2109
تفریح این هفته در شیراز، تهران، بادرود و کرج

تفریح این هفته در شیراز، تهران، بادرود و کرج

1397/09/07 بازدید1498
حالا که هوا سرد است، حال و هوای این روزها را باید خودتان گرم کنید. وقتی هم باران هست و هم هوای دلپذیر پاییز، بهتر است برای تفریح  و لذت بردن از زندگی بهانه نیاورید. همه چیز و همه جا مهیاست تا از تک تک روزها خاطره بسازید و در کنار خانواده و دوستان تجربه‌های تازه‌ای را کسب کنید. اگر این آخر هفته برای تفریح برنامه‌ای ندارید حتماً به پیشنهادهایی که می‌دهیم، فکر کنید. به روزهایتان کمی انرژی تزریق و بچه‌ها را به جنب‌وجوش و تفریح تشویق کنید. مطمئن باشید شیرین‌ترین لحظات شما در همین تفریح آخر هفته و گردش دسته جمعی خلاصه می‌شود.

سفر به ارتفاعات تهران / تفریح آخر هفته در تله‌کابین توچال تهران

اگر عاشق سرما، برف و تماشای مناظر زمستانی هستید سوار یکی از طولانی‌ترین خطوط تله‌کابین نصب شده در دنیا شوید و در ارتفاع 3680 متری از سطح دریا از ارتفاعات تهران و اطرافش نهایت لذت را ببرید. اگر حتی اهل کوهنوردی نیستید باز هم امکان رسیدن به قله توچال با تله‌کابین برای شما به‌راحتی امکان‌پذیر است. خودتان را به محدود ولنجک برسانید و با رفتن به بام تهران از هوای بی‌نظیر آن منطقه انرژی بگیرید. از آنجا تا تله‌کابین پیاده‌روی کنید و بعد سوار بر آن با طی کردن ۷۵۰۰ متر، به‌راحتی به قله توچال برسید. حدود ۱ ساعت طول می‌کشد تا به قله توچال برسید اما بعد از پیاده شدن از تله‌کابین با دنیایی دیگر روبرو خواهید شد. پس این آخر هفته توچال را با چشم ببینید.

در ایستگاه‌ انارها تفریح کنید / جشنواره شاد انار در شهر بادرود

این بزرگ‌ترین جشنواره ملی انار است که هرساله در شهر بادرود برگزار می‌شود. شهری که به دلیل انارهای منحصربفردش به یاقوت سرخ شهرت دارد. اما برای اینکه تفریح آخر هفته‌ی متفاوتی را تجربه کنید از شهرهای نزدیک و اطراف خودتان را به بادرود برسانید. در این دوره از جشنواره فرهنگی اقتصادی 100 غرفه درقالب نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی، سوغات محلی و محصولات بومی برپا شده است که گشت و گذار در آن حال و هوای دلپذیری دارد. با رفتن به این جشنواره بزرگ هم می‌توانید از اجرای سرودهای محلی بادرودی با لباس محلی و اجرای بازی‌های بومی محلی لذت ببرید و هم همراه دوستان کویر نوردی کنید و یا در مسابقه رالی خانوادگی شرکت کنید. ایستگاه نقاشی انار و گردشگری و پرواز بادکنک‌ها هم از دیگر برنامه‌های فرهنگی این جشنواره است که تا 9 آذر ادامه دارد. پس به جاده بزنید؛ چرا که با حرکت از شهرهای اطراف در فاصله 60 کیلومتر بعد از کاشان به بادرود خواهید رسید.

عکس از: احمد ریاحی دهکردی

در جشن پاییزی کتاب‌ها شرکت کنید/ تفریح آخر هفته در نمایشگاه کتاب شیراز

اگر از مدت‌ها قبل منتظر این رویداد بزرگ در شهرتان بودید شال و کلاه کنید و یکی از روزهای آخر همین هفته را به نمایشگاه کتاب بروید. شیراز با تمام قدمت و شهرتی که در شعر و ادب دارد هر سال میزبان خوبی برای کتاب‌ها است و هزاران نفر را گرد هم جمع می‌کند. هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال هم در شیراز با 750 غرفه برای ارائه کتاب‌ برپا شده است. گردهمایی فرهنگی بزرگی که در گوشه گوشه‌ی آن برنامه‌های ویژه‌ای در حال برگزاری است؛ از جشن‌های کودکانه و قصه‌گویی تا رونمایی از انواع آثار داستانی و ادبی از نویسندگان پرآوازه با حضور صاحب اثر در این نمایشگاه دیده می‌شود که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. پس این تجربه فرهنگی را برای تفریح آخر هفته همراه دوستانتان انتخاب کنید و تا 8 آذر از ساعت 10 الی 19 به آدرس شیراز، شهرک گلستان، بلوار دهخدا شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس بروید.

یک آخر هفته هیجان انگیز برای تفریح بچه‌ها / شهر کودک در اندیشه کرج

حالا که بچه‌ها مشغول درس و مدرسه هستند بیشتر از قبل انتظار آخر هفته‌ها را می‌کشند تا مثل روزهای بلند تابستان تفریح کنند. پس پیشنهاد می‌کنیم کلی هیجان و بازی را همین آخر هفته به آنها هدیه کنید آن هم با رفتن به شهر کودک در شهرک اندیشه کرج که پر است از غرفه‌های جذاب و متنوع برای شبیه‌سازی فضای آموزشی و کار در فروشگاه، تجربه پزشکی، نقاشی، پیست اتومبیل‌رانی و ماشین بازی، ورود به آشپزخانه و پخت و پز و تجربه بازی‌های انواع گروهی و خلاقانه همراه بچه‌های دیگر. برای ثبت این لحظات شیرین هم می‌توانید عکاسی کنید. برای رفتن به شهر کودک به آدرس اندیشه، فاز 4، خیابان توحید شمالی، پایین‌تر از چهارراه ارغوان، خیابان علامه جعفری، نبش خیابان خواجه نصیرالدین طوسی بروید.


عکس اصلی از: سید مصلح پیرخضرانیان

ارسال نظر شما

login captcha

پربازدیدترین ها

چه آبمیوه‌هایی برای نوزادان بهتره؟

نوشته

1 هفته پیش
|
8509 بازدید

بدون رییس جمهور چه خواهد شد؟

نوشته

1 روز پیش
|
7276 بازدید

نی نی کست

نوشته

3 روز پیش
|
4841 بازدید