2109
بهترین برندهای هود آشپزخانه در بازار

بهترین برندهای هود آشپزخانه در بازار

1 ماه پیش بازدید174

در شرایطی که اجناس خارجی در بازار به ندرت یافت می‌شوند، رقابت خوبی بین برندهای داخلی شکل گرفته است. این رقابت هم در حوزه‌ی عملکرد و هم قیمت هود آشپزخانه نهایتا به نفع مشتری خواهد بود. برندهایی همچون اخوان، بیمکث، کن، داتیس و آلتون را می‌توان از جمله تولیدکنندگان فعال عرصه‌ی هود آشپزخانه دانست. در حالی که قیمت هود اخوان بین ۳ تا ۶ میلیون تومان است، برخی برندها مانند کن و داتیس مدل‌هایی با برچسب ۸ میلیون تومانی را به بازار عرضه کرده‌اند. با وجود این، اگر قصد خرید هود آشپزخانه مناسب دارید، باید علاوه بر قیمت عوامل دیگری را در مقایسه بهترین برندهای هود آشپزخانه در بازار در نظر بگیرید.

انواع هود آشپزخانه

هودهای آشپزخانه را از نظر نوع به دسته‌های هود شومینه‌ای، هود مورب، هود توکار و زیرکابینتی تقسیم می‌کنند. مدل‌های شومینه‌ای به آن دسته از هودها اطلاق می‌شود که اصطلاحا دارای یک چکمه‌ای برای عبور دود و بو هستند. این چکمه‌ای که معمولا از جنس استیل است در معرض دید بوده و بخشی از طراحی هود شومینه‌ای و وجه تشابه آن با شومینه است. این چکمه‌ای در هودهای مورب نیز دیده می‌شود؛ به همین دلیل به هودهای مورب، شومینه‌ای مورب نیز گفته می‌شود. در این مدل‌ها بخش اصلی دارای طراحی مورب است و معمولا از قسمت پایین باز می‌شود تا بتواند فضای بیشتری را جهت مکش دود پوشش دهد.

در هودهای توکار امکان دیدن هود از زاویه‌ی روبه‌رو وجود ندارد. در واقع تمام اجزای هود داخلی کابینت رفته و تنها فیلترها و چراغ‌ها از پایین دیده می‌شوند. این وضعیت در هودهای زیرکابینتی کمی متفاوت است. با این در زیرکابینتی‌ها خبری از چکمه‌ای نیست، اما اجزای هود مخفی نبوده و در زیر کابینت با برآمدگی مشهودی قرار می‌گیرند.

از انواع دیگر هود که استفاده از آن‌ها کمتر رواج دارد می‌توان به هود تلسکوپی و آسانسوری اشاره کرد. هودهای تلسکوپی به صورت مخفی در زیر کابینت نصب می‌شوند؛ اما به منظور پوشش فضای بیشتر به‌صورت کشویی باز می‌شوند.

در مدل آسانسوری، کل اجزای هود در زیر اجاق گاز نصب می‌شوند و در صورت روشن شدن از فضای پشت اجاق گاز به صورت آسانسور بالا آمده و مکش دود و بو را انجام می‌دهد.

هر کدام از هودهای آشپزخانه را که تهیه می‌کنید حتما به اندازه‌ی آن توجه کنید. هودها در ابعاد ۵۰ تا ۹۰ سانتی‌متری عرضه می‌شوند. بنابراین، حتما قبل از خرید عرض فضایی که به عنوان بالای اجاق گاز در اختیار دارید را اندازه‌گیری کرده و متناسب با آن اقدام به خرید هود آشپزخانه کنید.

بهترین هود آشپزخانه

این که کدام یک از انواع هود بهترین هود آشپزخانه حساب می‌شود به سلیقه‌ی شما و طراحی آشپزخانه‌ی شما بستگی دارد. معمولا اگر فضای بالای اجاق گازتان خالی باشد، بین دو گزینه‌ی هود شومینه‌ای و هود مورب حق انتخاب دارید. در غیر اینصورت، یعنی در صورتی که فضای بالای گاز با کابینت پر شده باشد، هود مخفی و زیرکابینتی گزینه‌ها شما خواهند بود.

پس برای انتخاب بهترین هود آشپزخانه ابتدا وضعیت آشپزخانه‌ی خود را بررسی کنید. سپس از بین گزینه‌های ممکن، مدل‌هایی که از نظر فنی قابلیت‌های کافی دارند را جدا کنید. این قابلیت‌ها می‌تواند سروصدای کم، داشتن تایمر، داشتن حالت توربو و مجهز بودن به حسگر دود و بو باشد.

