و اسپانسر کارفرما
  • ویزای دائم راه اندازی کسب و کار یا سرمایه گذاری در استرالیا

نوع اقامت مخصوص ویزای دائمی با برنامه خانوادگی شامل گروه‌های زیر می‌شود:

  • پارتنر یا کسانی که نامزد هستند رابطه ی قابل اثبات دارند، فرزندان، والدین یا بستگان درجه یک شهروند استرالیایی، مقیم دائم استرالیا یا شهروند نیوزلند واجد شرایط
  • کودکانی که در خارج از استرالیا به فرزندی خوانده می شوند
  • کسانی که برای مراقبت از بستگان خود در خاک استرالیا نیازمند نقل مکان به این کشور و داشتن اقامت طولانی مدت و دائمی هستند

نوع اقامت ویزای دائم برنامه کاری شامل موارد زیر است:

  • نیروی کار ماهری که کارفرمای استرالیایی از آنها حمایت مالی می‌کند تا در استرالیا کار کنند
  • کسانی که از سیستم های امتیاز بندی استرالیا، دعوتنامه ویزای دائم دریافت می کنند.

نوع اقامت ویزای دائم کسب و کار یا سرمایه گذاری شامل موارد زیر است:

  • کسانی که ایده کسب و کار نوآورانه و منحصر به فردی دارند و آن را در استرالیا راه اندازی کرده و به یک فروش مشخصی رسیده اند.
  • کسانی که برای سرمایه گذاری در یک حوزه مشخص و تایید شده اقدام می کنند.

دریافت اقامت دائم استرالیا

برای دریافت اقامت دائم باید در اولین قدم رسمی، نوع ویزایی که برای واجد شرایط هستید، مشخص کرده و در مسیر همان نوع از ویزا قدم بردارید.

برای ویزای کاری که به شما امکان اقامت دائم می دهد، سن متقاضی باید کمتر از 45 سال باشد، این ویزاها مبتنی بر امتیاز هستند و مثلا در بازه سنی 25 الی 32 می‌تواند 30 امتیاز کامل این بخش را به خود اختصاص بدهید. سایر ویزاهای دیگر نیز شرایط سنی مخصوص به خودشان را دارند که می‌توانید با ارتباط با موسسه بین المللی شادا از مشاور اقامت استرالیا برخوردار و اطلاعات مفیدی دریافت کنید.

گزینه‌های دیگر صدور ویزا برای اقامت استرالیا

جدا از سه مورد مذکور ویزاهایی دیگری نیز در استرالیا شما را به سمت اقامت دائم می برند، مانند ویزای موسوم به استعداد جهانی که از سوی دولت استرالیا در نظر گرفته شده و به متقاضیانی که دارای دستاوردهای بین المللی هستند اجازه ی زندگی دائم در استرالیا را می دهد.

کدام ویزا برای اقامت دائم استرالیا بهتر است؟

ویزای مهارتی سابکلاس 189 که به عنوان ویزای مستقل نیروی ماهر نیز شناخته می‌شود، محبوب‌ترین ویزای اقامت دائم است که به شما امکان می‌دهد بدون پیشنهاد شغلی یا حمایت کارفرما و صرفا بر اساس امتیازاتی که دارید به استرالیا مهاجرت کنید. برای واجد شرایط بودن در این ویزا به حداقل 65 امتیاز در سیستم امتیاز بندی نیاز دارید. در وب سایت موسسه شادا به نشانی www.shadavisa.com به نحوه محاسبه امتیازات این ویزا دسترسی دارید.

چند نوع ویزا برای استرالیا وجود دارد؟

بیش از 100 نوع مختلف ویزای استرالیا وجود دارد. اینکه کدام یک برای شما بهترین است به شرایط شما بستگی دارد. اگر به عنوان یک شخص حرفه‌ای، مدیر یا تاجر فعالیت می‌کنید، ممکن است واجد شرایط مهاجرت نیروی ماهر و متخصص به استرالیا باشید.

آیا ویزای 188 استرالیا دائمی است؟

ویزای نوآوری و سرمایه‌گذاری ساب‌کلاس یا زیرشاخه ۱۸۸ یک ویزای موقت است که برای مدت پنج سال اعتبار دارد. این ویزا یک مسیر برای اقامت دائم از طریق ویزای نوآوری و سرمایه‌گذاری تجاری (ساب‌کلاس 888) است.

