2109
5 حقیقتی که درباره ایموجی نمی‌دانستید!

5 حقیقتی که درباره ایموجی نمی‌دانستید!

1397/08/22 بازدید1981
وقتی در حال چت کردن در فضای مجازی هستید، راه‌های زیادی برای نشان دادن احساساتتان وجود دارد؛ از فرستادن ویدئو و گیف گرفته تا ضبط کردن صدا یا گرفتن عکس. یکی از فوری‌ترین راه‌های واکنش به گفته‌های طرف مقابل در فضای مجازی استفاده از ایموجی است. ایموجی خیلی سریع احساس ما را منتقل می‌کند و به همین دلیل هم محبوبیت بسیار زیادی دارد. در این مقاله با نکاتی درباره ایموجی‌ها آشنا می‌شوید که دانستنشان خالی از لطف نیست.

1. ایموجی در دهه دوم زندگی

حدود هفت سال است که استفاده از ایموجی در دنیای امروز فراگیر شده است؛ اما سن ایموجی‌ها بیشتر از این حرف‌هاست. ایموجی را شخصی ژاپنی به نام «شیگتاکا کوریتا» در سال 1999 وارد دنیای مجازی کرد؛ اما 12 سال طول کشید تا این آدمک‌ها تبدیل به سریع‌تر واکنش احساسات ما در دنیای مجازی شدند. ایموجی‌ها تنها یک سال تا 20 سالگی و جشن گرفتن دهه سوم زندگی‌شان فاصله دارند.
 

پر استفاده ترین ایموجی ها

2. پرطرفدارترین ایموجی کدام است؟

بعضی ایموجی‌ها باعث ایجاد سو تفاهم می‌شوند؛ چون با دیدنشان معانی متعددی به ذهن خطور می‌کند. بعضی ایموجی‌های دیگر مثل ایموجی آدمک خندان که از خنده اشک می‌ریزد، جایی برای سو تفاهم باقی نمی‌گذارند. همین ایموجی به عنوان پرکاربردترین ایموجی در دنیا شناخته شده است. این ایموجی در ایران هم بیشترین میزان طرفدار را دارد و رکورد زده است. بعید نیست دلیل این محبوبیت همین ساده بودن در فهمیدن معنای ایموجی خندان باشد که مانع از ایجاد برداشت اشتباه می‌شود. خنده در هر زبانی خنده است؛ حتی در زبان ایموجی!

3. تعداد دقیق ایموجی‌ها

وقتی دستتان را تند تند از روی ایموجی‌ها رد می‌کنید، احتمالش کم است که بتوانید تعدادشان را حدس بزنید. تعداد کل این آیکون‌ها چیزی در حدود 2666 است. البته 722 ایموجی جدید از سال 2017 و با اضافه شدن رنگ پوست و جنسیت به ایموجی‌ها خلق شدند و سعی کردند دل تعداد بیشتری از مخاطب‌ها را به دست آورند.

شکل ایموجی ها

4. عشاق سینه چاک دارد!

تعدادی از علاقه‌مندان به ایموجی در یک گردهمایی در دوبی دور هم جمع شدند و همگی لباس‌هایی پوشیدند که برگرفته از شکل ایموجی‌ها بود. این گردهمایی هم‌زمان علاوه بر دوبی در دوبلین و موسکو نیز برگزار شد تا رکورد تازه‌ای در گینس ثبت شود!

5. معانی متعددی دارند

یکی از مسائلی که طی چند سال اخیر زیاد مورد بحث قرار گرفته است، معنی دقیق ایموجی است. بعضی ایموجی‌های یکسان برای افراد مختلف که از شرایط فرهنگی متفاوتی می‌آیند، معانی متفاوتی به دنبال دارد. به همین دلیل مطالبی نوشته شده‌اند که تلاش کرده‌اند معنی دقیق ایموجی‌ها را برای کاربران توضیح دهند. این توضیحات سو تفاهم‌ها را برطرف می‌کند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

5 روز پیش
|
9562 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

5 روز پیش
|
7819 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
8856 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

1 هفته پیش
|
5453 بازدید