2109
فواید و عوارض خوردن سمنو در بارداری

فواید و عوارض خوردن سمنو در بارداری

1 هفته پیش بازدید85

مصرف سمنو در بارداری

خوردن سمنو در بارداری با فواید خیلی زیادی همراهه و تو سلامتی جنین نقش مهمی رو برعهده داره. خوردن سمنو در بارداری به وزن‌گیری جنین و بیشتر شدن هوش نوزاد کمک بزرگی می‌کنه. خوردن سمنو در بارداری علاوه بر کمک به رشد جنین برای مادر هم فواید زیادی رو به همراه داره. نی نی سایت تو این مطلب می‌خواهد درباره فواید و عوارض خوردن سمنو در بارداری حرف بزنه. با ما همراه باشین.

فواید سمنو در بارداری

6 فواید خوردن سمنو در بارداری

یکی از توصیه‌های تغذیه‌ای مفید برای خانوم‌های باردار خوردن سمنو هست؛ چون هم برای رشد جنین و هم سلامت مادر اهمیت زیادی داره. سمنو یکی از میان‌وعده‌های سرشار از آهنه که می‌تونه کم‌خونی شدید مادرها رو تو دوران حاملگی درمان کنه. همچنین اگه تو دوران بارداری از یبوست رنج می‌برین، حتما خوردن سمنو رو تو رژیم غذایی‌تون بگنجونین. از طرف دیگه اگه به رشد استخون‌ها و تقویت سیستم عصبی نوزادتون اهمیت می‌دین، از خوردن سمنو در بارداری غافل نشین. فواید خوردن سمنو در بارداری برای مادران و جنین عبارتند از:

  • جنین برای رشد و تکامل نیاز به انرژی داره، یکی از منابع مهم و مقوی برای تامین این انرژی خوردن سمنو هست.
  • اگه تو دوران بارداری از خستگی مفرط و بی‌حوصلگی رنج می‌برین، بهتره از سمنو استفاده کنین.
  • فولیک اسید در سمنو خیلی زیاده و برای تقویت هوش جنین مفید هست.
  • سمنو آهن زیاد داره و می‌تونه کم‌خونی دوران بارداری رو تو مادرها کاهش بده.

اهمیت خوردن سمنو در سه ماه اول

خوردن سمنو در سه ماه اول بارداری بیشترین تاثیر رو روی رشد جنین داره. بیاین بعضی دیگه از تاثیرات خوردن سمنو در سه ماه اول بارداری رو بررسی کنیم:

  • پیشگیری از کم‌خونی توی جنین
  • پیشگیری از هرگونه نقص در سیستم عصبی
  • تامین کلسیم و تقویت استخون‌های جنین

فواید خوردن سمنو در سه ماه آخر بارداری

خوردن سمنو در بارداری به‌ویژه در سه ماه آخر خیلی مفید هست. بعضی از این فواید عبارتند از:

  • راحت‌تر کردن زایمان
  • پیشگیری کردن از کم‌خونی مادر بعد از زایمان  

با همه این اوصاف، مثل هر غذایی باید تو خوردن سمنو در بارداری هم اعتدال رو فراموش نکنین. زیاده‌روی تو خوردن سمنو می‌تونه فواید اون رو به ضرر تبدیل کنه. ازاین‌رو تو خوردن سمنو در بارداری زیاده‌روی نکنین.

فواید سمنو در بارداری

عوارض خوردن سمنو در بارداری

حتما می‌پرسین که مگه می‌شه سمنو ضرر هم داشته باشه؟ بله، هر چیزی که به اندازه مصرف نشه، مضرات به همراه داره. مادرایی که اضافه وزن دارن، توجه داشته باشن که وزن‌شون تو دوران بارداری به‌طورطبیعی بیشتر می‌خواد بشه. به همین خاطر تو خوردن خوراکی‌های چاق‌کننده و پرکالری باید احتیاط کنن. یکی از این خوراکی‌ها سمنو هست که ممکنه به دیابت حاملگی منجر بشه.

سمنو یکی از خوراکی‌هایی هست که باعث افزایش فشار خون می‌شه. اگه فشار خون دارین، سمنو نخورین؛ چون فشار خون هم برای مادر و هم برای جنین خطرناک هست. ازاین‌رو با خوردن بی‌رویۀ سمنو در بارداری فواید اون رو به ضرر تبدیل نکنین.

تاثیر خوردن سمنو بر زیبایی جنین

خیلی از خانوم‌ها می‌پرسن که آیا خوردن سمنو در حاملگی باعث زیباتر شدن جنین‌شون می‌شه؟ سمنو ویتامین‌های گروه B و اسیدفولیک داره که تو پرپشت شدن موهای جنین نقش مهمی دارن. همچنین این خوراکی خوشمزه دارای ویتامین‌های E و C هم هست. این دو تا ویتامین تو شادابی پوست و جوان‌سازی اون نقش پررنگی رو ایفا می‌کنن. البته باز هم می‌گیم که این خوراکی خوشمزه و مفید رو به اندازه باید مصرف کنین.

نقش سمنو برای وزن‌گیری جنین

همون‌طور که گفته شد، خوردن سمنو در سه ماهه اول بارداری باعث افزایش رشد جنین می‌شه. درواقع مصرف سمنو به رشد و تکامل جنین و افزایش استحکام استخون‌های اون کمک بزرگی می‌کنه. درنتیجه جنین به وزن مطلوبی می‌رسه. اگه دیابت ندارین و به فشار خون مبتلا نیستین، می‌تونین برای افزایش وزن جنین از سمنو استفاده کنین. البته توصیه می‌شه با پزشک‌تون در رابطه با مقدار مصرف سمنو حرف بزنین.

حرف آخر

تو این مقاله سعی کردیم به همه سوال‌های شما در رابطه با خوردن سمنو در بارداری جواب بدیم. خوردن سمنو در حاملگی با فواید زیادی مثل رفع کم‌خونی، کمک به رشد مغز نوزاد، استحکام استخون‌های جنین و حتی زیبایی او همراه هست. با همه این‌ها اگه تو خوردن سمنو زیاده‌روی بشه، ممکنه که دیابت حاملگی یا افزایش فشار خون به همراه داشته باشه. ازاین‌رو در خوردن این خوراکی احتیاط کنین.


 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
6895 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

2 روز پیش
|
5593 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

4 روز پیش
|
5069 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

4 روز پیش
|
4989 بازدید