2723

لکه بینی در دوران بارداری

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 349 بازدید
علت لکه بینی یا خونریزی در سه ماهه اول بارداری چیست و چه باید کرد؟
پاسخ مشاور

در صورت وجود هرگونه ترشح خون آلود یا خونریزیاز واژن در سه ماهه اول باردرای، باید به تهدید به سقط شک کرد. بطور کلی از هر 5زن باردار 4 نفر در ماههای اول بارداری دچار لکه بینی یا خونریزی شدیدتر از حد لکهبینی می شوند و از بین زنانی که خونریزی دارند، حدود نیمی از آنها سقط می کنند.بههمین دلیل باید هر نوع ترشح خون آلود یا خونریزی در این زمان را جدی گرفته و بررسیکرد.

البته در بعضی از موارد مقداری خونریزی زمانیکه فرد انتظار قاعدگی را دارد، دیده می شود که این مربوط به جایگزینی جنین در رحمبوده و طبیعی است. گاهی نیز لکه بینی جزیی به دلیل جود عارضه در دهانه رحم است کهبه خود بارداری مربوط نیست و پزشک این را با معاینه تشخیص خواهد داد.

اگر لکه بینی و خونریزی مربوط به تهدید به سقطباشد، خونریزی معمولاً اولین علامت است و بعد از آن ظرف مدت چند ساعت یا چند روزدردهای شکمی و کمر درد همراه با احساس فشار در لگن و احساس ناراحتی در ناحیه زیرشکم دیده می شود و با وجود این علائنم احتمال سقط زیاد است.

نکته دیگر که باید با دیدن خونریزی به صورتلکه بینی به آن توجه داشت احتمال حاملگی خارج رحمی است که باید حتماً مورد بررسیقرار گیرد تا از عوارض آن جلوگیری شود.پس با مشاهده کوچکترین لکه بینی مراجعه بهپزشک ضروری است که اقدامات پزشک عموماً به صورت درخواست آزمایش خون شاید در چندنوبت برای بررسی وضعیت سلامت جنین و در احتمال حاملگی خارج رحمی و درخواست یکسونوگرافی و حتی گاهی معاینه داخلی است.گاهی نیاز به درمان دارویی است که با تجویزپزشک مورد استفاده قرار می گیرد.تقریباً درتمام مواردی که احتمال سقط وجود داردتوصیه به استراحت بیمار، عدم نزدیکی و رژیم غذایی که از یبوست جلوگیری نماید وموارد مشابه خواهیم داشت

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha