2733
2734
عنوان

آمپول 3 ماهه و عوارضش

76164 بازدید | 72 پست
جلوگیری به روش تزریقی چگونه است؟

در این روش از هورمون پروژسترون استفاده می شود.

پروژسترون به عضله فرد تزریق می شود و به تدریج وارد جریان خون می شود.

این هورمون از تخمک گذاری تخمدان ها جلوگیری می کند.



چه کسانی نباید از این روش استفاده کنند؟

- خانمی که اخیرا دچار سرطان سینه یا هپاتیت شده است.

- خانمی که دارای عوامل خطر ابتلا به پوکی استخوان است. یکی از این عوامل خطر این است که برای مدت شش ماه یا بیشتر، عادت ماهانه نشده باشد. دیگر این که پوکی استخوان در نزدیکان درجه یک او وجود دارد.



عوارض روش تزریقی

یکی از دلایلی که سبب می شود زنان به روش تزریقی رو بیاورند این است که استفاده از این روش، تا حدود سه ماه از بارداری جلوگیری می کند و استفاده از آن در میان سایر روش های جلوگیری بسیار آسان می باشد.



عوارض آمپول ضدبارداری مانند قرص ضدبارداری نمی باشد، زیرا در این روش میزان هورمون، بسیار بیشتر از قرص های جلوگیری می باشد.



عوارض این روش عبارتند از:

- عوارض جانبی شایع شامل افزایش وزن و حساسیت پوستی مثل ایجاد لکه های سیاه و جوش می باشد.



- عوارض جانبی کمتر مانند تغییر میل جنسی، تغییر اشتها ،عصبانیت، افسردگی، درد سینه ها، حالت تهوع، ریزش مو یا رشد مو بر روی صورت یا بدن است.



- عوارض خطرناک مانند احساس سردرد یا سرگیجه خفیف و دوره ای که می تواند نشان دهنده مشکلات جدی مربوط به فشار خون یا لخته شدن خون باشد.
تحقیقات نشان می دهد حدود نیمی از زنانی که از روش تزریقی استفاده می کنند،طی سال اول دچار قطع قاعدگی می شوند

- یکی از مهم ترین عوارض استفاده از این روش، کاهش توده استخوانی می باشد. این آمپول بر کلسیم موجود در استخوان اثر می کند و توده استخوان به طور موقت کاهش می یابد، حتی اگر استفاده از آن قطع شود. لذا به مشکل پوکی استخوان بسیاری از زنان میانسال دامن می زند.



- آمنوره (قطع قاعدگی) : تحقیقات نشان می دهد حدود نیمی از زنانی که از روش تزریقی استفاده می کنند،طی سال اول دچار آمنوره می شوند.



- خونریزی طولانی مدت : بیشتر زنانی که از این روش جلوگیری استفاده می کنند، در چهار ماهه اول استفاده خود در طی قاعدگی، خونریزی های طولانی مدت دارند.



- تاثیر بر روی باروی : حدود دو یا سه ماه بعد از قطع روش تزریقی، بارداری به عقب می افتد.



- ایجاد لخته خون در پاها و ریه

- زردی

- حساسیت (آلرژی)

- ناباروری

- افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان

زندگی آبتنی در حوضچه اکنون است
باورهای غلط
زنانی که از هورمون های تزریقی استفاده می کنند هر چند وقت یک بار این کار را متوقف کنند تا خون قاعدگی جمع شده در رحم به خارج ، جریان یابد

در مصرف روشهای هورمونی خون قاعدگی در داخل رحم انباشته نمی شود . اگر قاعدگی بند می آید ( و از حاملگی جلوگیری می شود ) به این دلیل است که سطح بعضی از هورمون ها در بدن به حدی نمی رسد که رشد لایه های مخاطی رحم را تحریک کند و به وقوع قاعدگی منجر شود. متوقف شدن جریان خون عادت ماهانه در زنی که از روش تزریقی استفاده می کند نه خطرناک است و نه زیان بار . قطع قاعدگی سبب جلوگیری از کم خونی یا مانع از تشدید آن می شود.
زندگی آبتنی در حوضچه اکنون است
ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!😥 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷



باور غلط
روشهای تزریقی ایجاد سرطان می کند

مطالعات نشان می دهد که آمپول " دپوپروورا " احتمال بروز سرطان تخمدان یا سرطان دهانه رحم را افزایش نمی دهد. برعکس استفاده از این آمپول ها با کاهش احتمال دچار شدن به سرطان رحم همراه است .
زندگی آبتنی در حوضچه اکنون است
2742
باورهای غلط
هورمون های تزریقی سبب نازایی دائم می شود

هیچ دلیلی در دست نیست که نشان دهد روش تزریقی سبب نازایی می شود. در زنانی که از هورمون های تزریقی استفاده می کنند باز گشت قدرت باروری به طور متوسط حدود 4 ماه بیشتر از آنان که از "قرص" ، آی یودی یا کاندوم استفاده می کرده اند طول می کشد . مطالعات نشان می دهد که زنان اگر بخواهند ، بطور متوسط حدود 10 ماه بعد از آخرین تزریق " دپوپروورا " حامله می شوند. مطالعه جدیدتر نشان داده است که بیش از 80 درصد زنانی که از روش هورمون های تزریقی ماهانه استفاده می کرده اند در یک سال اول بعد از قطع روش ، حامله شده اند .
زندگی آبتنی در حوضچه اکنون است
باور غلط
اگر زن در جریان استفاده از هورمون های تزریقی حامله شود جنین صدمه می بیند

چون هورمون های تزریقی در جلوگیری از حاملگی بسیار موثر است احتمال این که نطفه ای منعقد شود و سپس در معرض تزریق های بعدی قرار گیرد بسیار اندک است. تا کنون دلیلی بدست نیامده است که نشان دهد اگر تخمک زن بارور شود و رویان تشکیل گردد تزریق های بعدی برای رویان زیان آور باشد .
زندگی آبتنی در حوضچه اکنون است
2738
من شیر می دهم و این روش استفاده کردم سه ماهشو زدم و خیییییلی روی اعصاب تاثیر بد داشت با کم خوابی که ما مادرها داریم خیلی بد تر شدم ...خستگی عصبی شدن . مواردی که ذکر شد ه ...یکمم چاقم کرده بعد از سه ماه تزریق دیگه نرفتم تمدید کنم و الان 7 ماهه از اول که تزریق کردم تا الان پریود نشدم
منم الان یه ماهه ازامپول استفاده میکنم فقط خیلی خیلی عصبی شدم بی خواب هم شدم پری هم نشدم تا حالا .


لکه بینی داشتم رفتم دکتر زنان اونقد دعوام کرد که چرا یه بچه داری از امپول استفاده کردی

من دیگه بعد اتمام وقتش استفاده نمیکنم توبه توبه
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

حس ششم

دکی1402 | 12 ثانیه پیش
2687