2733
2734
پسر بچه رو چه موقع باید از پوشک بگیرم؟؟؟
پسر من الان 2 سالشه.
گیج شدم.... هر کس یه چیزی بهم میگه. بعضی ها میگن از 2 سال به بعد. بعضی ها میگن تا 3 سالگی ولش کن.
یه کتاب گرفتم در این مورد خوندم ولی نتونست کمکم کنه. تو کتاب نوشته بود باید یواش یواش شروع کنم و روی لگن نشستن رو برای بچه یه جور عادت کنم. مثل غذا خوردن و خوابیدن عادت کنه یه زمانهایی هم روی لگن بشینه. چند بار امتحان کردن ولی بعد از چند روز دیگه نمیشینه و مقاومت میکنه. تازه اون چند روز هم فقط مثل صندلی نشسته و هیچ کاری تو لگن نکرده. میگن وقتی بچه مقاومت میکنه نباید بهش فشار آورد. منم لگن رو جمع کردم و دوباره ولش کردم.
راهنمایی میخوام.... باید از کجا شروع کنم....کی شروع کنم؟؟؟
راحتش بذار و اصلا باهاش بحث نکن من پسرم رو یکبار تو 2 سالگی خواستم از پوشک بگیرم چند روز خیلی خوب همکاری کرد ولی بعدش شروع کرد به لجبازی و همش تو خونه کارشو می کرد منم دوباره پوشک کردمش و 8 ماه بعد اقدام کردم و جواب داد والان دیگه خودش می گه جیش دارم ومن اصلا ازش حتی نمی پرسم
من این را از یکی ار تایپیکها برداشتم امیدوارم به دردت بخوره

هیچ فکر کرده‌اید که شاید پروژه عظیم و طاقت‌فرسای گرفتن پوشک از بچه را بشود در سه روز انجام داد؟
پایان پوشک در سه روز!
مثل یک رویا یا حقه است، نه؟ فکر این که کودک شما بتواند بی دردسر از توالت استفاده کند، آن هم فقط در چند روز یا حتی در طول یک بعدازظهر، به نظر باور نکردنی می‌آید. اغلب مادرها دست کم چند ماه به این موضوع (و همه سختی‌های
اما روش ?آموزش سریع? برای اغلب والدین جواب داده و خیلی هم چیز جدیدی نیست. این روش را دو روانشناس کودک در 1974 پیشنهاد داده‌اند و از آن موقع خیلی از کارشناس‌ها به این روش رو آورده‌اند. در این دو صفحه ما روش آموزش سریع را برای سه روز به صورت یک ساختار گام به گام توضیح می‌دهیم تا مطمئن باشید چیزی را جا نیانداخته‌اید.
حواس‌تان را به یک چیز مهم جمع کنید: استفاده از این روش یا هر روش دیگری، به این معنا نیست که کودک پس از آن دیگر مثل آدم‌های بزرگ از توالت استفاده می‌کند. موفقیت در این روش، یعنی کودک شما استفاده از توالت را به پوشک ترجیح بدهد، اما همچنان ممکن است گاهی خراب‌کاری کند و شما باید کمک‌اش کنید تا پیشرفت کند.
کمک به کودک وقتی کامل می‌شود که امکان استفاده راحت از توالت برای کودک‌تان به صورت مستقل کاملا وجود داشته باشد. چیزهایی هم هست که باید یادش بدهید؛ مثلا این که چطوری شلوارش را پایین بکشد و دوباره پایش کند، لگن توالت را خالی کند و دست‌هایش را با صابون بشوید. این چیزها ممکن است چند ماه طول بکشد و شما مجبور باشید تا آن وقت خودتان همراهی‌اش کنید. برای همین است که بهتر است به این برنامه سه روزه، به عنوان آخرین ضربه‌ای نگاه کنید که به توپ در حال پرواز به سمت دروازه می‌زنید. مهم‌ترین چیز این است که یادتان باشد هیچ روشی ?درست و بی‌اشکال? نیست، مگر آن که برای خودتان و بچه‌تان درست از آب دربیاید!

