2109
چرا بچه‌ها دوست دارن فقط یک لباس رو بپوشن؟

چرا بچه‌ها دوست دارن فقط یک لباس رو بپوشن؟

3 هفته پیش بازدید262

چرا بچه‌ها دوست دارن یک لباس را بپوشند؟

چرا بچه‌ها دوست دارن یک لباس را بپوشند؟ تا حالا به این سوال فکر کردین؛ یعنی اصلا دلیل علاقه بچه به پوشیدن یک لباس خاص رو می‌دونین؟ بچه‌ها دوست دارن یک لباس را بپوشند و از نظر خودشون اصلا چیز غیرعادی و عجیب و غریبی نیست؛ چون که درک اون‌ها با درک بزرگترها خیلی فرق می‌کنه. اینکه بچه‌ها دوست دارن یک لباس را بپوشند کاملا عادیه و یه دوره‌ای از رشدشون هست. حتما می‌خواین بدونین که چطوری می‌تونین با این وضعیت کنار بیاین و بچه‌تون رو راضی کنین تا لباسش رو عوض کنه.

 چرا بچه ها دوست دارن یک لباس را بپوشند؟

چرا بچه‌ها دوست دارن یک لباس را بپوشند + 5 دلیل

  1. یکی از دلایلی که بچه‌ها دوست دارن یک لباس را بپوشند راحت بودن اونا تو اون لباس هست. خود ما بزرگترها هم بیشتر موقع‌ها لباسی رو می‌پوشیم که باهاش راحت‌تریم.
  2. وابستگی شدید به وسایل‌ها تو دوران کودکی طبیعی هست. بعضی از بچه‌ها به خاطر علاقه و وابستگی شدیدشون به یه لباس دوست دارن همیشه اون رو بپوشن، حتی اگه کثیف باشه. تو این وضعیت اصلا نباید نگران بشین، این وابستگی به لباس و اسباب‌بازی‌ها کاملا نرمال هست.
  3. گاهی بچه‌ها دوست دارن یک لباس را بپوشند؛ چون‌که احساس می‌کنن که اون لباس بهشون اعتمادبه‌نفس می‌ده. در واقع بچه فکر می‌کنه که یه لباس خاص به اون هویت می‌بخشه و بدون پوشیدن اون لباس عاری از هویت می‌شه.
  4. علاقه بچه به پوشیدن یک لباس خاص ممکنه به خاطر این باشه که دوست داره سبک خاص خودش رو تو لباس پوشیدن پیاده کنه. مثلا این‌جور بچه‌ها اصلا دوست ندارن که لباس‌هایی با رنگ‌های خاصی رو بپوشن. اونا ترجیح می‌دن همیشه با دلخواه و سبک خودشون تنها یه لباس مورد علاقه‌شون رو بپوشن.
  5. گاهی بچه‌ها علاقه دارن یه لباس رو بپوشند؛ چون پوشیدن اون لباس خاص براشون راحت‌تره. حتما روزهای زیادی تو زندگی‌تون بوده که تو انتخاب لباس و غذا سردرگم شدین. تو این شرایط معمولا سراغ لباس و غذای تکراری می‌ریم. بچه‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستن. وقتی بچه‌ای به پوشیدن یه لباس خاص علاقه نشون می‌ده، دوست داره مدام اون رو بپوشه و با این کار احساس استقلال می‌کنه.

چرا بچه ها دوست دارن یک لباس را بپوشند؟

اگه بچه دوست داره یک لباس رو بپوشه این کارها رو انجام بدین

  • هرچند بچه‌ها دوست دارن یک لباس را بپوشند، اما بزرگترها باید با تکنیک‌های خاص اونا رو تشویق به عوض کردن لباس‌هاشون کنن. حتما به بچه بگید که تو یه هفته باید دو بار لباسش رو عوض کنه. به اون توضیح بدین که لباس به مرور زمان کثیف می‌شه. یه لباس کثیف هم ممکنه که اون رو مریض کنه.
  • وقتی بچه‌ها علاقه دارن یه لباس رو بپوشن با اونا دعوا نکنین. به جای بحث و دعوا می‌تونین با آرامش بپرسین که چرا دوست دارن یه لباس رو بپوشن. گاهی علاقه بچه به پوشیدن یه لباس خاص به خاطر هم‌ذات‌پنداری با کاراکتر روی اون هست. مثلا اگه کاراکتر روی لباس بت‌من باشه، فکر می‌کنه که این لباس به اون قدرت می‌ده. تو این شرایط می‌تونین از بچه بخواین تا یه اکسسوری دیگه از بت‌من رو استفاده کنه.
  • وقتی بچه دوست داره یک لباس رو بپوشه، براش یه قانون وضع کنین. مثلا بهش بگین که اون لباس رو می‌تونه روزهای شنبه بپوشه.
  • وقتی بچه‌ها دوست دارن یک لباس را بپوشند، اونارو سرزنش نکنین و نشون بدین که این مسئله براتون بی‌معنی نیست و احساسات‌شون رو درک می‌کنین. بچه وقتی همراهی شما رو درک کنه، با اطمینان‌خاطر می‌تونه علت این کارش رو توضیح بده.
  • اگه بچه دوست داره یه لباس رو بپوشه، به جای کلکل کردن با اون سعی کنین که لباس‌های بیشتری رو با مدل‌ها و رنگ‌های متنوع بهش پیشنهاد بدین تا انتخاب کنه.
  • از بچه بپرسین که چی باعث می‌شه تا لباس‌های دیگه رو نپوشه. مثلا آیا عکس روی لباس‌شو دوست نداره یا زیپ و دکمه لباس‌های دیگه اذیتش می‌کنن. همیشه دنبال حل مسئله باشین.
  • معجزه محدودیت زمانی‌ رو دست‌کم نگیرین. مثلا اگه بچه‌تون از لباس مهدکودکش خوشش نمیاد، بهش بگین که بعد از مهد می‌تونه لباسی که دوست داره رو بپوشه.

حرف آخر

بچه‌ها دوست دارن یک لباس را بپوشند و این رفتار برای والدین قابل‌قبول نیست. در این شرایط با بچه بحث نکنین و به جای دعوا و کلکل علت این رفتار رو بپرسین. با بچه مدارا کنین و با آرامش و منطق ازش بخواین که لباس‌های دیگه‌شو هم بپوشه.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 هفته پیش
|
14133 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

6 روز پیش
|
5961 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

3 روز پیش
|
4268 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

3 روز پیش
|
4237 بازدید