2109
فواید انواع توت در بارداری

فواید انواع توت در بارداری

1403/01/21 بازدید181

فواید توت

مصرف انواع توت در بارداری ممکنه باعث ایجاد حساسیت در جنین شه. به همین خاطر زنان‌ بارداری که به این نوع میوه حساسیت دارن، در دوره‌ بارداری خوردن اون ممنوعه. همچنین زنانی که به این نوع میوه حساسیت دارن میتونن خشک شده اون رو مصرف کنن. مصرف توت‌خشک هیچ مشکلی برای زنان‌ باردار ایجاد نمیکنه و سرشار از فوایده. پیشگیری از سرطان، تقویت کلیه، درمان یبوست، درمان کم‌خونی و درمان آنفولانزا از مهم‌ترین فواید توته. زنان ‌باردار در دوره ‌بارداری خود باید در مصرف این نوع میوه دقت بسیاری کنن.

 فواید توت در بارداری

بررسی فواید انواع توت

در این بخش میخوایم در مورد فواید انواع توت در دوره‌ بارداری صحبت کنیم. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات در مورد فواید انواع توت هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پیشگیری از سرطان از فواید انواع توت

از فواید انواع توت میتونیم به پیشگیری از سرطان اشاره کنیم. توت‌ منبع خوبی از فیتونوترینتی توانا به اسم رزوراتروله که در انگور هم وجود داره. محققان معتقدند که این ماده‌ی غذایی گیاهی میتونه از بروز انواع سرطان جلوگیری کنه.

افزایش طول عمر از فواید انواع توت

یکی دیگه از فواید انواع توتها، افزایش طول ‌عمره. همونطور که گفته شد در ترکیبات توت‌ها رزوراترول وجود داره. این ماده باعث افزایش طول‌ عمر میشه. در مورد اثر توت بر روی طول عمر تحقیقات و آزمایش‌های بسیاری شده.

تصفیه‌ی خون

یکی از فواید انواع توت در‌ دوره ‌بارداری، تصفیه خونه. در طب ‌چینی توت به عنوان یک عامل تصفیه‌ی خون شناخته میشه. عامل تصفیه‌ی خون به معنی تمیز شدن خون، افزایش تولید خون و تقویت کل‌ سیستم خونیه.

تقویت کلیه‌ها

در طب ‌چینی یکی از فواید توت رو تقویت کلیه‌ها میدونن. توت‌سفید یکی از نوع‌های توته که موجب تقویت عملکرد کلیه‌ها میشه.

درمان یبوست

یکی از مهم‌ترین فواید انواع توت در دوره‌ بارداری درمان یبوسته. زنان‌ باردار برای درمان یبوست در طول‌ دوره‌ بارداری میتونن توت رو در لیست غذایی خود قرار بدن. در کشور ترکیه برای درمان یبوست از این روش استفاده میکنن. همونطور که گفتیم توت انواع مختلفی داره که از نوع سفید اون برای درمان یبوست استفاده میکنن. زنان ‌باردار با معده خالی میتونن توت‌سفید رو با یک لیوان آب میل کنن تا یبوست اونها درمان شه.

درمان کم‌خونی از فواید انواع توت

درمان کم‌خونی یکی از فواید انواع توته. یکی از مهم‌ترین ترکیبات موجود در توت‌ها، آهنه. زنان ‌باردار در طول دوره‌ بارداری خود دچار کم‌خونی شدیدی میشن؛ به همین خاطر برای درمان کمبود آهن میتونن توت رو در لیست غذایی خود قرار بدن.

درمان آنفولانزا و سرماخوردگی

شیره‌ی ‌توت یکی از محصولات توته که از فواید بسیاری برخورداره. در کشور‌ ترکیه برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی از شیره‌ی انواع توت استفاده میکنن. این نوع میوه به دلیل داشتن ویتامین C در ترکیباتش برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی  بسیار مفیده.

مصرف توت در دوره شیردهی و بارداری

فواید انواع توت در دوره ‌بارداری بسیار زیاده. با این حال همونطور که گفتیم مصرف توت در دوره‌ بارداری ممکنه باعث ایجاد حساسیت در جنین شه. البته در برخی از موارد هم باعث ایجاد حساسیت نمیشه و زنان‌باردار میتونن این نوع میوه رو در لیست غذایی خودشون قرار بدن. افرادی که به این نوع میوه حساسیت دارن میتونن از نوع خشک شده اون مصرف کنن. یکی از فواید انواع توت در دوره شیردهی افزایش شیر مادره. مادرانی که شیر کمی دارن میتونن انواع توت رو مصرف کنن تا میزان شیر اونها به میزان عادی برسه. قبل از غذا و با معده‌ی خالی بهترین زمان برای مصرف توته. همچنین خانم‌های باردار میتونن صبح ‌ناشتا و یا عصر به مصرف توت بپردازن. مصرف توت در این زمان‌هایی که گفتیم باعث جذب بهتر موادمغذی که درون اونها وجود داره، میشه.

مصرف توت در دوره شیردهی و بارداری

مصرف توت خشک در بارداری

بعد از معرفی فواید انواع توت، نوبت به بررسی نحوه مصرف توت خشک و فواید اون میرسه. توت خشک در کنار خواص بسیاری که داره دارای مضراتی نیز میباشد. دوران‌ بارداری یکی از مهم‌ترین زمان‌هاییه که تاثیر بسیاری در سلامت مادر و جنین داره. به همین خاطر زنان‌ باردار در این دوره باید توجه بسیاری به لیست غذایی خود داشته باشن تا از بروز هرگونه آسیب به خود و جنین جلوگیری کنن. تغذیه مورد نیاز جنین برای رشد و نمو از مادر گرفته میشه. به همین خاطر مصرف موادغذایی مقوی، غنی و مغذی از اهمیت بالایی برخورداره. از بهترین خشکبار‌های میوه میتوان به توت‌خشک اشاره کرد. زنان ‌باردار برای تامین نیاز‌های بدنی خود و فرزندشون میتونن مصرف این نوع خشکبار رو در لیست غذایی که دارن، قرار بدن. قندی که درون توت‌خشک وجود داره نسبت به نوع تازه اون کمتره. به همین خاطر افرادی که دیابت و قندبالایی دارن، میتونن به جای توت تازه، توت‌خشک شده رو مصرف کنن.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
12111 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
12405 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

2 هفته پیش
|
10641 بازدید