2733
2734
عنوان

خبر فوری

907 بازدید | 13 پست
. خبرفوری خبرفوری دکتر رنجبر رییس بیمارستان بعثت درخواست انتشار دادند : اطلاعیه مهم دوستان به اطلاع تمام عزیزان خود برسانید که تا اطلاع ثانوی از خوردن سوسیس وکالباس جدا خودداری فرمایید .برخی از این محصولات حاوی نوعی ویروس هستند که مستقیما وبه سرعت بر روی نخاع اثر گذاشته. ومنجر به فلج شدن فرد خواهد شد .تا کنون بیش از 10 مورد به بیمارستان نمازی ارجاع داده شده است. خواهشمندیم تا میتوانید به دیگران هم اطلاع دهید.
خدایا شکرت برای اینکه منو لایق دونستی دوباره مادر شم.


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2728
مرسی مهرناز جان.
من شـــکوفایی گلـــهای امیـــدم را در رویـــاهـــا میبــینم، و نــــدایی کـــه بــــه مـــن می گـــوید : " گـــرچــه شــب تاریــک اســـت دل قـــوی دار ســـــحر نــــــزدیـــــــک اســـــــت. "
2740
نگاه کارشناس/ دکتر آراسب دباغ مقدم/دامپزشک، متخصص بهداشت مواد غذایی ویروسی بودن سوسیس و کالباس صحت ندارد کارخانه‌های سوسیس و کالباس به لحاظ کیفیت محصولاتشان درجه‌بندی می‌شوند به گونه‌ای که کارخانه درجه یک از نظر بهداشتی محصول سالم تولید می‌کند و کارخانه‌های درجه 2 و 3 و بعضا تولیدکنندگان زیرپله‌ای، ممکن است در تولید سوسیس و کالباس تقلب کنند که از آن جمله استفاده از ضایعات مرغ و گوشت است... از آنجایی که این ضایعات چرخ می‌شوند، در بافت سوسیس و کالباس خود را نشان نمی‌دهند و به‌دلیل ادویه‌ای که به این محصولات اضافه می‌شود، طعم پوشانی می‌شوند ولی به قول معروف نمی‌توان همه را با یک چوب راند و این تخلف‌ها را به همه کارخانه‌های سوسیس و کالباس تعمیم داد زیرا بر کار تولیدکنندگان سوسیس و کالباس 3 نهاد سازمان دامپزشکی، سازمان استاندارد و وزارت بهداشت نظارت می‌کنند. گوشتی که وارد کارخانه می‌شود، از مرحله قصابی تا پخت تحت‌نظارت سازمان دامپزشکی است و بعد از آن تا مرحله عرضه، وزارت بهداشت باید بر آن نظارت کند و سازمان استاندارد نیز با کمک این دو نهاد، ضوابط مورد نیاز را تدوین می‌کند و نماینده‌ای از هر 3 نهاد به‌عنوان مسئول فنی باید در کارخانه حضور داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید، سوسیس و کالباس جزو فرآورده‌های گوشتی طبقه‌بندی می‌شوند و از نظر قانونی باید حداقل 50 درصد گوشت داشته باشند. البته گوشت‌ها از نظر کیفیت درجه بندی می‌شوند به گونه‌ای که گوشت درجه یک شامل فیله و راسته است که قیمت بالایی دارد و مورد استفاده خانوار قرار می‌گیرد. گوشت درجه 2، مثلا می‌تواند گوشت سردست و ران باشد و در رده آخر گوشت صنعتی (مانند گوشت قلوه‌گاه) است که در تولید سوسیس و کالباس از آن استفاده می‌شود. در مورد مرغ‌ها نیز از مرغ هلندی تخم‌گذار که گوشت دیرپزی دارد، استفاده می‌شود و به همین دلیل قیمت این محصولات کمتر از خود گوشت است. اخیرا شایعه‌ای مبنی بر وجود ویروس در سوسیس و کالباس‌ها مطرح شد که در جامعه نگرانی‌هایی ایجاد کرد اما حقیقت این است که بر اساس استانداردهای کشور، سوسیس و کالباس در کارخانه در دمای 75 تا 85 درجه به مدت یک و نیم تا 2 ساعت پخته می‌شود و هیچ ویروسی نمی‌تواند در این دما زنده بماند. از طرف دیگر، ویروس‌های نادری هستند که از طریق گوشت منتقل می‌شوند و حتی اگر تخلفی صورت بگیرد، هیچ نوع ویروسی نمی‌تواند از راه خوراکی از گوشت منتقل شود.
خدایا کمکم کن تا درهایی که به سویم میگشایی ندانسته نبندم و درهایی که به رویم میبندی به اصرار نگشایم. . .
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687