2750
جایگزین طلا برای سرمایه‌گذاری خانمان با سود بالا!

جایگزین طلا برای سرمایه‌گذاری خانمان با سود بالا!

3 هفته پیش بازدید712

سال ها به دنبال سرمایه‌گذاری‌های کوچک و بزرگ برای حفاظت از دارایی‌هایمان در برابر تورم هستیم به همین دلیل شاید گزینه‌های زیادی از جمله خرید طلا یا سکه یکی از الویت های اصلی خانمان باشد. ما در این مقاله می‌خواهیم جایگزینی برای سرمایه‌گذاری در طلا به شما معرفی کنیم که سود بسیار کلان‌تری از طلا برایتان به همراه خواهد داشت اما ریسک‌هایی را هم به دنبال دارد!

با شرایط کنونی سرمایه‌گذاری در طلا سود دارد؟

به طور سنتی خرید و نگهداری طلا؛ اعم از سکه طلا یا جواهرات طلا یک سرمایه‌گذاری امن و مناسب برای رشد و جلوگیری از کاهش ارزش پول به دلیل تورم است. از قدیم ایرانیان به طور سنتی خرید طلا را هم برای استفاده و هم برای سرمایه‌گذاری انجام می‌داده‌اند. اما سرمایه‌گذاری در بخش طلا به صورت سنتی چالش‌های خاص خودش را نیز دارد. یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها زمان بلند نگهداری برای سوددهی است. یعنی شما حداقل باید 1 سال طلا را نگهدارید تا سود مناسبی به شما بدهد. چالش بعدی سود ریالی طلا است. از آنجا که خود تورم در ایران افزایش پیدا می‌کند، میزان سودی که خرید طلا به شما می‌دهد را باید از میزان تورم کم کنید تا تازه سود واقعی طلایی که خریده‌اید مشخص شود. اما چه جایگزین‌های بهتری برای سرمایه‌گذاری در طلا وجود دارد که سود بالاتری هم داشته باشد؟

جایگزین طلا برای سرمایه گذاری با سود بالا!

بهترین جایگزین برای خرید طلا؛ معامله طلا در فارکس است. طلا دارای یک نماد معاملاتی به نام XAU/USD است که ارزش آن را در بازار فارکس می‌توانید ترید کنید. ترید کردن طلا می‌تواند در هر روز چندده برابر سودی که سالیانه می‌خواهید با خرید و نگهداری طلا یا سکه به دست بیاورید را به شما می‌دهد. این نماد که قیمت انس جهانی در برابر دلار آمریکا را نشان می‌دهد یکی از جذاب‌ترین نمادهای معاملاتی است که نوسان زیادی دارد و اتفاقاً همین نوسانات زیاد آن باعث شده تا عده‌ای از معامله گران به صورت تخصصی فقط روی معاملات نماد طلا در فارکس تمرکز کنند. اگر یک تریدر حرفه‌ای شوید و تسلط خود را روی معاملات نماد XAU/USD بالا ببرید می‌توانید بجای اینکه طلا را خریداری کرده و نگهدارید، با ترید کردن روی طلا در طول یک سال هزاران برابر سود کنید.

تفاوت سرمایه‌گذاری در طلا و بازارهای مالی

تفاوت‌های زیادی در سرمایه‌گذاری طلا و بازارهای مالی مانند فارکس وجود دارد که فهم آن‌ها می‌تواند کمک کند تا بهتر بتوانید جمع بندی کرده و نتیجه گیری کنید که روی کدام بازار سرمایه‌گذاری نمایید. ما مهم‌ترین این تفاوت‌ها را به شرح زیر برای شما توضیح خواهیم داد:

  • یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی بجای طلا این است که شما برای خرید طلای فیزیکی نیازمند یک حداقل میزان سرمایه‌گذاری هستید که عدد آن چندان پایین نیست اما در بازارهای مالی با 10 دلار نیز می‌توان کار خود را شروع کرد.
  • سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی به صورت دلاری خواهد بود پس سود افزایش قیمت دلار نیز نصیبتان خواهد شد.
  • نقد شوندگی و خرید فروش دارایی‌ها در بازارهای مالی در کثری از ثانیه انجام می‌شود در حالی که در بازارهای مالی خرید فروش فیزیکی طلا زمان‌بر خواهد بود.
  • میزان سود در بازارهای مالی نامحدود است و شما در یک روز می‌توانید صدها معامله مختلف انجام دهید، اما میزان سود در طلا را نمی‌توان به صورت روزانه کسب کرد و حداقل باید به صورت بلند مدت طلا را نگهداری کنید.

چطور در بازار مالی سرمایه‌گذاری کنیم؟

اگر تصمیم گرفتید از این پس بجای خرید طلای فیزیکی در بازارهای مالی سرمایه‌گذاری کنید، به راحتی ابتدا در یک بروکر مثلاً مثل لایت فایننس که جزو کارگزاری‌های معتبر برای ترید طلا در forex است به صورت رایگان ثبت نام می‌کنید، سپس یک حساب معاملاتی باز کرده و پس از آموزش دیدن و تمرین کردن روی حساب دمو، در نهایت با کمترین سرمایه‌گذاری ممکن، ترید کردن را شروع می‌کنید.

ریسک و خطرات جایگزین طلا برای سرمایه گذاری

بله درست است ترید طلا در فارکس سود خیلی خوبی دارد ولی ریسک هایی هم دارد که اگر کم توجهی به آن بکنید منجر به این میشود که تمامی یا بخشی از سرمایه خود را از دست بدهید، پس لطفا قبل از هر اقدامی تحقیقات انجام دهید و سعی کنید در این بازار آموزش های مورد نیاز را بگذرانید.

جمع بندی

به طور کلی شما نیازمند سرمایه‌گذاری پول و درآمدتان در یک بازار جانبی هستید، در این موضوع شکی وجود ندارد اما اینکه چطور این بازار را انتخاب کنید مهم است. اگر به دنبال سودهای امن و حداقلی هستید می‌توانید از بازار طلا فیزیکی مانند سکه استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید از تورم جانمانید و در طور یک سال سودهای قابل توجهی را کسب کنید هم می‌توانید در بازار مالی روی خود نماد طلا ترید کنید و هم می‌توانید سایر نمادهای معاملاتی را مورد معامله قرار دهید. سود معاملات در بازارهای مالی چندین برابر خرید و نگهداری فیزیکی طلا خواهد بود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

روز جهانی قاعدگی (روز جهانی پریود)

نوشته

6 روز پیش
|
6307 بازدید

نی نی کست

نوشته

2 هفته پیش
|
10605 بازدید