2109
گلوله فوتون‌ها را دفع کنید تا جوان بمانید

گلوله فوتون‌ها را دفع کنید تا جوان بمانید

1397/06/17 بازدید363
احتمالا شما هم از آن دسته افرادی هستید که در هر روز چند بار جلوی آینه می ایستند و پوست صورت خود را به دقت نگاه می کنند و یا افرادی که مدام دست های خود را بررسی می‌کنند و نسبت به داشتن لکه‌های پوستی از خود حساسیت نشان می دهند! همه ما کم و بیش چنین دغدغه هایی داریم و وقتی زنانی را می‌بینیم که حتی در سنین پیری نیز جوان به نظر می‌رسند، به حال آن‌ها غبطه می‌خوریم! اما آیا تا به حال با خود فکر کرده‌ایم که آن‌ها چه کارهایی را انجام داده‌اند که چنین پوست سالمی دارند و چگونه می‌توان پوست را جوان نگاه داشت؟ لکه‌ها و چین و چروک‌ها چگونه بر روی پوست ما ایجاد می‌شوند، چه خطراتی ممکن است داشته باشند و چگونه می‌توان از ایجاد آن‌ها جلوگیری کرد؟ تابش نور خورشید یک عامل مهم در از بین بردن پوست است و ما در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه محافظت از پوست در برابر آفتاب می‌تواند کاری کند که همیشه جوان به نظر برسید!

آفتاب چگونه می‌تواند به پوست آسیب برساند؟

قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث ایجاد ضایعات پوستی در بدن می‌شود که بخشی از این ضایعات می‌توانند خطرناک باشند و حتی مقدمه‌ای برای ابتلا به انواع سرطان محسوب شوند. تابش شدید نور خورشید سبب تضعیف عملکرد دستگاه ایمنی بدن می‌شود و اشعه ماورا بنفش نور خورشید دارای قدرت بسیار زیادی برای نفوذ به سلول‌های پوستی و تخریب ساختار آن‌ها بوده و یکی دیگر از زمینه‌های بروز ابتلا به سرطان پوست محسوب می‌شود. به علاوه تابش مستقیم آفتاب به پوست باعث از بین بردن زیبایی ظاهری پوست شده و به دلیل تخریب بافت کششی و کلاژن یکی از عوامل مهم ایجاد چین‌وچروک در پوست و پیری زودرس به شمار می‌رود. تغییر رنگ‌دانه‌های پوست و تیره شدن پوست، ایجاد لکه‌های پوستی مضر و غیرمضر، آسیب رساندن به رگ‌های خونی از طریق حساس کردن و نازک‌تر کردن آن‌ها و خون‌مردگی در زیرپوست در اثر کوچک‌ترین ضربات ازجمله مضرات دیگر آفتاب برای پوست است. این آسیب ها به ویژه برای خانم های باردار و مادرانی که نوزادشان را در هنگام بیرون رفتن از منزل باید به همراه خود ببرند، به دلیل حساسیت بیشتر پوستشان بیشتر بوده و حتما باید برای جلوگیری از این آسیب‌ها چاره‌ای اندیشید.

چگونه آسیب‌های ناشی از آفتاب را به حداقل برسانیم؟

تمام آسیب‌هایی که آفتاب می‌تواند به ‌سلامت پوست وارد سازد، در اثر تابش مستقیم نور خورشید به پوست ایجاد می‌شود؛ بنابراین به هر طریقی که بتوان از تابش مستقیم آفتاب به پوست جلوگیری کرد، می‌توان از رخ دادن آسیب‌های پوستی نیز پیشگیری نمود. این کار برای اندام‌هایی مانند دست‌ها، پاها، بازوها و قسمت‌های میانی بدن با پوشیدن لباس انجام می‌شود؛ اما برای صورت و گردن که همیشه در معرض تابش قرار دارند و نمی‌توان آن‌ها را پوشاند، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب یک راه حل مؤثر در پیشگیری از آسیب‌های پوستی این نواحی محسوب می‌شود.

کرم ضد آفتاب چگونه از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کند؟

اگر فوتون‌های نور خورشید را همانند گلوله فرض کنیم که با انرژی بالا به سمت پوست شلیک می‌شوند، کرم‌های ضد آفتاب دقیقاً همانند یک جلیقه ضدگلوله عمل می‌کنند. استفاده از کرم ضد آفتاب بر روی پوست سبب ایجاد یک‌لایه محافظ شده که از رسیدن فوتون‌ها به پوست جلوگیری می‌کند. این لایه محافظ همچنین با انعکاس نور تابیده‌شده از تغییر رنگ‌دانه‌های پوست جلوگیری می‌کند. کرم‌های ضد آفتاب بسته به منطقه‌ای که قرار است استفاده شوند، قدرت‌های متفاوتی دارند که این قدرت با شاخصی به نام SPF سنجیده می‌شود. عدد SPF عددی است که مدت زمان محافظت کرم ضد آفتاب از پوست را نشان می‌دهد. برای مثال یک ضد آفتاب با SPF20 نشان‌دهنده آن است که به طور تقریبی شما می‌تواند با این کرم ضد آفتاب 20 برابر بیشتر از حالت عادی در برابر نور خورشید دوام بیاورید.

از چه کرم ضد آفتابی برای پوست خود استفاده کنیم؟

باید توجه داشت همان‌طور که استفاده از یک کرم ضد آفتاب خوب می‌تواند تا حد زیادی سلامت پوست را تضمین کند، استفاده از یک کرم ضد آفتاب نامرغوب نیز می‌تواند به‌مراتب بیشتر از استفاده نکردن از ضد آفتاب به پوست آسیب برساند؛ زیرا آغشته شدن پوست به کرم ضد آفتاب نامرغوب و تابش مستقیم نور خورشید به آن سبب ایجاد واکنش‌های شیمیایی شده و می‌تواند به‌مراتب خطرناک‌تر باشد. به همین خاطر اگر به فکر تهیه کرم ضد آفتاب هستید، حتماً محصول موردنظر خود را از برندهای معتبر خریداری کنید. در بین محصولات متنوعی که در بازار وجود دارد، کرم ضد آفتاب مای را می‌توان یک محصول یا کیفیت و استاندارد دانست. برند مای یکی از برندهای زیرمجموعه شرکت آریان کیمیا تک است با هدف حفظ سلامت و محافظت از پوست و مو فعالیت می‌کند. کارخانه آریان کیمیا تک مدرن‌ترین کارخانه آرایشی و بهداشتی خاورمیانه است و محصولات این شرکت همگی تولید داخل بوده مطابق با استانداردهای بین‌المللی مانند GMP تولید می‌شوند. ازجمله مواردی که محصولات شرکت آریان کیمیا تک را از سایر رقبا متمایز کرده قیمت بسیار مناسب و استفاده از ویتامین‌های مختلف در محصولات است که سبب شده درصد قابل‌توجهی از بازار این محصولات را به خود اختصاص دهد. همچنین تولیدات دیگر این شرکت درزمینه محصولات آرایشی است که درمجموع یک سبد محصول کامل را درزمینه لوازم‌آرایشی و بهداشتی برای عموم به‌ویژه خانم‌ها فراهم آورده است. اگر به دنبال یک کرم ضد آفتاب مرغوب برای پوست خود و فرزندان دلبندتان هستید، حتماً محصولات مای را امتحان کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
11239 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
10835 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
9824 بازدید