2737
2739
عنوان

اطلاعات سفر با بچه کوچک

12192 بازدید | 5 پست
با سلام

دوستان عاشق سفر لطفا به این بخش هم بیایید و از تجربیاتتون در مورد سفر با بچه های کوچکتان بنویسید .
من یه سری نکات را برای شروع کار این بخش می نویسم اما لطفا بقیه دوستان ادامه بدید تا بتوانیم از تجربیات هم استفاده کنیم.

با تشکر
امینی
برای سفر با بچه کوچک زیر 2 سال :
1- در صورتی که می خواهید بچه خود را از شیر بگیرید یا از پوشک بگیرید زمان مسافرتتان یا قبل باشد یا حداقل 2-3 ماه بعد باشد .
2- آب و هوا : منطقه آب و هوایی را انتخاب کنید که نزدیک به شرایط آب و هوایی زندگیتان باشد . یا اینکه در اوج گرما یا اوج سرما و یخبندان نباشد. رطوبت یا خشکی شدید هوا می تواند کودک شما کلافه و ناراحت کند.
3- تغذیه : غذا های کشور مقصد در حد امکان با طبع کودکتان سازگار باشدو در غیر این صورت می توانید از غذاهی آماده مثل سرلاک یا ... استفاده کنید . در صورت امکان می توانید به اندازه 2-3 روز غذا برای کودک در یخدان بگذارید و با خود ببرید که روزی یک وعده از غذای خانگی استفاده کنند . معمولا در هر جای دنیا صبحانه ها مناسب است و وعده غذایی خوبی برای کودکتان می شود . فکر میکنم 3 وعده غذای مطمئن بعلاوه بیسکوئیت و نان و کیک برای یک روز کودک شما کافی باشد.
اگر امکان بردن پلوپز باشد می توان روزی یک وعده هم از سیب زمینی ، هویچ و ... آب پز به صورت پوره استفاده کرد .
سعی کنید حتی اگر خودتان هم از غذاها یا خوراکی های روباز و کوچه خیابانی استفاده می کنید به بچه هایتان نچشانید. حتی برای یک بار که همان ممکن است باعث بیماری کودکتان شود به خصوص اگر کودک حساسی دارید.
4- مسافت : معمولا انتخاب مسیر کوتاه بهتر است ولی به نظر من این پارامتر بسته به کودک شما دارد که در چه حد قابل کنترل می باشند. من خودم ترجیه می دهم کمترین مسافت را داشته باشم
نکته 1: اگربا هواپیما سفر می کنید زمانی که هواپیما دارد ارتفاع می گیرد یا ارتفاع را به منظور نشستن روی زمین کم می کند لازم است به کودک خود شیر دهید . یا شیشه آب در دهان او بگذارید تا گوش او نگیرد و اذیت نشود.
نکته 2 : 1 ساعت قبل از سوار شدن به هواپیما کودکتان را سیر کرده باشید تا دچار تهوء نشود . در طول مسیر هم بی رویه به او خوراکی ندهید و در حدی به او خوراکی بدهید که سیر شود .
نکته 3 : وسایل سرگرم کننده و بی خطر برای سرگرم کردن کودک در طول مسیر کمک به آرامش او می کند
5- محل سکونت : یکی از نکات مهم محل سکونت در کشور مقصد می باشد . با وجه به اینکه ممکن است شما با کودکتان زمان زیادی را در هتل صرف کنید لازم است هتل شما هتل خوبی باشد که خوب بودن هتل می تواند شامل
موارد زیر باشد :
تمیز بودن و رعایت بهداشت
امکانات خاص برای کودک که هر چه بیشتر باشد رفا کودک شما بیشتر تضمین می شود . مثلا صندلی غذا ، تخت کودک ، سرو غذای کودک در رستوران هتل ، یخچال ، وسیله گرم کردن و یا حتی پخت غذا ، کتری برقی برای جوشاندن آب و ... خشک شویی و ... . سالن بازی برای بچه ها و .....
البته این بسته به نوع سفری که می روید قابل تغییره . مثلا اگر شما در سفرتا وقت کمتری در هتل هستید شاید همان صندلی غذا و تخت کودک و غذای کودک کافی باشد .
نزدیکی محل سکونت به مراکزی که شما بیشتر می خواهید به آنها بروید و یا حداقل جایی باشد که به راحتی با وسیله حمل و نقل بتوانید به هتل برگردید .
6- وسایلی که برای کودکمان باید ببریم .
- داروها : با تجویز پزشک کودکتان شاید لازم باشد دارویی برای کودک ببرید . مثلا تب بر یا .... داروهایی مثل قطره بینی یا شربت سرماخوردگی که البته حتما باید با پزشک کودکتان در این مورد مشورت کنید. یکی از نکاتی که باید در نظر بگیرید این است که در محل مقصد امکان بردن کودک در صورت بیماری به بیمارستان تحت چه شرایطی انجام می گیرد . در بعضی کشورها هزینه درمان و دارو آنقدر زیاد می شود که ...پس بهتر است قبل سفر همه چیز را در نظر بگیرید. مثلا کسی رو سراغ دارم که درآنتالیا مجبور شد یه دارو برای کودکش بگیردکه فقط هزینه اون دارو 100،000 تومان و هزینه رفت و آمد به بیمارستان که بیشترش کرایه تاکسی بود هم 100،000 تومان . اگر کودکتان بیماری خاصی دارد حتما قبلش با پزشکش مشورت کنید که ممکن است بیماری کودک شما با شرایط و محیط جدیدی که قرار است به آن بروید شدید شود .
- وسایلی شخصی کودک : اینم همتون می دونید.
- کالسکه سبک : بردن کالسکه به نظر من خیلی ضروری هست . من خودم برای مسافرت از این کالسکه های عسایی خریدم که هم حمل و نقلش راحته و هم کم جا می گیره . شما می تونید هر جایی که رفتید از کالسته به عنوان تخت به عنوان صندلی غذا به عنوان جای تعویض پوشک به عنوان وسیله حمل بارهاتون وقتی بچه بغلتونه نیز استفاده کنید . برای همین نگران دست و پاگیر بودنش نباشید و حتما با خودتون ببرید .
- پتوی مسافرتی نازک : همیشه یه پتوی نازک در کیف داشته باشید که در صورت تغییرات ناگهانی جوی برای کودکتان استفاده کنید .
7- سعی کنید کودکتان را زیاد در یک جا خسته نکنید ، مخصوصا در بازار وگر نه ممکن است لذت مسافرت را از دلتان در بیاورد .
8- سعی کنید برنامه خواب و خوراکش رو تنظیم کنید که یهو از کوره در نره .
9- اگر کودکتان در همان ابتدای مسافرت مریض شد (خدایی ناکرده ) مثلا سرماخورد سعی کنید با آرامش مراحل درمانی رو طی کنید و یکی دو روز اول رو بهش استراحت بدید وگر نه ممکن است اگر از همان روز اول خسته اش کنید تمام طول سفر مریض باشد. گاهی با یکی دو روزاستراحت کودک شما سرحال می شود .

