2737
2734
عنوان

مــادر کـافــی باشــیم

| مشاهده متن کامل بحث + 775249 بازدید | 7348 پست

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

مامان پانیذ جان تردید من فقط در مورد ادراک و توانایی های کودک بعد از کسب این مهارته. وگرنه در مورد ریاضی و خواندن با همه بحث هایی که شد تردیدی درش ندارم.
به قول آوا جان یکی از تراشه ها استفاده می کنه یکی از شیچیدا. نتیجه همان خواندنه که انتظارش رو داریم.

فقط ادراک فراحسیه که من می خوام حتمآ نمونه و نتیجه های نوجوانش رو ببینم و اگه نگرانی هام رفع شد با دخترم شروع کنم. یا کلآ اون ها رو کنار بذارم!

وب سایت آموزشی من www.nahaal.com
خواهش میکنم ،مامان پانیذ.چشم اگر منبعی پیدا کردم معرفی میکنم .ولی فکر میکنم این رو باید از سحر خانم درخواست کنیم.

توکل یعنی اجازه دادن به خداوند که خودش تصمیم بگیرد! تو فقط بخواه و آرزو کن اما پیشاپیش شاد باش! و ایمان داشته باش که رویاهایت هم چون بارانی در حال فرو ریختنند! پیشاپیش شاد باش و شکر گذار چرا که خداوند نه به قدر رویاها بلکه به اندازه ایمان و اطمینان توست که می بخشد!
2728
من یک منبع پیدا کردم از یک وبلاگ که کتاب خوبی رو معرفی کرده کتاب آموزش نیمکره راست ومطالب رو از کتاب نقل کرده بود و فکر میکنم اکثر شما وبلاگشو بشناسید
..
آموزش نیمکره چپ مغز ساده است. این بخش مغز از طریق تکرار اعداد و ارقام، قانونها و توضیحات منطقی یاد می گیرد.

آموزش نیمکره راست مغز از این هم ساده تر است. این بخش مغز همانند یک اسفنج مجازی همه چیز را جذب می کند و از هر رویدادی در کسری از ثانیه عکس میگیرد. نیمکره راست حتی قابلیت ثبت چندین رویداد را با هم دارد. مثل یادگیری همزمان چندین زبان بدون هیچ اشتباه و سردرگمی.

فعالیت کل مغز به ما کمک می کند تا به تمام قابلیتها و تواناییهایمان دست یابیم. برای فهم این مساله که چگونه قابلیتهای هر دو نیمکره را بالا ببریم و آنها را فعال نگه داریم ما بیشتر بر روی کورتکس بیرونی نیمکره راست مغز تمرکز می کنیم که همان "مغز تصویربردار" است
خداوندااز تو برای توانایی و تمایل دوست داشتن متشکرم.عشق هدیه ای است گرانبها از جانب تو.
هر چیزی در ذهن کودکان امکان پذیر است و دوره شاد کودکی زمانی است که باید آموزشهای نیمکره راست مغز را پیاده کرد.

وقتی درباره تواناییهایی شبیه حافظه تصویری بالا یا تندخوانی یا محاسبات ذهنی ریاضی به سرعت کامپیوتر صحبت می کنیم، اینطور می اندیشیم که این تواناییها نه تنها برای غالب مردم نیست بلکه فقط عده بسیار معدودی از نوابغ هستند که چنین استعدادهایی را دارند. اما کاملا بر عکس است. همه انسانها بالقوه دارای چنین تواناییهایی هستند و تنها چیزی که لازم است باور آنها و تلاش برای به فعلیت درآوردنشان است.

نیمکره راست مغز چه کارهایی انجام میدهد

در راستای تدریس و آموزش نیمکره راست مغز ما به نبوغ اعجاب انگیزی در کودکان دسترسی یافتیم. آنچه ما به عنوان تواناییهای نیمکره راست شناختیم چیزی نبود که از طریق آزمایشهای اعصاب مغز کشف کنیم بلکه ما آنها را در کلاس و در میان بچه ها یافتیم.

با ادامه تدریس به شیوه سریع و استفاده کامل از تمام حواس ما کشف کردیم که بچه های زیادی قادر هستند به این تواناییها دسترسی داشته باشند.

تواناییهای نیمکره راست مغز

1- حافظه تصویری بالا

2- تندخوانی

3- انجام محاسبات ریاضی به صورت حسی

4- فراگیری چند زبان

5- تصویر سازی ذهنی سه بعدی

6- مشاهده دقیق (observation training)

7- آرامش عمیق (خواب آلفا)


از کتاب اموزش نیمکره راست
خداوندااز تو برای توانایی و تمایل دوست داشتن متشکرم.عشق هدیه ای است گرانبها از جانب تو.
در هر کلاس آموزش بر اساس نیمکره راست مغز باید یک تابلوی بزرگ رنگی در مورد اهداف پنج گانه آموزش نصب شود. این اهداف به ما خاطر نشان می کنند که خیلی جدی و خشک نباشیم. و همچنین یادآوری می کنند که روابط دوستانه مهمترین هدف آموزش است.