برنامه ?کودک بی‌پوشک? از کجا آمده؟
برنامه ?کودک بی‌پوشک? را یک معلم مهد کودک در سال 2006 بعد از آموزش توالت رفتن به دست کم 100 کودک شروع کرد. خودش می‌گوید این روش برای کودکانی با حداقل 15 ماه سن و در بهترین حالت برای کودکان 28 ماهه جواب می‌دهد. برای شرکت در برنامه او، پدر و مادر (یا یکی از آن‌ها، به اضافه یک یار کمکی مثل مادربزرگ یا خاله یا پرستار) در یک کلاس دو ساعته شرکت می‌کردند و بعد برنامه سه روزه هرکدام برای تعطیلات آخر هفته شروع می‌شد. معمولا همه بچه‌ها تا حداکثر یک هفته بعد می‌توانستند روی توالت بنشنینند و کارشان را انجام بدهند.

خودتان برای آموزش توالت آماده‌اید؟!
تکنیک کودک بی‌پوشک نیاز به همکاری، تمرکز و فداکاری دارد. این یک روش بدون شلوار است، که یعنی به مدت سه ماه بعد از شروع برنامه، قرار است کودک شما بدون شلوار توی خانه بچرخد، تا برای استفاده از توالت وقتش تلف نشود. بیرون از خانه هم باید یک شلوار راحت و شل و ول بپوشد که راحت پایین کشیده می‌شود.
پوشک یا شورت‌های آموزشی خوب‌اند، اما فقط برای خواب شب. اگر شما همچنان روی آن‌ها حساب باز کنید، در واقع روند یادگیری کودک‌تان را خراب کرده‌اید. اگر واقعا می‌خواهید این روش برایتان کار کند، باید بچه‌تان را لخت رها کنید! اگر این موضوع برایتان غیر قابل تحمل است، از یک روش دیگر استفاده کنید.

برای تعطیلات آموزش توالت چه چیزهایی لازم دارید؟
- یک لگن آموزشی کودک که او خودش به تنهایی بتواند رویش بنشنید. اگر بتوانید برای هر جای خانه (مثلا اتاق خودش، هال، آشپزخانه، توالت و حمام) یکی تهیه کنید، فوق‌العاده است.
- یک عالمه آب یا آبمیوه و مایعات دیگر برای نوشیدن
- جایزه برای هر بار استفاده مطلوب(!) از لگن (شکلات، چیپس یا هر چیز دیگری که کودک‌تان واقعا دوست داشته باشد و شما معمولا او را از خوردن‌اش محروم می‌کنید!)
- شیلنگ یا ظرف آب و یک عالمه دستمال و سطل و این طور چیزها برای پاک کردن رخدادهای تصادفی در وسط خانه.
- چند دست شلوار یا شورت راحت که فوری پایین بیایند؛ برای وقت‌هایی که بیرون از خانه هستید.
- چند دست زیرانداز جاذب آب یک بار مصرف (می‌توانید از داروخانه تهیه کنید) برای جاهای خاص که نمی‌خواهید احیانا کثیف شوند؛ مثلا روی صندلی ماشین یا مبلی که روی آن می‌نشینید. بهتر است آن را طوری پهن کنید که کودک‌تان متوجه آن نشود، مثلا زیر روکش اصلی صندلی.
- اگر هوا سرد باشد، شاید لازم باشد یک بخاری کوچک برای کنار لگن کودک هم تهیه کنید تا او به خاطر سرما از نشستن روی لگن فراری نباشد.

و اما برنامه...!

