2109
چرا متولدین ۹۵ به بعد باید واکسن فلج اطفال بزنند؟

چرا متولدین ۹۵ به بعد باید واکسن فلج اطفال بزنند؟

1397/11/08 بازدید4284

نی نی سایت: «واکسن نوع تزریقی فلج اطفال ربطی به نوع خوراکی آن ندارد و حتما حتی کودکانی که واکسن خوراکی فلج اطفال را دریافت کرده اند نیز باید نوع تزریقی آن را هم دریافت کنند.»
دکتر محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با تاکید بر لزوم دریافت واکسن تزریقی فلج اطفال در کودکان متولد سال ۹۵ و به بعد، در پاسخ به اینکه آیا دریافت دوباره این واکسن از نوع تزریقی آن در کودکان مشکلی بوجود نمی آورد، به سلامت نیوزگفت:«نه. هیچ مشکلی بوجود نمی آورد. واکسن نوع تزریقی فلج اطفال ارتباطی به نوع خوراکی آن ندارد و حتما حتی کودکانی که واکسن نوع خوراکی فلج اطفال را دریافت کرده اند نیز باید نوع تزریقی آن را هم دریافت کنند.»
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پاسخ به اینکه آیا نوع خوراکی واکسن فلج اطفال ایمنی کافی را در کودک در برابر این بیماری بوجود نمی آورد که برای دریافت نوع تزریقی آن فراخوان داده شده است، گفت:« هرکدام از این دو نوع واکسن یک سطحی از ایمنی را در کودک ایجاد می کنند و به نوعی این دو نوع واکسن مکمل یکدیگر هستند. در حقیقت واکسن تزریقی فلج اطفال سطح ایمنی کودکان ما را از ایمنی که با واکسن نوع خوراکی آن ایجاد می شد، بالاتر می برد و آنها را در برابر فلج اطفال محافظت بیشتری می کند.»
به گفته دکتر محمد مهدی گویا خوشبختانه از سال ۱۳۷۹ تاکنون هیچ موردی از فلج اطفال نداشته ایم و سازمان جهانی بهداشت کشورمان را کشور عاری از فلج اطفال نامیده است.

ارسال نظر شما

login captcha

آخرش نگفت چرا "باید" بزنن؟

یعنی اگه واکسن وارد نمیشد به کشور، این "باید" هم وجود نداشت؟

سلام پسرم متولد 1 تیر نود و پنچ 

بنظرتون واکسنشو بزنم؟!


وا😐 به جای سرچ از اینترنت بهتر نیست از چهار جای معتبر برای مطالب کمک بگیرید

این واکسن برای یه تعداد شهر هست که زده نشده

من از بهداشت هم پرسیدم 

متاسفم

@(venoos)

خب شهرهایی که نزدن باید مطلع باشن..از اینترنت خبررسانی نکنن کجا کنن؟؟!تلویزیون که هیچی نگفت!!!من ساکن تهران هستم شهر با این جمعیت باید برن بزنن چون از ۹۵ نزدن!!!!!

من شنیدم متولدین تا 18 اردیبهشت 97باید بزنن؟

من شنیدم متولدین یک فروردین 95تا 18 اریبهشت 97.درسته؟

البته شهرهای خراسان رضوی و جنوبی تزریق شده، من مشهدم همون چهار ماهگی زده شده، شهرهای نزدیک مرز بخاطر نزدیکی به مرز ورود و خروج اتباع غیرایرانی زده شده قابل توجه مشهدی ها

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

5 روز پیش
|
9324 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

4 روز پیش
|
7469 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
8746 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

1 هفته پیش
|
5419 بازدید