نهایتا باید بدانید که با بچه سفر رفتن ریسک دارد و ممکن است کلا از سفر چیزی نفهمید و بیماری ،نا آرامی ، خستگی بچه نگذارد شما به تفریح خود برسید . برای همین اگر می دانید ظرفیت چنین ریسکی را ندارید اصلا به سفر نروید و بگذارید کودک شما بزرکتر شود .
پدر مادر کودک باید بدانند که در نگهداری کودک در مسافرت هر دو باید دخیل باشند که به هر دو خوش بگذرد .
اگر بتوانید کسی که با او راحت هسنید مسافرت بروید باز هم در بعضی شرایط خاص کمک به شماست که فرصت بیشتری داشته باشید .
در سفر با کودک انتظار نداشته باشید که بتوانید مثل قبل تفریح کنید . شاید اگر بدون بچه 24 ساعته در بازار بودید با کودکتان بیش از 1 ساعت نمی توانید به بازار بروید و شما باید این موارد را برای خود حل کنید و بعد به سفر بروید .
به نظر من گاهی حتی قدم زدن در کوچه و خیابانهای یک کشو یا شهر دیگر تفریح بزرگی است ، پس اگر کودکتان در سفر شرایط سختی برای شما ایجاد کرد شما می توانید حتی از قدم زدن در خیابان هم لذت ببرید و توقعاتتان را یا نیازها و شرایط فرزندتان تغییر دهید.


لطفا ادامه دهید ....
ببین نظرات اینجا خیلی خوبه ها ولی تهش ادم نیاز داره یه ادم متخصص بهش بگه چیکار کنه. من خودم هربار مساله اینجوری برام پیش میاد میرم سراغ دکترساینا. بیا اینم لینکش بعد تازه خیالمم راحته که اگر مشکلم حل نشه پولمو کامل برمیگردونن.



2742

عالی بود. من یکی دو روز آینده قصد سفر دارم. یه جعبه محکم ک درش حسابی چفت و بست داره رو در نظر گرفتم و شربت سرماخوردگی قطره ا د، قطره استامینوفن و قطره کولیکیت رو آماده کردم ک بزارم داخلش و خیالم تخت باشه

😁😊دخترم تازه چهارماه تموم شده و این اولین سفر ما سه تا با این نی نیه

😍 امیدوارم تجربه خوبی باشه 🤩

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687