مراحل مهاجرت به استرالیا

این سوال مهم نزد همه کسانی که قصد مهاجرت دارند، مطرح می‌شود، اصولا از کجا شروع کنیم و برای اخذ اقامت استرالیا باید چه کارهایی انجام داد؟

پاسخ به این سوالات ساده است اما بسیار مهم. نقطه شروع از خود شما شکل می‌گیرد، دقیقا همان لحظه‌ای که تصمیم می‌گیرید، یک تصمیم درست، منطقی، همراه با تحقیق، مشورت و هدف‌گذاری.

شروع مناسب اهمیت زیادی دارد اما اگر با تاخیر و وسواس و افراط در فرایند انتخاب مسیر همراه باشد می‌تواند به ضرر فرد متقاضی تمام شود. مهم است که مدیریت زمان را ملاک قرار بدهیم و بهترین تصمیم را در کوتاه ترین زمان ممکن اتخاذ کنیم.

بسیاری از مهاجران موفق در این راه صفر تا صد این فرایند را ضمن تحقیق و تلاش برای تکمیل مدارک به یک موسسه مهاجرتی موفق، با سابقه و متخصص سپرده‌اند و لذت از این فرایند را جایگزین استرس و نگرانی کرده‌اند.

برای داشتن ویزای استرالیا و رسیدن به نقطه مطلوب، یعنی دریافت اقامت دائم، باید مشخص کنید از چه راهی می‌خواهید به قله برسید. این راه‌های متفاوت اما قانونی گاهی با هم همپوشانی دارند و گاهی کاملا مستقل هستند.

اقامت دائم استرالیا از طریق کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری، ازدواج، گلوبال تلنت و چندین نوع دیگر امکان پذیر است و کافی است پس از تصمیم گیری نهایی در همان راه مشخص شده، مدارک مورد نیاز خود را تهیه و درخواست های خود را ارسال نمایید.

راحت ترین راه برای مهاجرت به استرالیا

خیلی از متقاضیان به دنبال راحت ترین راه برای مهاجرت به استرالیا هستند، هر پرونده‌ای ویژگی خودش را دارد و سخت می‌شود یک حکم کلی برای همه متقاضیان صادر کرد. در کل به نظر می‌رسد استفاده از مسیر نیروی کار ماهر یکی از بهترین و ساده ترین راه‌های مهاجرتی (در صورت کامل بودن مدارک و امتیازات) است.

این موضوع برای هر فرد کاملا متغیر خواهد بود، ممکن است فردی با توجه به سوابق تجاری خود، بتواند از طریق سرمایه گذاری و راهکارهای تجاری اقدام کرده و سریعتر به هدف خود برسد.

از چه موسسه ای مشاوره بگیریم؟

این که برای اخذ اقامت استرالیا به صورت مستقل و بدون مشورت با یک موسسه یا فردی آگاه اقدام کنیم، الزاما کار اشتباهی نیست، موضوع مهم این است که راه را اشتباه طی نکنیم و نسبت به مسیر آگاه باشیم، چرا که جبران زمان از دست رفته یا هزینه‌های صرف شده کار آسانی نخواهد بود.

یک مشاور و کارشناس مهاجرتی متخصص و امین، با موکل خود سفر را آغاز می‌کند، قدم به قدم با او حرکت کرده و مشکلات موکل را مشکلات خودش می‌داند. مشاور مهاجرتی استرالیا مادامی که پرونده‌ای در دست دارد، زندگی معمولی خود را کنار گذاشته و تا از استقرار قانونی، آرام و درست موکلش در استرالیا مطمئن نشود، دست از تلاش بر نخواهد داشت.

اعضای این خانواده هرگز از یکدیگر جدا نمی‌شوند، یک موسسه مهاجرتی متعهد، موکل خود را حتی پس از استقرار در استرالیا نیز تنها نخواهد گذاشت.

برای اخذ اقامت دائم استرالیا از موسسه‌ای مشاوره بگیریم که شفافیت، تخصص و تجربه خوب خود را در اختیار موکلین محترم خود قرار داده است و اهداف آن ها را اهداف خود می داند.

موسسه مشاوره شغلی و کاریابی بین المللی شادا حتما اولین و آخرین انتخاب شما برای مهاجرت به استرالیا نیست اما قطعا، بهترین انتخاب شما خواهد بود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
7221 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

3 روز پیش
|
6149 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

5 روز پیش
|
5108 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

5 روز پیش
|
5066 بازدید