یک ماه قبل از شروع
کنترل کنید که کودک‌تان برای شروع برنامه آموزش توالت آماده است یا نه. برای این برنامه، آمادگی یعنی این که کودک‌تان بعد از هر بار دستشویی برای دو ساعت یا بیشتر خشک می‌ماند، از شما می‌خواهد که به توالت برود، دوست ندارد پوشک‌اش کنید و در زمان‌های نسبتا مشخصی در روز مدفوع می‌کند. اگر کودک شما 28 ماهگی را پشت سر گذاشته باشد، به احتمال زیاد این نشانه‌ها را خواهد داشت. هر چه سن بچه‌ها بیشتر از 28 ماه و نزدیک‌تر به 3 سالگی باشد، موفقیت این روش بیشتر تضمین می‌شود.
برنامه کاری‌تان را خالی کنید و سه روز را دربست کنار بگذارید و روی آموزش توالت تمرکز کنید. یک نفر دیگر (پدر، مادربزرگ یا پرستار) را هم کنار دست‌تان داشته باشید تا حداقل در دو روز اول کمک‌تان کند.
یک جور ?رقص توالت? اختراع کنید! هدف این است که با آن کودک را به خاطر موفقیت‌اش تشویق کنید و برای ادامه دادن‌اش به او انگیزه بدهید. بنابراین می‌تواند یک آواز باشد، یک هورای دسته‌جمعی یا یک رقص سه نفره با کودکی که توی هوا پرت می‌شود! به این فکر کنید که کودک‌تان چطوری‌اش را دوست دارد.
دو تا پنج هفته قبل از شروع آموزش، کودک‌تان را با لگن‌اش آشنا کنید. وقت‌هایی که خودتان، همسرتان یا نزدیکان دیگری که با آن‌ها رودربایستی ندارید، می‌خواهید از توالت استفاده کنید، به او اطلاع بدهید که دارید برای چه کاری می‌روید! می‌توانید مراحل توالت را از پایین کشیدن شلوار تا سیفون و شستن دست‌ها برایش توضیح بدهید. حتی می‌توانید بعد از توالت، همراه با همسرتان برای خودتان رقص توالت را اجرا کنید! اگر والدین این کار را برای خودشان بکنند، کودک حس می‌کند این یک تفریح خانوادگی است! می‌توانید این کار را برای عروسک‌های کودک‌تان هم اجرا کنید و تمام مراحل توالت را به او نشان بدهید.
یک هفته قبل از شروع
یک بسته پوشک را به کودک‌تان نشان بدهید و بگویید که از چهارشنبه (یا هر روز دیگری که قرار است آغاز تعطیلات سه روزه آموزش پوشک‌تان باشد) دیگر نیازی به این‌ها ندارید و او قرار است بی‌پوشک بگردد. این را به عنوان یک ماجرای مفرح و هیجان‌انگیز معرفی کنید. به او بگویید هر وقت این بسته پوشک تمام شود، دیگر نیازی نیست او پوشک به پا کند و آزاد است!
یکی از علت‌های کارآمدی این روش (و علت این که به آن روش ?کودک، بی‌پوشک? می‌گویند) این است که بچه‌ها عاشق این هستند که بی‌لباس بگردند!
اولین روز آموزش
همراه با کودک‌تان از خواب بیدار شوید. پوشک‌اش را باز کنید. از حالا به بعد شما و همسرتان باید چشم بدوزید به بچه‌تان تا اگر نشانه‌هایی از نیاز به دستشویی دیدید، او را فوری به نزدیک‌ترین لگن برسانید.
در طول روز همگی (یعنی خودتان، همسرتان و کودک‌تان) را مجبور کنید میوه و چیزهای آبکی بخورند و کلی آب و شربت دم دست بگذارید که چیزی برای توالت داشته باشید!
هر وقت خودتان خواستید به توالت بروید، به کودک‌تان بگویید و مراحل را برایش توضیح دهید.
اگر کودک‌تان روی لگن نشست و کارش را انجام داد، موفقیت‌اش را به او تبریک بگویید، حتی اگر بیشترش روی زمین ریخته بود و فقط یک قطره‌اش به لگن رسیده بود! اگر این طوری شد، رقص توالت را با هم اجرا کنید و حتی می‌توانید به او جایزه هم بدهید. بعد از 10 تا 12 بار، معمولا بچه‌ها یاد می‌گیرند به صورت مستقل از لگن استفاده کنند. این را همان مربی مهد کودک که این روش را ابداع کرده، می‌گوید.
