2109
 دیافراگم ضد‌بارداری

دیافراگم ضد‌بارداری

1 هفته پیش بازدید165

روش های جلوگیری از بارداری

دیافراگم ضد‌بارداری، یکی از روش‌های پیشگیری از بارداری است که توسط خانم‌ها برای کنترل بارداری استفاده می‌شود. این وسیله، یک فنجان انعطاف‌پذیره که قبل از رابطه جنسی در واژن قرار می‌گیرد و از ورود اسپرم به رحم جلوگیری می‌کند. یکی از مزایای این روش، قابلیت کنترل ساده این وسیله توسط خود خانم‌هاست. به علاوه، دیافراگم هزینه کمتری نسبت به روش‌های دیگه مثل قرص‌های ضد‌بارداری یا دستگاه‌های پیشگیری از بارداری دارد. با این حال، برای استفاده از دیافراگم لازمه که آموزش و آگاهی کامل از نحوه استفاده صحیح اون رو داشته باشید. همچنین، این روش ممکنه به دلیل مشکلاتی مثل جای‌گذاری نادرست یا حساسیت‌های پوستی، برای بعضی افراد مناسب نباشد. تو این مقاله از نی‌نی سایت، ما به بررسی عملکرد، مزایا، معایب و نحوه استفاده از این وسیله کاربردی می‌پردازیم. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا تصمیم بهتری در مورد استفاده یا عدم استفاده از این وسیله کاربردی رو با توجه به شرایط خودتون بگیرید.

 دیافراگم ضد بارداری

دیافراگم ضد‌بارداری چیست و چگونه عمل میکند

دیافراگمهای ضد‌بارداری به عنوان یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از بارداری از زمان‌های قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفتند و به مرور زمان بین مردم محبوبیت پیدا کردند. این وسیله، یک فنجان کوچک و انعطاف‌پذیره که از جنس لاتکس یا سیلیکون ساخته شده و قبل از هر فعالیت جنسی، در واژن جای‌گذاری می‌شود. عملکرد دیافراگم به این صورته که تو دهانه رحم قرار می‌گیرد و از ورود اسپرم به رحم جلوگیری می‌کند.

برای استفاده از دیافراگم، اول از همه باید با دکتر مشورت کنید و با اندازه دیافراگم مناسب برای واژن خودتون آشنا شوید. دیافراگم ضد‌بارداری به مواد اسپرم‌کش آغشته‌ است و این یکی دیگه از مزیت‌های این محصول شناخته می‌شود زیرا با از بین بردن اسپرم‌ها، احتمال بارداری رو تا درصد خیلی کمی کاهش می‌دهد. همچنین بعد از استفاده، دیافراگم باید حداقل چند ساعت تو واژن باقی بمونه تا به خوبی عمل کند.

نحوه استفاده از دیافراگم

گذاشتن و خارج کردن دیافراگم ضد‌بارداری یه فرآیند مهمه که نیازمند آگاهی و توجه به جزئیات می‌باشد. تو این قسمت از مقاله قراره که به نحوه جایگذاری و خارج کردن دیافراگم بپردازیم پس با توجه به اهمیت این فرایند ادامه مطالب رو با دقت مطالعه کنید. برای قرار دادن دیافراگم، در مرحله اول باید از تمیز بودن دیافراگم مطمئن باشید. تو مرحله بعد از لبه‌های دیافراگم بگیرید و اون رو تا کنید طوری که شکل گنبدی دیافراگم سمت پایین باشد. سپس با یک دستتون واژن را باز کرده و با دست دیگه، دیافراگم رو به آرامی وارد واژن کنید. مطمئن شوید که دیافراگم در مکان درستی از دهانه رحم قرار گرفته. در آخر هم باید دیافراگم رو به سمت بالا فشار دهید تا در جای درست خودش قرار بگیرد.

برای خارج کردن دیافراگم، اول باید دستاتون رو به‌طور کامل بشویید و در موقعیت راحتی قرار بگیرید. سپس یکی از انگشتاتون رو وارد واژن کنید و لبه جلویی دیافراگم رو عقب بیارید و اون رو به آرامی به سمت پایین بکشید تا خارج شود. در صورتی که دیافراگمتون چند بار مصرفه بعد از استفاده، اون رو با آب و مایع ضدعفونی کننده کامل بشویید تا برای استفاده‌های بعدی آماده باشد.

 شرایط استفاده از دیافراگم

مزایا و معایب استفاده از دیافراگم ضد‌بارداری

استفاده از دیافراگم ضد‌بارداری، مثل هر روش پیشگیری از بارداری دیگه‌ای، مزایا و معایب خودش رو دارد. از یک طرف، این روش می‌تونه برای بسیاری از افراد مفید باشد و از مزایای اون می‌تونیم به هزینه کمتر نسبت به روش‌های دیگه مثل قرص‌های ضد‌بارداری اشاره کرد. به علاوه، استفاده از دیافراگم برای افرادی که نمی‌تونند از روش‌های هورمونی برای پیشگیری از بارداری استفاده کنند یا از عوارض این روش‌ها ترس دارند، گزینه‌ خیلی مناسبی است.

اما از طرف دیگه، استفاده از دیافراگم معایبی هم دارد. مثلا، این روش نیازمند آموزش و آگاهی از نحوه استفاده درست و صحیح می‌باشد و در کل میتونیم بگیم که نحوه استفاده از دیافراگم ضد‌بارداری نسبت به بقیه روش‌های ضد‌بارداری سخت‌تر می‌باشد و ممکنه برای بعضی‌ها مشکلاتی ایجاد کند. همچنین، دیافراگم نمی‌تونه از انتقال بیماری‌های مقاربتی جلوگیری کند یا بعضی از افراد ممکنه دچار حساسیتهایی مثل حساسیت به لاتکس یا اسپرم شوند. بنابراین، برای استفاده یا عدم استفاده از دیافراگم ضد‌بارداری باید به نیازها و شرایط هر فرد و توصیه‌های پزشکی توجه شود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

5 روز پیش
|
9123 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

4 روز پیش
|
7174 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
8678 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

1 هفته پیش
|
5402 بازدید