2109
طب اسلامی نداریم لطفا مراقب باشید!

طب اسلامی نداریم لطفا مراقب باشید!

1397/05/27 بازدید637

نی نی سایت: درباره طب اسلامی حتما شنیده اید، طبی که می گویند یکی از شاخه های طب سنتی است و با اسمهای طب تصفیه و طب الائمه هم فعالیت می کند اما موضوع مهم این است که این طب مورد تایید وزارت بهداشت نیست. با اینکه طب سنتی و مکمل که بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت 300 روش درمانی مانند حجامت، زالو درمانی، انرژی درمانی، هومیوپاتی، طب گیاهی و طب سوزنی را دربرمی گیرد مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، اما درمان های طب اسلامی مورد تایید این وزارتخانه نیست. دکتر محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این باره به ایرنا گفت: «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی اصلی سلامت مردم طب اسلامی را به رسمیت نمی شناسد و درمان های طب اسلامی را غیر مجاز می داند. درمان هایی با عنوان طب اسلامی، طب الائمه (ع) و طب تصفیه، ریشه فقهی و روایی ندارند و سلامت مردم را تهدید می کنند. » دکتر علی بیرجندی نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد نیز گفت: برخی مداخله گران در امور درمان با نام طب اسلامی از نگرش های دینی مردم سوء استفاده می کنند. آموزه های افرادی که در قالب طب اسلامی فعالیت می کنند جایگاهی از نظر روایی و احادیث ندارد، آنها بدون اطلاع از آناتومی و فیزیولوژی بدن و به صورت غیرمجاز و غیرعلمی در امور پزشکی مداخله می کنند که برای سلامت جامعه مضر است. این در حالی است که گروهی از پزشکان دانش آموخته دانشکده های طب سنتی به صورت مجاز و اصولی طبابت را انجام داده و خدمات شایانی در راستای طب مکمل و تسکین آلام بیماران ارائه می کنند.

طب اسلامی مورد تایید وزارت بهداشت نیست

دکتر سید جواد مجتبوی مدیر طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز درباره طب اسلامی گفت:« وزارت بهداشت درمان های طب اسلامی را علمی نمی داند و آموزه هایی با عنوان طب الائمه و طب اسلامی مورد تایید این وزارتخانه نیست. در طب اسلامی اغلب از داروهای گیاهی و دست ساز برای درمان بیماریها و امراض صعب العلاج مانند سرطان و ام.اس که از طب رایج نتیجه نگرفته اند، استفاده می شود. »

در فقه  طب اسلامی نداریم


محمد بخشی محبی معاون دادستان انقلاب مرکز خراسان رضوی نیز در این باره گفت: «در قانون مجازات اسلامی و نظر علمای دینی به صراحت بیان شده است که در فقه چیزی به نام طب اسلامی نداریم. با تمام متخلفان مداخله گر در کار پزشکی برخورد قانونی خواهد شد و مردم باید نسبت به سوء استفاده فرصت طلبان هشیار باشند و برای دریافت درمان های طب سنتی به مراکز علمی و مجاز مراجعه کنند. »

ارسال نظر شما

login captcha

کی طب اسلامی گفته شاخه ای از طب سنتی هست؟؟؟؟اتفاقا طب سنتی زبر مجموعه طب اسلامی هست 

اگر چیزی هم در اسلام قرار باشه نباشه باید علما بگن نه وزارت بهداشت.

به وزارت بهداشت ربطی نداره.

چه کسی چنین حرفی زده.

طب اسلامی بعنوان یکی از معتبرترین طبها بشمار میره که فقط از احادیث طبی میشه هزاران مورد پزشکی فرا گرفت.

اره دیگه هرچی به ضرر خودشون باشه میگن وجود نداره ! از استقبال و پیگیری مردم ترسیدن😁


طب اسلامی وجود داره وخیلی کاملتر از طب سنتی هم هست چون خیلی بیماری هارو درمان کرده باعث ترس ضد اسلامی ها شده من خیلی بیشتر از طب نوین به طب اسلامی اعتقاد دارم.

پربازدیدترین ها

چه آبمیوه‌هایی برای نوزادان بهتره؟

نوشته

1 هفته پیش
|
8509 بازدید

بدون رییس جمهور چه خواهد شد؟

نوشته

1 روز پیش
|
7276 بازدید

نی نی کست

نوشته

3 روز پیش
|
4841 بازدید