اگر یک اتفاق ناخوشایند رخ داد (مثلا مبل یا فرش کثیف شد) نگویید ?چیزی نیست!?. به جایش با یک لحن ملایم و کمی ناراحت بگویید ?جیش (یا پی‌پی) توی لگن!? و به کودک‌تان کمک کنید تا فرش و مبل را تمیز کنید. به هیچ عنوان سرش داد نزنید و به خاطر اتفاقی که افتاده، شرمنده‌اش نکنید. اتفاق، حتما می‌افتد!
قبل از زمان خواب بعد از ظهر و خواب شبانه، به کودک‌تان بگویید که وقت توالت است (از او نپرسید که می‌خواهد برود یا نه، چون جوابش نه خواهد بود!) و بعد پوشکش کنید، مگر این که مطمئن باشید خشک می‌ماند.
روز دوم آموزش
روش روز اول را ادامه بدهید. تنها تفاوت این است که در روز دوم می‌توانید یک ساعت در بعد از ظهر بیرون بروید. صبر کنید تا او در لگن کارش را بکند و بعد سریع از خانه بیرون بزنید! این طوری به او می‌فهمانید که بین زمان بیرون رفتن از خانه و دستشویی کردن، ارتباطی وجود دارد. ضمنا با این کار کودک‌تان را با ?توالت درخواستی? هم آشنا می‌کنید، یعنی قبل از بیرون رفتن از او بخواهید که توالت کند.
موقع بیرون رفتن پای کودک‌تان یک شلوار راحت بکنید و برایش پوشک یا شورت آموزشی نپوشانید. قرار است برای هر رخدادی، داخل خانه یا بیرون آن کودک را آزاد بگذارید. با این حال چند دست لباس با خودتان بردارید؛ شاید خیلی هم خوش شانس نبودید!
بهتر است برای بیرون رفتن یک جای نزدیک را انتخاب کنید تا پیاده (بدون ماشین) بروید. قدم زدن در محله (حتی اطراف ساختمان خودتان) یا رفتن تا پارک نزدیک خانه، این امکان را مهیا می‌کند که یک لگن کوچک را هم با خودتان ببرید. در این مرحله، انتظار نمی‌رود که کودک بتواند خودش را یک ساعت نگه دارد.
روز سوم آموزش
همان روش روز اول را ادامه بدهید، اما می‌توانید صبح و عصر برای یک ساعت بیرون بروید. هر بار قبل از رفتن از کودک‌تان بخواهید توالت کند و بعد بیرون بروید.
برای بیرون رفتن همان کارهای قبلی را بکنید؛ شلوار راحت، لگن کوچک همراه و لباس‌های اضافه.
بعد از آموزش
بعد از این تعطیلات طولانی می‌توانید انتظار داشته باشید که کودک‌تان هر بار که لازم دارد، خودش را به لگن برساند یا به شما بگوید که کمک‌اش کنید. اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب، همچنان باید انتظار اتفاقاتی را داشته باشید.
برای سه ماه آینده، به کودک‌تان اجازه بدهید بدون شلوار یا با یک شلوار شل و ول یا یک شورت سبک در خانه بگردد. پوشک را فقط برای خواب شبانه استفاده کنید. بیرون از خانه هم شلوارهای راحت پای او کنید که پایین کشیدن‌شان ساده باشد.
شورت‌های آموزشی یا لباس‌های زیر تنگ برای بچه حس پوشک را دارند و استفاده از آن‌ها قبل از سه ماه کودک‌تان را ترغیب می‌کند که توی همان‌ها کارش را انجام بدهد. بعد از سه ماه بدون هیچ رخداد غیر منتظره، می‌توانید به او شورت بپوشانید.
وقتی بیرون می‌روید، لگن کوچک‌تان را همراه‌تان ببرید. در محیط‌های عمومی از آن توی دستشویی‌های عمومی استفاده کنید یا از تبدیل‌های توالت فرنگی برای او استفاده کنید. حتما دست‌های خودتان و کودک‌تان را بعد از استفاده از توالت بشویید.
اگر آموزش سه روزه جواب نداد، چطور؟
اگر کودک شما بعد از آموزش سه روزه هیچ اشتیاقی برای استفاده از لگن نشان نداد، 6 تا 8 هفته وقفه ایجاد کنید و دوباره امتحان کنید. اگر کودک‌تان کمتر از 75درصد موفقیت نشان بدهد یا اصلا برایش اهمیتی نداشته باشد که زیر پایش خیس می‌شود، آموزش را متوقف کنید و به بعد موکول کنید.

