2109
راه‌اندازی بنیاد ژنتیک برای کاهش معلولیت در کشور

راه‌اندازی بنیاد ژنتیک برای کاهش معلولیت در کشور

1394/04/21 بازدید259

راه اندازی بنیاد ژنتیک برای کاهش معلولیت در کشورو به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، انوشیروان محسنی بندپی در اولین روز از هفته بهزیستی در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، بر راه اندازی بنیاد ژنتیک در این استان تاکید کرد و گفت: فرهنگسازی در زمینه بهره گیری از علم ژنتیک می تواند از معلولیت ها جلوگیری کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی مراکز ژنتیک جدید و مراکز آموزشی و رفاهی ویژه معلولان در کشور به منظور پیشگیری و ارائه آموزش به زوج‌های جوان و خانواده ها برای پیشگیری از تولد نوزاد معلول در سالجاری خبر داد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: راه اندازی مرکز ژنتیک و مرکز آموزشی و رفاهی در استان چهارمحال و بختیاری، برنامه‌ای بلندمدت در حوزه پیشگیری از معلولیت است.

وی با بیان اینکه به زودی اقدامات حمایتی سازمان بهزیستی از حالت خیریه خارج و به سمت پیشگیری و حمایت از جامعه هدف پیش می‌رود اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و یکصد معلول در کشور زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند.

محسنی بندپی با اشاره به جامعه سالمندان زیر پوشش بهزیستی افزود: ایزوله کردن سالمندان در مراکز نگهداری هم از مشکلات اساسی جامعه امروز است.  

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور به منظور شرکت در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
10586 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

6 روز پیش
|
9591 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
9447 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

1 هفته پیش
|
5602 بازدید