2733
2739
ببین نظرات اینجا خیلی خوبه ها ولی تهش ادم نیاز داره یه ادم متخصص بهش بگه چیکار کنه. من خودم هربار مساله اینجوری برام پیش میاد میرم سراغ دکترساینا. بیا اینم لینکش بعد تازه خیالمم راحته که اگر مشکلم حل نشه پولمو کامل برمیگردونن.



2742
2740
رهای عزیز سلام
مشخصاتی که ذکر می کنید ، نشانه سندرم تخمدان پلی کیستیک است .
این اختلال شایع ترین علت تخمک گذاری کم یا عدم تخمک گذاری در زنان است و علایم خود را به صورت رویش موهای زائد و نامنظمی های قاعدگی( فاصله ی طولانی بین قاعدگی ها و یا عدم قاعدگی ) نشان می دهد . سطح هورمون مردانه (آندروژن ) در این افراد بالا است . چاقی ، مشکلات ناشی از این اختلال را تشدید می کند .
علت ، اختلال در تعادل هورمونی است . به این ترتیب که افزایش هورمون مردانه و استروژن باعث کاهش هورمون تحریک کننده فولیکول شده و در نتیجه باعث رشد ضعیف فولیکول می شود . در این حالت عدم تخمک گذاری و به دنبال آن عدم قاعدگی پیش می آید . در سونو گرافی فولیکول های متعدد کوچک در اطراف تخمدان مشهود است .
(فولیکول کیسه ای است که تخمک در درون آن قرار دارد . هر دوره چندین فولیکول شروع به رشد می کنند اما فقط یکی از آن ها کاملا بالغ شده و تخمک درون خود را آزاد می کند . )
درمان در خانم هایی که قصد باردار شدن ندارند با این هدف انجام می شود که دوره های خون ریزی قاعدگی ایجاد شود و به این جهت از هورمون پروژسترون استفاده می شود . هم چنان که برای شما انجام شد .
در خانم هایی که تمایل به بارداری دارند ابتدا پروژسترون جهت ایجاد قاعدگی تجویز می شود و سپس داروهای تحریک کننده تخمک گذاری تجویز شده و به این ترتیب فولیکول رشد کرده و تخمک درون خود را آزاد می کند .
در خانم های چاق رژیم غذایی و کاهش وزن بهترین روش درمانی است.
به این نکات توجه کنید :
1.بدانید که حتی در زوج هایی که هیچ مشکلی برای باروری ندارند ، احتمال حاملگی در یک دوره قاعدگی ، 20 تا 25 درصد است .
2.درمان با قرص های تحریک تخمک گذاری در اکثر موارد در 6 ماه اول جواب داده و بارداری رخ می دهد.
3.رژیم غذایی را تحت نظر کارشناس تغذیه شروع کنید و از رژیم سرخود بپرهیزید . چون کاهش وزن افراطی نیز بر تعادل هورمون های بدن تأثیر می گذارند .
4.علاوه بر رژیم غذایی ، ورزش منظم را نیز در برنامه ی خود بگنجانید که به شادابی و طراوت روحیه تان نیز کمک می کند .علی الخصوص پیاده روی در هوای پاک Smile
5.سایز تخمدان های شما طبیعی گزارش شده است .ابعاد طبیعی تخمدان در بیشترین سایز به این صورت است : طول : 5 سانتی متر عرض : 3 سانتی متر ضخامت : 3 سانتی متر
6. در بعضی از موارد فرد قبل از درمان دارویی باردار می شود اما به علت سابقه ی عدم قاعدگی های طولانی مدت ، از بارداری خود بی خبر است . بنابر این قبل از شروع اقدامات دارویی معمولا آزمایش خون برای رد بارداری درخواست می شود .
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز