2109
از کار افتادن کلیه با چای و آبمیوه!

از کار افتادن کلیه با چای و آبمیوه!

1397/10/15 بازدید2547
نی نی سایت: نوشیدنی‌های اشباع از قند، آبمیوه‌های صنعتی و حتی چای می‌تواند احتمال بروز بیماری و از کار افتادن کلیه را افزایش دهد. به گفته پژوهشگران، آبمیوه‌های گازدار و شیرین مقصر اصلی هستند و افرادی که مرتب این نوشیدنی‌ها را مصرف می‌کنند، با 61 درصد خطر بیشتر روبرو هستند.

البته این یافته‌ها نشان داده است کسانی که حتی چای زیادی می‌نوشند، با احتمال بیشتر با از کار افتادن کلیه روبرو هستند. البته دانشمندان علت این اتفاق را توضیح نداده‌اند اما اعلام کرده‌اند که قند موجود در نوشیدنی‌های شیرین به مرور زمان باعث چاقی، بالا رفتن فشار خون و مقاومت انسولینی می‌شوند و بعد به تدریج به کلیه‌ها فشار آورده و بعد سرعت از کار افتادن کلیه و خراب شدن عملکردشان را بالا می‌برد.

از کار افتادن کلیه با نوشیدنی‌های شیرین

نوشیدنی‌های اشباع از قند، آبمیوه‌های صنعتی و حتی چای می‌تواند احتمال بروز بیماری و از کار افتادن کلیه را افزایش دهد
 
در این مطالعه که رژیم غذایی شرکت کنندگان برای 8 سال تحت نظر محققان بود، مشخص شد بعد از سیگار کشیدن، چاقی، فشار خون بالا، دیابت و کم تحرکی و ورزش نکردن، نوشیدنی‌های شیرین از جمله نوشیدنی‌های گازدار و آبمیوه‌ها اصلی‌ترین دلیل بروز آسیب‌های کلیه هستند.

این نوع نوشیدنی‌ها به تنهایی می‌توانند ریسک بروز بیماری‌های کلیه را تا 9 درصد افزایش دهند. به گفته محققان، قبلا هم ثابت شده بود که مصرف دسرهای شیرین شده با قند و شکر ریسک چاقی، دیابت نوع دو و نقرس را افزایش می‌دهند.

دکتر هولی کرامر از دانشگاه لویولا شیکاگو می‌گوید: «قند زیاد از هر نوعی که باشد، منجربه افزایش وزن و مقاومت انسولینی می‌شود و فشار خون را افزایش می‌دهد؛ در نهایت این فاکتورها به کلیه فشار وارد کرده و روند خراب شدن عملکرد کلیه را سرعت می‌بخشد».

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

2 هفته پیش
|
14813 بازدید

شنبه ها شنیدنی‌ست...

نوشته

2 روز پیش
|
3715 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

2 هفته پیش
|
15889 بازدید