هدف اول ایجاد رابطه عمیق عاطفی بین والدین و فرزندان

یک محیط خانوادگی گرم و صمیمی پایه اصلی آموزش است و این مهمترین هدف آموزش نیمکره راست است.

وقتی که والدین نمی توانند با فرزندان خود ارتباط صمیمی برقرار کنند و در نتیجه نمی توانند تمرینات آموزشی را دنبال کنند، همه اینها به این دلیل است که بیشتر والدین از طریق نیمکره چپ آموزش دیده اند در حالیکه کودکانشان در حال یادگیری از طریق نیمکره راست مغز خود هستند. آنها دو انسان کاملا متفاوت هستند و هر یک سعی دارد به شیوه خود با دیگری ارتباط برقرار کند در حالیکه طرف مقابل زبان او را نمی فهمد.

زمانی که بزرگترها شروع به صحبت از طریق نیمکره راست مغز خود می کنند ( در پستهای بعدی درباره زبان نیمکره راست خواهم نوشت) باعث می شود که بچه ها احساس نزدیکی بیشتری با والدین خود بکنند.

که اینن مورد در شیچیدا هم هست
خداوندااز تو برای توانایی و تمایل دوست داشتن متشکرم.عشق هدیه ای است گرانبها از جانب تو.
هدف دوم تقویت حواس

این بخش از برنامه بسیار هیجان انگیز است. بالا بردن سطح حواس ( یا به تعبیری حساس تر کردن کودک) شبیه شستن پنجره ذهن است که باعث افزایش سطح هوشیاری و آگاهی درباره هر چیزی که پیرامون او اتفاق می افتد، می شود. و در یک تعریف ساده تر یعنی توجه کودک را به رویدادهای پیرامونش افزایش می دهیم.

وقتی که شما نسبت به محیط پیرامون خود حساس تر باشید ...

اگر به صدای یک آلت موسیقی گوش می دهید، متوجه کوچکترین صداهای ایجاد شده از ساز می شوید.

اگر به مطالب درسی گوش می کنید، شما برای سپردن مطالب از تمام حافظه تان بهره می برید.

اگر به منظره ای نگاه می کنید، به هر نکته ظریفی توجه می کنید- به هر ساقه گیاهی، به مسیر آفتاب بر روی شاخه درختان و به رنگهای مختلف ابرهای بالای سرتان.

همه هنرمندان و دانشمندان در راه تعالیشان از حواس قویی خود بهره بسیار برده اند. حس بینایی، چشایی، شنوایی، بویایی، لامسه و حواس طبیعی درونی در تمرینات نیمکره راست به کار گرفته می شوند.

هدف سوم افزایش خلاقیت

در طول دوره آموزش نیمکره راست بچه ها هیچ محدودیتی نمی شناسند. آنها هر چیزی را که دلشان بخواهد می توانند کشف کنند، به بازی بگیرند و خلق کنند.

هدف چهارم تبدیل آموزش به یک بازی آسان و جذاب

آیا می دانید که روی شانه هایتان یک کامپیوتر شخصی دارید؟ بله نیمکره راست مغز از هر چیزی در کسری از ثانیه تصویر برداری می کند و این اطلاعات را جذب و برای استفاده در آینده طبقه بندی می کند. و به همین دلیل است که آموزش از طریق نیمکره راست بسیار آسان و بیشتر شبیه یک بازی با اطلاعات طبقه بندی شده است.

هدف پنجم به نبوغ فرزندان خود اجازه دهید تا بدرخشد

به فرزندانتان کمک کنید تا تواناییهایشان را بشناسند. متوقع نبودن از آنها بزرگترین هدیه شما به فرزندانتان در تمام طول دوره زندگیشان است.



: از کتاب آموزش نیمکره راست
خداوندااز تو برای توانایی و تمایل دوست داشتن متشکرم.عشق هدیه ای است گرانبها از جانب تو.
2738
مامان ویانا جان منظورت از حس طنازی چیه؟ :)

بعدم من همچنان ربط شاد بودن با دانستن رو نمی فهمم!
جز این جمله ای که فکر کنم تو کتاب امیرخانی خوندم : در ندانستن آرامشی هست که در دانستن نیست!!

مرسی مامان پانیذ از مطلبت.

اگه یه هفته هم به روش شناختی اختصاص میدادیم و بعد میرفتیم تو موضوعات دیگه خیلی خوب میشد.
وب سایت آموزشی من www.nahaal.com
خواهش میکنم عزیزم
من هم با روش شناختی موافقم که مقوله روش ها به پایان برسه و بعد باز هم برسیم به مشکلات رفتاری کودکان...باز بیاید رای گیری کنیم..
خداوندااز تو برای توانایی و تمایل دوست داشتن متشکرم.عشق هدیه ای است گرانبها از جانب تو.
طاهره خانم من روانشناسی خوندم ولی خوب در مورد نوروسایکولوژی در حد متوسطی میدونم

