2733
2734

از ان جاییکه بیشتر وقت نوزادان در تخت خوابشان است پس بایدبه راحتی و ایمنی تخت توجه زیاد داشت  .بهتر است آنچه انتخاب می‌کنید تا 3-2 سالگی کودک مناسب باشد.و ازطرفی عجله نکنید چون برای چند هفته اول می‌توانید از گهواره استفاده کنید.


 اندازه فضا 

 بسیاری از والدین به دلیل محدودیت جا تخت‌های قابل‌حمل یا انواع کوچک را به انواع بزرگ‌تر ترجیح می‌دهند. حتی برخی انواع تخت تا شو هستند و برخی دیگر چرخ دارند و به این ترتیب شما می‌توانید به‌راحتی آن را به هرجا که دلتان خواست انتقال دهید.


 استحکام تخت : 

در فروشگاه یک تکان اساسی به تخت بدهید  اگر تکان خورد یا جرجر صدا داد، شاید درست نصب نشده باشد و بنابراین بهتر است دنبال یک تخت دیگر بگردید.


انواع تشک : 

دو نوع تشک رایج انواع فومی و فنری که هر دو ضخامتی بین 7 تا 15 سانتیمتر دارند. موجود است که  وزن می‌تواند یک شاخص خوب باشد به‌طوری که تشک سنگین‌تر چگال‌تر است.


اندازه تخت:

اندازه یک تشک استاندارد حدودا 130 سانتیمتر طول و 70 سانتیمتر عرض دارد، که داخل تخت پوشیده شود. در مورد قسمت‌های چوبی هم دقت کنید که به‌راحتی قابل‌نصب باشد‌.


ارتفاع تشک

 اغلب تخت‌ها این قابلیت را دارند که تشک تخت را بالا و پایین ببرید و به این ترتیب ارتفاع را  میتوانید تنظیم کنید. 

زمانی که نوزاد نشستن را یاد می‌گیرد باید ارتفاع تشک را کم کنید چون ممکن است بتواند به کمک نرده‌های تخت بایستید. و از تخت خارج شود.


انواع تخت نوزاد


تخت استاندارد: مزیت تخت‌ها یی که از 4 طرف ثابت اند این است که ارزان هستند و محکم بوده و مدت طولانی می‌توانید از آن استفاده کنید اما عیبش این است انتقال دادن راحت نیست و امکانات سایر تخت‌ها را ندارد.


تخت نوزاد قابل‌تبدیل: این تخت‌ها همزمان با رشد نوزاد قابل تبدیل براساس سایز او هستند. دقت کنید که برای این نوع تخت‌ها باید کیت مخصوص تبدیل تخت را هم خریداری کنید. مزیت این نوع تخت‌ها این است که مقرون‌به‌صرفه بوده و مدت طولانی می‌توان از آن استفاده کرد. 

اما این امکان وجود دارد که با طراحی داخلی خانه متناسب نباشد و حتی در طول زمان فرسوده شود.


تخت متحرک:  درصورتیکه فضای کمی دارید، این تخت مناسب شماست.  قابلیت انتقال تخت  موجود است درحالی‌که به کارهای خانه می‌رسید چشمتان به نوزادتان باشد. هم چنین برای خانه‌های کوچک مناسب است اما تنوع طراحی آن زیاد نیست و باید مرتب بررسی شود تا جایی از آن نشکسته باشد.


نکات ایمنی مهم

1-  فاصله نرده‌های تخت از یکدیگر نباید به‌گونه‌ای باشد که سر نوزاد در آن گیر کند

2-. وقتی تخت را در خانه نصب کردید حتما آن را دور از پنجره و پرده بگذارید چون امکان خطر برای نوزاد وجود دارد .

3- هیچ وقت از تختی که نرده‌های یک طرف آن قابل پایین آمدن است استفاده نکنید، چون نرده متحرک خطرات جدی برای نوزاد خواهد داشت

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687