2109
عوارض مصرف غذاهای تند در بارداری

عوارض مصرف غذاهای تند در بارداری

1 هفته پیش بازدید56

مصرف غذای تند در بارداری

مصرف غذاهای تند در بارداری ضرر داره؟ برای رفع هوس غذای تند در بارداری چیکار باید بکنیم؟ آیا مصرف فلفل در بارداری ضرر داره؟ آیا مصرف غذاهای تند در بارداری زمان زایمان رو نزدیک می‌کنه؟ فواید خوردن غذاهای تند در بارداری چیا هستن؟ این‌ها سوالاتی هستن که ممکنه برای همه خانوم‌های باردار مطرح بشن. اگه باردارید و هوس غذاهای تند می‌کنین، تا انتهای مقاله با ما همراه باشین تا پاسخ سوال‌هاتون رو پیدا کنین.

آیا خوردن غذاهای تند در بارداری ضرر داره؟

آیا خوردن غذاهای تند در بارداری ضرر داره؟

خوردن غذاهای تند در بارداری خطری برای جنین نداره اما گاهی می‌تونه برای مادر عوارضی رو به همراه داشته باشه. بعضی از این عوارض به شرح زیر هستن:

  • مصرف غذا‌های تند در بارداری تو بعضی از خانوم‌ها به افزایش حالت تهوع صبحگاهی منجر می‌شه.
  • بعضی از خانوم‌ها تو دوران بارداری دچار سوء‌هاضمه می‌شن. غذاهای تند می‌تونن سوءهاضمه این خانوم‌ها رو افزایش بدن.
  • یکی دیگه از عوارض مصرف غذاهای تند در بارداری سوزش سر دل هست. بعضی از خانوم‌ها تو دوران بارداری دچار رفلاکس معده می‌شن. خوردن غذاهای تند در بارداری می‌تونه سوزش سر دل و رفلاکس معده رو افزایش بده.
  • آلرژی از عوارض خوردن غذاهای تند در بارداری هست. اگه جزء مادرانی هستین که قبل از بارداری به غذاهای تند حساسیت داشتین، باید بدونین که تو دوران بارداری این حساسیت تشدید می‌شه.

آیا خوردن غذاهای تند در بارداری زمان زایمان رو نزدیک می‌کنه؟

حتما از مادربزرگ‌ها و بزرگترهای فامیل شنیدین که اگه غذاهای تند بخورین، زمان زایمان‌تون زودتر می‌شه. باید بگیم که این گفته صحت علمی نداره. به عبارت دیگه اگه تمام شرایط یه مادر در روزهای آخر بارداری درست باشه و دچار گشادی دهانه رحم نشه، غذاهای تند نمی‌تونن کاری رو از پیش ببرن.

جایگزین‌های مناسب برای غذاهای تند در بارداری

اگه به خوردن غذاهای تند در بارداری علاقه‌مند هستین اما از مشکلات بالا رنج می‌برین، به جای غذاهای تندی که دارای فلفل‌های قرمز هستن از غذاهایی با فلفل‌های سبز استفاده کنین تا طعم غذا ملایم‌تر بشه.

خوردن غذاهای پرادویه رو محدود کنین. اگه هوس غذای تند در بارداری رو دارین، می‌تونین هرزگاهی از غذاهای تند البته اندکی ملایم‌تر استفاده کنین. غذاهای پرادویه و تندتر می‌تونن مشکلات گوارشی رو ایجاد کنن.

با همه این حرف‌ها خوردن غذاهای تند در بارداری فوایدش بیشتر از عوارض اون هست.

فواید مصرف غذاهای تند در بارداری

مصرف غذاهای تند در بارداری همون‌طور که گفته شد تو بعضی از خانوم‌ها عوارض داره. بااین‌حال خوردن غذاهای تند در بارداری با فواید زیادی همراهه که نمی‌شه راحت از این فواید گذشت. بیاین بعضی از فواید خوردن غذاهای تند در بارداری رو بررسی کنیم.

خوردن غذاهای تند در بارداری کمک می‌کنه تا هضم غذا راحت‌تر بشه. خیلی از خانوم‌ها تو دوران بارداری با مشکلات گوارشی مواجه می‌شن. یکی از این مشکلات گوارشی تو دوران بارداری ابتلا به یبوست هست. فلفل می‌تونه مشکلات ناشی از یبوست مثل نفخ رو از بین ببره. در واقع یکی از فواید مصرف غذاهای تند در بارداری بهبود عملکرد دستگاه گوارش است.

تو دوران بارداری بدن بیشتر از حالت‌های عادی در معرض آسیب‌های اکسیداتیو قرار می‌گیره. این آسیب‌ها نقش مهمی تو ابتلا به سرطان دارن. فلفل دارای کاروتنوئید هست. این ماده یه آنتی‌اکسیدان قوی به شمار می‌ره که می‌تونه از گسترش سلول‌های سرطانی جلوگیری کنه.

دیابت و مصرف غذاهای تند در بارداری

خوردن غذاهای تند تو بارداری می‌تونه تو کاهش قند خون به مادران مبتلا به دیابت کمک کنه. فلفل می‌تونه سطح انسولین ضروری برای هضم غذا رو کاهش بده. علاوه بر اون باعث می‌شه تا سطح قند خون تو بدن مادر کاهش پیدا کنه.

افزایش متابولیسم

همه ما می‌دونیم که غذاهای تند نقش مهمی تو افزایش سوخت‌وساز بدن دارن. مصرف غذاهای تند در بارداری به تنظیم اشتها کمک می‌کنه. البته توجه داشته باشید که اگرچه مصرف فلفل در بارداری می‌تونه متابولیسم بدن رو افزایش بده، اما نمی‌تونه جایگزین ورزش باشه. برای حفظ وزن متعادل تو دوران بارداری حتما تمرینات ورزشی مختص دوران حاملگی رو انجام بدین و برای تناسب اندام فقط به خوردن غذاهای تند بسنده نکنین.

غذای تند در بارداری

حرف آخر

مصرف غذاهای تند در بارداری هم با فواید و هم با عوارض خاصی همراه هست. اگه سوزش سر دل و تهوع صبحگاهی ندارید، می‌تونید غذاهای تند اما اندکی معتدل‌تر رو بخورین. بااین‌حال حتما اعتدال را تو مصرف غذاهای تند در بارداری رعایت کنین تا از فواید این غذاها بهره‌مند بشین.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
6884 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

2 روز پیش
|
5543 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

4 روز پیش
|
5064 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

4 روز پیش
|
4984 بازدید