فکر میکنم هیچ کدوم ما اینجا صلاحیت نداره که در مورد این مساله نظر بده و مطالبی هم که مطرح شده بسیار بسیار ناقص هست و نمیدونم قراره اینجا چه نتیجه ای گرفته بشه! چون بهرحال حتی اگر فرضا ژاپنی ها تعریف دیگه ای از عملکرد نیمکره ها داشته باشن در واقعیت چیزی عوض نمیشه!
سحر جون یه سوال یعنی چیزی به عنوان تقویت عملکرد نیمکره راست نداریم؟یعنی این نیمکره راست نیست که باعث نبوع می شه؟میشه جوابم بدی -ممنون


تو کتاب شیچیدا هر جا می خواسته دلیل بیاره چند نمونه را نام برده بعد گفته اینها نیمه راست مغزشون فعال بوده پس لازمه نیمکره راست فعال بشه!مثل همون سندرم ساونت که گفتم برای قسمت محاسبات سریع نامبرده-خودش هم گفته نبوغ این افراد مثل راز کشف نشده ای بعد اشاره کرده اینها راست مغز بودن درنتیجه ممکن نتیجه اون باشه یعنی علت و معلولی نادرست استفاده کرده

ساحل جان خوب این افراد بیماریهاشون کمی متفاوته ولی خوب مساله اینه که آیا فقط افراد نابغه دچار چنین مشکلاتی میشن یا برعکس؟ در واقع هیچکدوم چون یک فرد عادی که دچار این بیماری ها باشه اصلا شناخته نمیشه پس ما نمیفهمیم و از طرفی خیلی از دانشمندان هم آدمهای سالمی بودن..... چیزی که خیلی برای ما مهم هست اینه که آیا آموزش قبل از موعد یا آگاهی بیش از حد کودک میتونه اثر مخربی بر سلامت روان وی بگذاره یا نه؟ خوب فکر کنم اینجا به رویکرد خودم هم اشاره کنم که برای من برخورداری از سلامت روان و لذت بردن از اون چیزی که هستیم و رضایت از اون چیزی که داریم مهمترین اصل زندگی و سبک زندگی هست و به همین دلیل گاهی موافق آموزش زیاد به بچه ها نیستم چون بر این اساس در واقع طرحواره ای در کودک شکل میگیره مبتنی این مطلب که ارزشمندی من در دانستن هست و از طرفی ما هنوز به طور کامل عواقب آموزش زیاد در سن کودکی رو نمیدونیم ولی تاحد زیادی مطمئن هستیم که این امر احتمال افزایش افسردگی یا اضطراب بیش از نرخ متوسط رو خواهد داشت.....

در مورد سوالت راجع به اروپا یا اینجا؟ خوب به نظر من تفاوتی نداره چون بیشتر تئوری های ما غربی هست و بر اساس اون مدلها این حرفها گفته میشه و خیلی ربطی به اینجا و اروپا نداره و تا جایی که من میدونم در کشورهای توسعه یافته بیشتر بچه ها رو طوری بار میارن که بیشترین سازگاری رو با محیط اطرافشون داشته باشن و بنابراین بچه ها معمولا از محیط اطرافشون چیزهای زیادی یاد میگیرن تا بعدا بتونن توی اون جامعه به نحو خوبی زندگی کنن.....

گذشته از این که تاکید میکنم به نظر من غیر از مهارتهای تنظیم هیجانی از نظر نرخ بیماری های روانی تفاوت برجسته ای در هیچ کجای دنیا نیست من به شدت مخالف هستم که فکر کنیم جامعه اینجا مشکل دارن یا مشکل دار میشن. چون تحقیقات ما در اینجا در مقاله های معتبر دنیا چاپ میشه و اونها در منابع خودشون به اون استناد میکنن و جایی گفته نشده که نرخ فلان مشکل در ایران بیشتر از جاهای دیگه هست....اما اینکه ما در مورد آموزش ضعف داریم قبول دارم! کشور ما از نظر امکانات آموزشی به شدت مشکل داره اما در سالهای اخیر تغییرات بسیار خوبی در این زمینه میبینیم و گسترش اینترنت هم به کم شدن فاصله ها کمک زیادی کرده، ولی امیدوارم این رو با آموزش خواندن قبل از سن پنج یا شش سالگی اشتباه نگیریم.....به هرحال یادمون باشه که بچه های ما قراره همینجا به مدرسه برن، کار پیدا کنن و با این مردم زندگی کنن پس باید طوری بزرگ بشن که در بین این مردم احساس راحتی داشته باشن.....
ساحل به نظر من نباید به این اهمیت بدی که تو در زمینه ریاضی خوب هستی یا نه چون رضایت از زندگی مثلا این میشه که من این هستم! فردی که در این زمینه ها توانایی داره و در این زمینه ها نه. خوب حالا چطور میتونه طوری زندگی کنه که از داشته هاش به خوبی استفاده کنه که از زندگی خودش و حتی خودش رضایت داشته باشه؟.....

البته من مثال تو رو برای این زدم که ما بدونیم با بچه ها چطور باید رفتار کنیم....
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687