2109
یک سوم زنان ایرانی اضافه وزن دارند

یک سوم زنان ایرانی اضافه وزن دارند

1397/07/29 بازدید153

نی نی سایت: اضافه وزن و چاقی همیشه مهمترین عامل خطر برای بروز انواع بیماری هاست .اضافه وزن به خصوص در بانوان با توجه به نقش مهمی که در جامعه دارند همیشه مهمترین عامل نگرانی مسئولان پزشکی و بهداشتی است. عبدالرسول همتی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد حدود یک سوم از زنان در ایران اضافه وزن دارند او بر لزوم توجه جدی به این موضوع و برنامه‌ریزی مناسب برای رفع این فاکتور خطر در بانوان تاکید کرد.
همتی در همایشی که به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان برگزار شد، گفت:« نظام تحول سلامت نقشی مهم در سلامت افراد جامعه ایفا می کند، به کمک این طرح که برنامه هایی برای سلامت گروه نوزادان تا سالمندان را پیش بینی کرده است، فرصتی فراهم شده تا بانوان نیز بتوانند با مراجعه به پزشک خانواده و مراقبان سلامت، بیش از گذشته در مسیر ارتقای سلامت خود و خانواده گام بردارند .»
به گزارش ایسنا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز توجه به دوره‌های بارداری، زایمان، پس از زایمان، شیردهی و ... در گروه بانوان را از شاخص‌های برنامه نظام تحول سلامت دانست و تغذیه کمکی را از جمله برنامه های مراقبت از زنان در نظام سلامت برشمرد. او با اشاره به اینکه زنان خانه دار به دلیل کم تحرکی، بیشتر در معرض عارضه چاقی و به دنبال آن، فشارخون، دیابت و سرطان قرار دارند، گفت:« پس از کم تحرکی، مصرف دخانیات به عنوان دومین آسیب اجتماعی زنان امروز، سلامت بسیاری از خانواده ها را به خطر انداخته است.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

3 هفته پیش
|
15756 بازدید

شنبه ها شنیدنی‌ست...

نوشته

4 روز پیش
|
3894 بازدید