2109
رفتار جنسی در دوران شیردهی

رفتار جنسی در دوران شیردهی

1 هفته پیش بازدید766

رابطه جنسی در دوران شیردهی

رفتار جنسی در دوران شیردهی با توجه به شرایط خانوم چطوری باید باشه؟ رابطه جنسی در دوران شیردهی چه زمانی باید آغاز بشه؟

رفتار جنسی در دوران شیردهی مخصوصا مقاربت به خاطر کاهش تولید هورمون استروژن معمولا با اختلالات خاصی همراه می‌شه. البته توجه کنین که رفتار جنسی در دوران شیردهی صرفا به آمیزش محدود نمی‌شه و هر رابطه‌ای مثل بوسیدن، نوازش، بغل کردن و غیره هم رفتار جنسی به حساب میان. اگه می‌خواین بدونین که بهترین زمان برای شروع رابطه زناشویی تو دوران شیردهی کی هست، با نی نی سایت تو این مطلب همراه بشین.

 رفتار جنسی در دوران شیردهی

رفتار جنسی در دوران شیردهی

انواع رفتار جنسی در دوران شیردهی به‌ویژه نزدیکی رو بهتر است که بعد از سپری شدن دوران خونریزی بعد از زایمان شروع کنین. در واقع صبر کنین تا دست‌کم دو هفته و حتی بیشتر بگذره و بعد نزدیکی داشته باشین؛ چون تو این دوران احتمال عفونت رحم خیلی بالاتر هست.

آیا شیردهی روی رابطه جنسی تاثیر می‌ذاره؟

100 درصد، رفتار جنسی در دوران شیردهی با حالت‌های عادی فرق می‌کنه. معمولا بعد از زایمان، ترشح هورمون استروژن تو بدن خانوم‌ها کمتر می‌شه و به جای اون دو تا هورمون اکسی‌توسین و پرولاکتین بیشتر ترشح می‌شن. این دو تا هورمون تو میل جنسی خانوم‌ها تاثیر می‌ذارن و اختلال ایجاد می‌کنن. ترکیب این دو تا هورمون بیشتر باعث می‌شه که خانوم از شیر دادن به نوزادش لذت ببره. همچنین از طرف دیگه‌ کمتر به فکر رابطه جنسی با همسرش بیفته.

با این حساب اصلا نگران رفتار جنسی در دوران شیردهی نباشین. تمام این حالات کاملا طبیعی و این تغییرات هورمونی هم کاملا نرمال هستن و با گذشت زمان، دوباره میل جنسی‌تون برمی‌گرده.

چی باعث می‌شه که تو دوران شیردهی میل جنسی کاهش پیدا کنه؟+ 4 دلیل

رفتار جنسی در دوران بارداری به خاطر دلایل زیادی تحت تاثیر قرار می‌گیره و دلیل‌های زیادی برای کمتر شدن میل جنسی بعد از زایمان وجود دارن که بعضی‌شون رو اینجا بررسی می‌کنیم:

  1. مصرف بعضی از داروها باعث می‌شن تا میل جنسی تو خانوم‎‌ها کاهش پیدا کنه. مثلا داروهای افسردگی بعد از زایمان و حتی بعضی از روش‌هایی که برای جلوگیری از بارداری انجام می‌شن روی رفتار جنسی در دوران شیردهی تاثیر می‌ذارن.
  2. وقتی توی بدن خانوم تخمک‌گذاری انجام نشه، هورمون استروژن کمتر می‌شه و مخاط دهانه رحم هم شروع به نازک‌تر شدن می‌کنه و به خاطر همین وضعیت، خونریزی ماهانه رخ نمی‌ده. همه این‌ها باعث می‌شن تا واژن خشک بشه و میل و لذت جنسی پایین‌تر بیان. برای رفع این حالت بهتره از روان‌کننده‌ها استفاده کنین. البته بهتره بدونین که مدت زمان برانگیختگی نسبت به حالت نرمال طولانی‌تر هست.
  3. در دوران شیردهی تو بدن مادر پرولاکتین ترشح می‌شه. این هورمون تخمک‌گذاری را متوقف می‌کنه. همچنین باعث می‌شه تا شیر تولید بشه. این هورمون نقش مهمی تو کاهش انواع رفتار جنسی در دوران شیردهی داره.
  4. رابطه جنسی در دوران شیردهی به خاطر کاهش استروژن و خشکی واژن دردناک می‌شه و ممکنه خانوم تو رابطه جنسی خونریزی داشته باشه. معاشقه قبل از رابطه جنسی رو اصلا دست‌کم نگیرین.

 رابطه جنسی در دوران شیردهی

چه زمانی میل جنسی در دوران شیردهی دوباره بیشتر می‌شه؟

رفتار جنسی در دوران شیردهی با گذشت زمان و شروع مجدد چرخه قاعدگی دوباره به حالت اول برمی‌گرده. بعد از گذشت چند ماه دوباره تخمک‌گذاری شروع می‌شه و هورمون‌های جنسی ترشح می‌شن. اگه بعد از شروع مجدد قاعدگی، میل جنسی برنگشت، حتما عملکرد غده تیروئید رو بررسی کنین.

آمادگی برای برقراری رابطه جنسی در دوران شیردهی

همون‌طور که گفتیم تو دوران شیردهی ترشح هورمون استروژن کمتر می‌شه و به همین دلیل میل جنسی تو خانوم کاهش پیدا می‌کنه. از طرف دیگه خانوم ممکنه به خاطر تغییراتی که در اندامش به‌ وجود اومده اعتمادبه‌نفس‌ خودش رو از دست بده. در نتیجه رفتار جنسی در دوران شیردهی با اختلالات خاصی مواجه می‌شه. اول از همه بهتره که بدونین این تغییرات فیزیکی کاملا طبیعی هستن و بعد از گذشت زمان و ورزش دوباره اندام قبلی‌تون رو می‌تونین به دست بیارین.

نکته دوم این‌که تو رابطه جنسی در دوران شیردهی برای جلوگیری از درد از پوزیشن‌های مختلفی استفاده کنین تا میزان درد به حداقل برسه و نحوه نفوذ آلت مردانه تحت کنترل باشه. از طرف دیگه از معاشقه و روان‌کننده‌ها غافل نشین.

حرف آخر

رفتار جنسی در دوران شیردهی به خاطر ترشح هورمون‌های پرولاکتین و اکسی‌توسین و از طرف دیگه کاهش هورمون استروژن نسبت به حالت عادی با تغییرات خاصی همراه هست. این تغییرات کاملا طبیعی هستن و بعد از گذشت زمان و شروع دوباره تخمک‌گذاری، میل جنسی به حالت اول برمی‌گرده.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

3 روز پیش
|
6811 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

5 روز پیش
|
5150 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

5 روز پیش
|
5142 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
7573 بازدید