2109
تبلیغات پزشکان در خصوص سزارین متوقف شود

تبلیغات پزشکان در خصوص سزارین متوقف شود

1393/07/29 بازدید678

 دکتر شهلا میرگلوبیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه سزارین با اینکه بسیار برای مادر و نوزاد مضر است به علت عدم آگاهی مادران از سوی پزشک تبلیغ و مورد استقبال مردم واقع می‌شود. 

وی گفت: برنامه‌های آموزشی و بسترسازی درخصوص زایمان طبیعی در کشور ما بسیار دیر شروع شد به گونه‌ای که نسبت به سایر کشور‌ها حدود ۲۰ سال دیر‌تر شروع شده است و اکنون به جایگاهی رسیده‌ایم که بیشترین میزان سزارین را در بین کشورهای جهان به نام کشور‌ ما ثبت می‌کنند. 
وی با بیان اینکه سال‌ها بعد عوارض ناشی از سزارین‌های انتخابی و غیرپزشکی مشخص می‌شود بار‌ها درخصوص ابتلای بالای نوزاد سزارینی به دیابت، بیماری‌های عفونی و آلرژی صحبت کرده‌ایم اما هنوز هیچ برخوردی جدی با پزشکی که در روز بیش از چندین سزارین دارد صورت نگرفته است. 
 
باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما

login captcha

اره تو راست میگی الان من که ۱۹ سال پیش سزارین شدم یه سرطانی آلرژی دار عفونی هستم😂😐 اتفاقا تو عمرم نه دست پام شکسته نه تا حالا پام رسیده مطب دندون پزشک و اتاق عمل به جاش خواهر برادر بزرگ ترم ک طبیعی بودن تا حالا صدجاشون شکسته سالی چند بار دندون پر میکنن و اتاق عمل هم رفتن!!

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
7137 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

3 روز پیش
|
6023 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

5 روز پیش
|
5098 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

5 روز پیش
|
5044 بازدید