مثبت و منفی‌های آموزش سه روزه توالت

چیزهای خوب
روش آموزش سه روزه ?کودک، بدون پوشک? یک روش آسان است که هر مادر و پدری می‌توانند آن را دنبال کنند. اگر به نظرتان این آموزش یک فرایند مخوف و پر اضطراب است، یا فکر می‌کنید آموزش آن غیر ممکن است، این روش را انتخاب کنید!
این روش خیلی سریع جواب می‌دهد؛ در نتیجه برای مادرهای شاغل یا آن‌هایی که مجبورند در مدت مشخصی این ماجرا را تمام کنند (مثلا اگر انتظار فرزند دوم را می‌کشید یا یک سفر کاری در پیش دارید) مفید است. ضمنا کودک‌تان هم به خودش افتخار می‌کند و احساس استقلال به دست می‌آورد. علاوه بر این شما می‌توانید پول‌هایی را که برای خریدن پوشک خرج می‌کرده‌اید، کنار بگذارید و به خاطر پوشک‌های کثیف‌تان هم کمتر به محیط زیست آسیب می‌زنید!
این روش به جایزه دادن متکی نیست و تشویق کودک در حد رقص توالت یا یک آواز تشویقی است. بنابراین لازم نیست نگران این باشید که کودک‌تان برای توالت به جایزه (مثلا شکلات) وابسته می‌شود. ضمنا با این روش شما توالت را به یک فعالیت مفرح و بامزه تبدیل می‌کنید و از تبدیل شدن کودک‌تان به یک موجود بیزار از توالت (که باید برای بردن‌اش به دستشویی دنبالش بدوید و التماسش کنید) جلوگیری می‌کنید.

چیزهای بد
این که سه روز در خانه بمانید و چشم‌هایتان را به کودک‌تان بدوزید تا متوجه کوچک‌ترین نشانه و تحرک از او برای نیاز به توالت شوید، کمی سخت است. البته این موضوع معمولا پس از روز اول و با یادگیری کودک راحت‌تر می‌شود. اگر هر دو (شما و همسرتان) شاغل باشید، این موضوع سخت‌تر هم می‌شود و شاید نیاز به یکی دو روز مرخصی داشته باشید.
بسته به روش تربیتی خودتان، ممکن است دنبال کردن این تکنیک هم کمی سخت باشد. در این مورد باید قبلا با همسرتان گفتگو کنید و مطمئن شوید که هر دو برای اجرای برنامه آماده‌اید.
این که کودک‌تان بخواهد سه روز در خانه لخت بگردد، شاید برایتان خوشایند نباشد. ممکن است شما این کار را غیراخلاقی بدانید، در حالی که خانواده‌های دیگری مشکلی با این که کودک‌شان را با خودشان به توالت ببرند و مراحل کار را نشان‌اش بدهند هم نداشته باشند. این به وضعیت فرهنگی خودتان مربوط است و شما باید روشی را که خودتان می‌پسندید، انتخاب کنید. اگر دوست ندارید کودک‌تان کاملا لخت باشد، می‌توانید یک دامن پای دخترتان کنید یا یک شورت شل و آویزان پای پسرتان. ضمنا، فصل سرما هم می‌تواند مانع اجرای این روش باشد. شاید لازم باشد دمای شوفاژهای خانه را کمی زیاد کنید یا برای اجرای برنامه تا بهار صبر کنید.

