2109
تاثیر کلم بروکلی در شیردهی

تاثیر کلم بروکلی در شیردهی

1 هفته پیش بازدید97

تاثیر کلم بروکلی بر نوزاد

اکثرا مامان‌ها مخصوصا تو دوران شیردهی سعی می‌کنند به تغذیه خودشون و کوچولوشون اهمیت بدند، اما بعضی وقت‌ها این مسئله چالش برانگیز میشه. کلم بروکلی یکی از سبزیجاتیه که اصولاً معتقدیم مفیده اما همین سبزی مفید تو دوران شیردهی ممکنه مشکلاتی ایجاد کند. مصرف این کلم ممکنه باعث نفخ یا دل درد مامان بشه و حتی به بچه هم انتقال پیدا کند. این مقاله از نی‌نی سایت این موضوع رو بررسی کرده و سعی می‌کنه به مامان‌های شیرده تو این موضوع یعنی تاثیر کلم بروکلی در شیردهی کمک کند. در نهایت، می‌خواهیم راهکارهایی رو برای مامان‌های عزیز ارائه بدیم تا بتونند بهترین تصمیم‌ها رو در مورد تغذیه‌ی خودشون و بچه‌هاشون بگیرند. منتظر باشید تا در این مقاله به این سوال جواب بدیم: آیا کلم بروکلی تو دوران شیردهی دوست مامان‌ها و نوزاداست یا دشمن اونها؟

تاثیر کلم بروکلی بر نوزاد

آشنایی با تاثیر کلم بروکلی در شیردهی

هممون این رو قبول داریم که سبزیجات و مخصوصا کلم بروکلی یکی از مفیدترین مواد غذاییه که میتونیم تو روتین روازنمون داشته باشیم ولی تو دوران شیردهی ممکنه کلم بروکلی کوچولوهاتون رو یه کم عصبی کند. می‌پرسید که چطور؟ خب، مصرف کلم بروکلی ممکنه باعث بشه که بچه‌ نفخ بگیرد یا دل‌درد شود. ولی این مسئله به معنای اینه که  باید کلم بروکلی رو از رژیم غذاییمون حذف کنیم؟ واقعا راه حلی برای اینکه بتونیم از کلم بروکلی تو دوران شیردهی استفاده کنیم نیست؟ در جواب باید بگیم که این مشکل هم مثل خیلی از مشکلات دیگه راه حل دارد. یکی از روش‌هایی که باهاش نفخ سبزیجات رو می‌گیرند آب‌پز کردن اونهاست. آب‌پز کردن کلم بروکلی کمک می‌کند تا نفخش گرفته بشه.

ولی دلیل این همه پافشاری برای حذف نکردن کلم بروکلی از رژیم غذایی چیه؟ کلم بروکلی و تمام سبزیجات دیگه، ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی دارند که برای مامانی که تازه زایمان کرده و نوزادانی که مراحل حساسی از رشد کردن رو طی می‌کند اهمیت زیادی دارد.

در نهایت، باید به این نکته توجه کرد که همیشه بهتره که قبل از تغییری تو رژیم غذایی خودتون یا کودکتون با دکتر یا متخصص تغذیه مشورت کنید. اینجوری مطمئن می‌شید که بهترین تصمیم رو برای خودتون و نی‌نی گرفتید.

فواید استفاده از کلم بروکلی

کلم بروکلی از اون دسته از سبزیجاتیه که می‌تونه به تنهایی تمام نیازهای بدن رو تامین کند. تو این قسمت از مقاله قراره که تاثیر کلم بروکلی در شیردهی و فواید استفاده از این سبزی رو بررسی کنیم تو دوران شیردهی که بدن مادر بیشتر از حالت عادی به مواد مغذی و ویتامین نیاز داره استفاده از کلم بروکلی خیلی کمک می‌کند.

یه حقیقتی که خیلی‌ها ممکنه ندونند، کاهش درد سینه با کلم بروکلی است. وقتی مامان‌ها سینه درد می‌گیرند، خوردن کلم بروکلی می‌تونه درمان این مشکل باشد. این کلم حاوی موادی مثل آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های مختلفه که به خوبی می‌دونند چطور دردها رو کم می‌کنند و تسکین بدند. بعلاوه، خواص ضد التهابی‌ کلم بروکلی می‌تونه به تسکین دردهای سینه کمک کنه و این برای مادران خیلی مهمه.

با همه اینها، کلم بروکلی افزایش دهند شیر هم هست. آشنایی با نحوه افزایش شیر با کلم بروکلی یکی از موضوعاتیه که هر مامانی باید در موردش بدونه. در نتیجه، با یه کاسه کلم بروکلی آب‌پز شده، هم می‌تونی انرژی بگیری و هم مادر خوبی برای کودکت باشی.

تغذیه مناسب در دوران شیردهی

آشنایی با تغذیه مناسب در دوران شیردهی

تغذیه مناسب یکی از مهم‌ترین فاکتورهاییه که باید در زندگی بهش توجه کرد. تو این قسمت از مقاله قراره که با باید و نبایدهای تغذیه تو دوران شیردهی بپردازیم.

موادی که باید از برنامه غذایی مامان‌ها تو دوران شیردهی حذف یا کم شوند شامل قهوه، شکلات، مرکبات اسیدی مثل پرتقال و لیمو و غذاهایی با ادویه‌های زیاد است. این مواد ممکنه برای مامان‌ها و نی‌نی‌هاشون تو دوران شیردهی مشکل‌ساز باشند. برای جایگزین کردن این مواد، می‌تونید به جای قهوه و شکلات از چای یا نسکافه بدون کافئین استفاده کنید و به جای مرکبات اسیدی، از میوه‌های ملایم‌تر مثل سیب و موز استفاده کنید. همچنین، می‌تونید ادویه‌های طبیعی مثل زردچوبه، زعفران و دارچین رو در روتین و رژیم غذاییتون قرار بدید.

تأثیرات مواد غذایی مختلف روی شیر مادر می‌تونه متنوع باشه. مثلا، مصرف بعضی از میوه‌ها مثل زردآلو و هلو می‌تونه شیر مادر رو زیاد کنه، در حالی که مصرف زیاد قهوه و شکلات ممکنه باعث کاهش شیر مادر شود. برای افزایش کیفیت و مقدار شیر، می‌تونید از موادی مثل شیره زردآلو، انواع دانه‌های مختلف مثل کنجد و بادام و غذاهایی که پروتئین دارند مثل مرغ و ماهی استفاده کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

4 روز پیش
|
8112 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

3 روز پیش
|
5632 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

6 روز پیش
|
5300 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

6 روز پیش
|
5215 بازدید