2109
کودکانی که معصومانه دروغ می گویند

کودکانی که معصومانه دروغ می گویند

1395/03/23 بازدید330

نی نی سایت: بهنوش ملکیان روان شناس درباره دلایل دروغگویی کودکان، گفت: بچه ها تا 4 سالگی، رفتاری که والدین را خوشحال کند،خوب، و هر آنچه که آنها را عصبانی کند را ،بد، می دانند. به همین دلیل ممکن است برخی کودکان فقط، به این دلیل که پدر و مادرشان را از خودشان راضی نگهدارند، ناخواسته حقیقت را کتمان می کنند.
وی ادامه داد: برای درمان این حالت، باید به فرزندانمان یاد بدهیم که راستگویی آنها برای ما مهم بوده و  اگر کار خطایی انجام دادند، واقعیت را به ما بگویند و عذرخواهی کنند و  دیگر آن کار را تکرار نکنند.
ملکیان با اشاره به اینکه گاهی این والدین هستند که باعث دروغگویی فرزندانشان می شوند، گفت: برخی پدر و مادرها در مقابل کار ناشایست کودکان خشونت نشان داده و آنها را شدیداً تنبیه می کنند، به همین علت کودکان از ترس تنبیه شدن به دروغ گفتن روی می آورند.
این کارشناس در ادامه گفت: : باید به فرزندمان تفهیم کنیم که اگر کار نادرستی انجام داد و دروغ هم گفت دو بار تنبیه می شود ، ولی اگر حقیقت را گفت تنبیه او به نصف تقلیل می یابد.
ملکیان در پایان گفت: بهترین روش آموزش صداقت و راستگویی به فرزندان رفتار والدین است. کودکان بیشتر از انچه که ما می پنداریم از رفتار پدر و مادرهایشان الگوبرداری می کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
7404 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

3 روز پیش
|
6502 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

5 روز پیش
|
5128 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

5 روز پیش
|
5101 بازدید