در نهایت مقایسه‌ی قیمت بین مدل‌ها و برندهای مختلف شما را به بهترین هود آشپزخانه مناسب فضا و سلیقه‌ی شما نزدیک خواهد کرد. در حال حاضر قیمت هود آشپزخانه از کمتر از ۲ میلیون تومان تا بیش از ۸ میلیون تومان را شامل می‌شود. بنابراین، بهتر است هنگام جدا کردن گزینه‌ها سقف بودجه‌ی خود را نیز در نظر بگیرید.

قابلیت های هود آشپزخانه

کار اصلی هود آشپزخانه مکش دود و بو و خارج کردن آن از فضای آشپزخانه و منزل است. طبیعتا هر هودی که این کار را با قدرت و سرعت بیشتری انجام دهد و سروصدای کمتری ایجاد کند هود بهتری است. با وجود این، هودهای امروزی جدا از ویژگی مذکور به قابلیت‌های مجهز شده‌اند که می‌توانند در تصمیم‌گیری شما برای خرید بهترین هود آشپزخانه موثر باشند.

داشتن سنسور دود، بو و مونواکسید کربن یکی از بهترین قابلیت‌هایی است که در بهترین برندهای هود آشپزخانه در بازار مورد استفاده قرار گرفته است. هود شما با داشتن این قابلیت می‌تواند به صورت خودکار در مواجهه با دود و بو شروع به فعالیت کرده و فضا را پاکسازی کند. این قابلیت مخصوصا در مواقعی که شعله‌ی اجاق گاز ناخواسته خاموش شده یا به هر دلیل نشت گاز اتفاق افتاده است می‌تواند بسیار کارآمد باشد. البته قیمت هود آشپزخانه با قابلیت گفته شده کمی بیشتر از سایر مدل‌ها خواهد بود. برای مثال قیمت هود بیمکث مدل B2052U که از این حسگر برخوردار است در حال حاضر بین ۴ تا ۵ میلیون تومان است.

از دیگر قابلیت‌های هودهای امروزی می‌توان به قابلیت اتصال بی‌سیم از طریق بلوتوث یا ‌WiFi اشاره کرد. در این مدل‌ها کاربر می‌تواند از طریق اپلیکیشن موبایل، هود را از راه دور خاموش و روشن کرده یا شدت مکش و عملکرد آن را کنترل کند.

ویژگی دیگری که در برخی از انواع هود داتیس و آلتون دیده می‌شود، قابلیت کنترل هود با ژست‌های حرکتی است. این قابلیت به ویژه در وضعیتی که در حال آشپزی هستید و دستتان خیس است کمک می‌کند با عبور دادن دست از جلوی پنل کنترل هود اقدام به خاموش یا روشن کردن آن کنید.

مقایسه قیمت و خرید بهترین هود آشپزخانه

برای خرید از بهترین برندهای هود آشپزخانه در بازار نیاز به لیست قیمت روز انواع هود آشپزخانه دارید. یکی از منابع معتبر برای دسترسی به قیمت هود آشپزخانه بخش محصول سایت زومیت است. زومیت علاوه بر قیمت روز انواع هود آشپزخانه، مشخصات فنی دقیق محصولات را با امکان مقایسه‌ی همزمان چهار محصول در اختیارتان می‌گذارد. بنابراین، می‌توانید چهار هود آشپزخانه را که متناسب با بودجه و نیاز شما هستند انتخاب کنید تا با کلیک روی دکمه‌ی مقایسه مشخصات و قیمت هر چهار محصول را به‌طور همزمان در یک صفحه مشاهده کنید.

انتخاب نهایی شما هر هودی که باشد می‌توانید با کلیک روی آن با صفحه‌ی اختصاصی آن رفته و تصاویر بیشتر و نظرات کاربران در مورد آن را نیز مشاهده کنید. تب فروشندگان و قیمت در این صفحه فروشندگان آنلاین معتبری که عرضه‌کننده‌ی هود مورد نظر شما هستند را به شما معرفی می‌کند تا با کلیک روی هر مورد روند خرید را در آن فروشگاه پی بگیرید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

4 روز پیش
|
7983 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

3 روز پیش
|
5436 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

6 روز پیش
|
5283 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

6 روز پیش
|
5209 بازدید