چند تجربه برای اجرای برنامه ?کودک بدون پوشک?
- قاطع باشید. به خودتان بگویید: همین است؛ سه روز دیگر همه چیز تمام شده است! و شروع کنید.
- از کلی وقت قبل به ماجرا فکر نکنید و خودتان را نترسانید. ماجرا واقعا ساده‌تر از چیزی که فکرش را می‌کنید، پیش می‌رود. خیلی از مادرها بعد از این که کودک‌شان را از پوشک گرفتند، می‌گویند اگر می‌دانستم این قدر ساده است، زودتر می‌گرفتم!
- اگر برای فرش‌ها یا مبل‌هایتان نگران‌اید، جمع‌شان کنید! فرش‌های گران قیمت‌تان را لوله کنید و روی مبل‌هایتان روکش بکشید تا نخواهید تمام مدت به آن‌ها فکر کنید. به هر حال آب کشیدن یک متر سرامیک راحت‌تر از شستن فرش 9 متری است.
- اگر نمی‌خواهید همه جای خانه‌تان را شیلنگ بکشید، یک جا در خانه‌تان را که آب کشیدن‌اش آسان‌تر است (مثلا آشپزخانه یا راهروی جلوی حمام یا دستشویی) برای کودک‌تان جذاب کنید. خودتان همان جا بپلکید و اسباب بازی‌های او را هم همان جا بیاورید. شاید بهتر باشد سه روز خانوادگی در همین محل اطراق کنید!
- می‌توانید به جای رقص توالت، از جایزه‌هایی مثل شکلات و چیپس استفاده کنید یا فقط قول یک سه‌چرخه را بدهید.



Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers
ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!😥 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷



2742
عزیز جون من تو تاپیک قبلی یه پست گذاشته بودم برا مامان آروین برا از پوشک گرفتن نکته های خیلی خوبی داره دوباره اینجا برات میذارم. من علیرضرو با کمک همین نکته ها که از یه کتاب خیلی خوب ترجمه کردم توی 17 ماهگی از پوشک گرفتم.

بخش اول: سنجش آمادگی کودک برای کنار گذاشتن پوشک

1. آمادگی فیزیکی: کودک بتواند برای حدود 2 ساعت پوشک خود را خشک نگه دارد و یا با پوشک خشک از خواب بیدار شود( این نشانه ی آمادگی مثانه است)

2. نظم در اجابت مدفوع: مثلا هر روز صبح یا بعد از غذا ( بعضی کودکان هرگز منظم نمیشوند)

3. درخواست تعویض پوشک بعد از خیس شدن. اینکه کودک تشخیص دهد که پوشک او خیس است و از این حالت ناراضی باشد.
4. درک کردن کلمات مربوط به اجابت مزاج مثل جیش و پی پی و توانایی ادای آنها


مرحله دوم: شروع کار

1. آگاهی دادن به کودک در مورد مزایای استفاده از دستشویی( وای چقدر خوب میشه که دیگه پوشک نبندی و مثل بابا و مامان بری دستشویی داری بزرگ میشیا)

2. خواندن کتابهایی در مورد دستشویی رفتن بچه های دیگر و نشان دادن عککس های آنها

3. (این یکیو من پیدا نکردم) تهیه ی عروسکی که قادر به خوردن مایعات و جیش کردن باشد Smiley . از کودک بخواهید به عروسک کمک کند تا از دستشویی استفاده کنه.

