2783
رژیم کتو چیست؟

رژیم کتو چیست؟

1400/03/17 بازدید2057

رژیم غذایی کتوژنیک به عنوان درمانی برای صرع ایجاد شد. اکنون این یک رژیم غذایی جدید است که بدن شما را در کتوز قرار می دهد فرآیند سوختن سلول های چربی برای تأمین انرژی.

آیا رژیم کتو کار می کند؟

رویکرد کم کربوهیدرات و چربی می تواند منجر به کاهش قابل توجه وزن شود. اما آیا آنها می توانند این وزن را حفظ کنند و آیا می توانند کتو را طولانی مدت دنبال کنند؟ برای اکثر مردم پاسخ این سالات منفی است. به عبارت دیگر، این لزوما نوعی تغییر دائمی سبک زندگی نیست که امیدوارید به آن دست یابید.

چه کسی باید رژیم کتو را امتحان کند؟

این می تواند برای افرادی که دچار تشنج هستند یک هدف پزشکی باشد. این رژیم همچنین می تواند به افرادی که به دنبال موارد زیر هستند کمک کند:

حساسیت انسولین آنها را بهبود یا تنظیم کنید

بهبود برخی از نشانگرهای زیستی سلامتی، مانند فشار خون

یا با سبک زندگی بی تحرک وزن یا چربی بدن کاهش دهید

چه کسی نباید رژیم کتو را امتحان کند؟

افرادی که به دنبال کاهش سریع وزن هستند بدون داشتن برنامه ای در مورد چگونگی حفظ طولانی مدت کاهش وزن

هر کسی که رابطه ضعیفی با غذا و یا الگوی غذا خوردن بی نظم داشته باشد ورزشکاران نخبه و هر کسی که مبتلا به پانکراتیت، نارسایی کبدی، اختلال کلیوی یا سایر اختلالات متابولیسم چربی باشد. بیماران دیابتی که تا به حال مبتلا به کتواسیدوز دیابتی تشخیص داده شده اند.

 

رژیم کتو و دیابت:

شاید متوجه شده باشید که افرادی که بدنبال بهبود حساسیت به انسولین هستند اغلب کاندیداهای خوبی برای رژیم کتو هستند. به طور معمول این به افرادی که دیابت دارند اشاره دارد، اگرچه همه افراد دیابتی نباید کتو را امتحان کنند. "بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 باید بسیار مراقب رژیم کتو باشند زیرا روند کتوز می تواند خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد ، یک وضعیت بسیار خطرناک که می تواند منجر به بستری شدن در بیمارستان و مرگ شود. اگرچه بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 می توانند به راحتی از رژیم کتو بهره مند شوند. دکتر طباطبایی می گوید که کاهش کربوهیدرات ها و کاهش کلی کتو به این معنی است که بدن شما به انسولین کمتری نیاز دارد که به نوبه خود به تثبیت سطح گلوکز خون کمک می کند.

با کتو چه بخوریم؟

خوردن کتو به معنای انتخاب غذاهایی است که کربوهیدرات کم و چربی زیادی دارند اما این کار همیشه به آسانی به نظر نمی رسد. کربوهیدرات ها فقط در پاستا و نان های تصفیه شده در کمین نیستند. بسیاری از غذاهای سالم مانند میوه ها و سبزیجات حاوی کربوهیدرات هستند (همراه با ده ها ویتامین و مواد معدنی لازم). در اینجا مثالی از برخی غذاهای محبوب کتو دوستانه آورده شده است:

گوشت و مرغ

تخم مرغ

لبنیات مانند پنیر، ماست یونانی، پنیر و خامه

سبزیجات کم کربوهیدرات مانند اسفناج گل کلم و قارچ

آووکادوها

کره مغز

بیکن تند و سوسیس

آجیل، دانه ها و روغن های غیر اشباع تک

از آنجا که بسیاری از افراد در حال حاضر کتو انجام می دهند ، با توجه به رژیم های غذایی ، دستور العمل کمبودی وجود ندارد اما خوردن کتو هنوز هم به برنامه ریزی دقیق و آماده سازی نیاز دارد.

آیا کتو باعث لاغری میشود؟

هدف از کتو این است که بدن شما را با از بین بردن اکثر کربوهیدرات ها در حالت کتوز چربی سوز قرار دهد. برخی از افراد پس از حدود یک هفته به کتوز مبتلا می شوند در حالی که ممکن است برخی دیگر کمی بیشتر طول بکشد. اگر كالری كمتری از میزان كالری مصرف كنید چربی بدن را می سوزانید و لاغر می شوید. اگر وارد کتوز شوید اما به اندازه کافی برای تأمین انرژی مورد نیاز خود غذا بخورید بدن شما شروع به سوزاندن سلول های چربی برای انرژی نمی کند، زیرا به سادگی لازم نیست. برای کاهش وزن کتوز یا عدم نیاز هنوز به کمبود کالری نیاز دارید.

آیا کتو برای همه مفید است؟

کتو می تواند برای برخی از افراد مفید باشد و حتی اگر از پوند نگذارید کتوزیس فوایدی دارد. می تواند حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و فشار خون را کاهش دهد. اما هنوز تحقیقات زیادی درباره اثبات ادعای کتو وجود ندارد. کتو دشوار است و اکثر متخصصان رژیم غذایی ترجیح می دهند افراد عادت های غذایی را که می توانند به مدت طولانی متعهد شوند را برای مزایای مطلوب سلامتی در نظر بگیرند.

 

منبع: www.singlecare.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
2788

پربازدیدترین ها

پیش‌بینی زمان مرگ با یک روش ساده

نوشته

1 هفته پیش
|
5329 بازدید

علل و درمان سوراخ شدن رحم

نوشته

1 هفته پیش
|
2959 بازدید

رابطه جنسی در بارداری مجازه؟

نوشته

13 ساعت پیش
|
1461 بازدید

بهترین هدیه برای کودکان

نوشته

2 هفته پیش
|
3129 بازدید