4. برای خرید potty با هم به فروشگاه بروید ازینا نمیدونم فارسیش چی میشه: آپلود عکس کوچولوهای فارسی
سعی کنید کودک را به potty عادت دهید مثلا موقع تماشای تلوزیون از او بخواهید روی آن بنشیند. ولی اگر میبینید کودک مایل به استفاده از آن نیست اصرار نکنید.

5.از صبح که بیدار شدید قید تمیزی خانه را بزنید و پوشک کردن در خانه را برای همیشه فراموش کنید.

6. در صورت امکان به کودک اجازه دهید برای ساعتی بدون شلوار در خانه بازی کند.(من اینکارو کردم خیلی جواب میده که بچه ببینه داره چیکار میکنه)

7. در زمانهایی که حدس میزنید مثانه ی کودک پر است او را تشویق به استفاده از دستشویی کنید.

8. صبور باشید.
2738
ممنون معصومه جان
در مورد آمادگی بچه اون چند نکته اول:
1- تا حالا دقت نکردم که 2 ساعت خشک میمونه یا نه
2- مدفوع کردنش هیچ نظم خاصی نداره- یه موقع صبح- یه موقع عصر- بستگی به سفت و نرم بودن موفوعش هم داره
3- فقط وقتی مدفوع میکنه اطلاع میده که عوضش کنم. اونم بعضی وقتها. از خیس بودم جاش هیچ وقت ناراحت نیست و اطلاع نمیده
4- هنوز درست حسابی حرف نمیزنه. جیش که نمیگه. فقط بعضی وقتها بعد از مدفوع میگه (بف)

حالا به نظر تو آمادگی شو داره؟؟؟؟ که بخوام مرحله بعد رو شروع کنم؟؟؟؟


وقتی شروع کردی از اول بچه رو باز گذاشتی؟؟؟ بعد پشت هم بردیش دستشویی( یک ربع به یک ربع)؟؟ روی لگن میشینه یا نه؟ یعنی از روز اول نشونش دادی جیش و پی پی رو تو لگن (potty) بکنه؟؟؟؟
مرضیه علیرضا تو 17 ماهگی راهم نمیرفت چه برسه به حرف زدن الان 29 ماهشه و چند ماهه شروع کرده به حرف زدن ولی من توی 16- 17 ماهگی خیلی علائمو میدیم. مثلا اینکه شب تا صبح جاشو خیس نمیکرد منم هیچ وقت شبا پوشکش نمیکردم.
مرضیه وقتی تصمیم میگیری بچه رو از پوشک بگیری باید حداقل به مدت یک ماه قید خونه زندگیتو بزنیو انتظار داشته باشی خونت به معنای واقعی به گند کشیده بشه.
بعدم من علیرضارو کامل لخت میکردم و پاتی رو هم توی خونه جلوی دیدش میذاشتم موقع تلوزیون دیدنم روش مینشست اما جیش نمیکرد دیگه مجبور شدم بذارم کنار دیگه کم کم عادت کرد توی حمام و با هزار تا جنگولک بازیو یکی دو ساعت علافی جیش کنه
علیرضا صدام میکنه
مهراد هیچ وقت صبح ها خشک نیست. همیشه از خواب که بیدار میشه پوشکش خیسه.
دقیق بگو چیکار کردی. از روز اول.... بازش گذاشتی... لگن گذاشتی کنار دستش ننشست. بعد بردیش تو حموم ؟؟؟ چند بار تو خونه جیش کرد تا یاد بگیره بره دستشویی؟
من یکم حساسم یه خونه اصلا نمی تونم تصور کنم کل خونه رو به گند بکشه. اتاقهام موکت. نمیشه آب کشید. وااااااایییی عزا گرفتم چیکار کنم. چطور شروع کنم...... دارم دیوونه میشم.....
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687