2109
نکاتی در مورد انتخاب درب اتاق کودک و ایمنی آن

نکاتی در مورد انتخاب درب اتاق کودک و ایمنی آن

1403/01/16 بازدید86

هر ساختمان دارای درب‌های بسیار مختلفی با کاربردهای متفاوت است. محبوب‌ترین درب‌های ساختمان، درب ضد سرقت و درب‌ داخلی هستند. درب داخلی یا درب اتاقی همان محصولی است که از آن در ورودی اتاق‌های داخلی یک ساختمان یعنی اتاق خواب، اتاق کار، حمام و سرویس بهداشتی نصب می‌شود. درب اتاق کودک یکی از درب‌های داخلی محسوب می‌شود. انتخاب درب اتاق کودک بسیار مهم است. هنگام خریداری یک درب برای اتاق کودک باید نکات بسیار زیادی را در نظر گرفت. بخشی از این اهمیت به دکوراسیون داخلی اتاق کودک مربوط است اما بخش دیگر آن به امنیت فرزند دلبند شما مرتبط می‌باشد. به همین منظور است که شرکت دژ در ادامه به بررسی درب داخلی برای اتاق کودک خواهد پرداخت و نکات بسیار مهمی را در مورد انتخاب این محصول ذکر خواهد کرد.

ایمنی درب اتاق کودک

این را می‌دانیم که کودکان توانایی مراقبت از خود را ندارند. به همین منظور والدین همواره نگران آنها هستند و تلاش می‌کنند که محیط آنها را ایمن نگه دارند. بدون شک یکی از مهم‌ترین عواملی که ایمنی بالایی به اتاق کودک می‌دهد، درب آن است. با هم برخی از موارد مهم هنگام انتخاب درب داخلی مناسب اتاق کودک را مرور می‌کنیم.

سخت‌افزار درب

ممکن است برای شما مادران گرامی سوال پیش آمده باشد یک درب داخلی چگونه می‌تواند ایمن نیز باشد؟ در بهترین حالت ممکن درب باید دارای شرایطی باشد که آسیبی به کودک نرساند. به همین منظور هنگامی که شما یک درب داخلی انتخاب می‌کنید، باید به این نکته دقت نمایید که این درب داخلی دارای لولا و سخت‌افزاری مناسب کودکان باشد. به عنوان مثال شما باید به سراغ محصولی بروید که لولای آنها به صورتی باشد که درب به شکلی نرم باز و بسته شود. هنگامی که درب به نرمی بسته می‌شود، احتمال آسیب به انگشتان فرزند شما بسیار کم خواهد بود.‌

انتخاب متریال مناسب

هنگام انتخاب یک درب داخلی برای اتاق خواب کودک باید به مقاوم بودن آن دقت کنید. این یعنی درب اتاق خواب کودک باید از متریالی مقاوم و مستحکم ساخته شده باشد تا هم خود درب محکم باشد و هم عمر طولانی داشته باشد. به خاطر بسپارید که هنگام انتخاب این درب داخلی به قابلیت شستشوی آن نیز دقت کنید. ممکن است که بسیاری از کودکان در سنین خیلی پایین روی درب اتاقشان نقاشی بکشند. به همین دلیل شرکت دژ به شما پیشنهاد می‌کند که درب داخلی برای اتاق خواب فرزندتان را به صورتی انتخاب نمایید که ضد آب و قابل شستشو باشد تا شما بتوانید همواره آن را تمیز کنید و آن را مثل روز اول نو و تمیز نگه دارید.

عایق صدا

یکی از نکاتی که بهتر است هنگام انتخاب درب اتاق کودک به آن دقت کنید، این است که این درب داخلی عایق صدا باشد. کودک عزیز شما همواره به آرامش نیاز دارد و شما می‌توانید برای کاهش نویز ورودی از بیرون به درون اتاق، نوعی از درب‌های داخلی را انتخاب و خریداری نمایید که تا حدی عایق صدا هستند و از ورود صدای اضافی به درون اتاق جلوگیری می‌کنند‌.

دکوراسیون داخلی اتاق کودک

همواره توصیه می‌شود که در دکوراسیون داخلی اتاق کودک از رنگ‌های بسیار زیبا و تزیینات جذابی استفاده کنید. در حقیقت رنگ‌های شاد اتاق می‌تواند در روحیه کودک بسیار موثر باشد و باعث شادی و آرامش او شود. ممکن است تصور کنید که تزیین اتاق خواب فقط به وسیله آویزهای تزیینی، کمدهای پر از عروسک‌ها و اسباب بازی‌های مختلف، سرویس خواب شیک، چراغ خواب عروسکی، تابلوهای زیبا، آینه‌ و استیکرهای فانتزی و مواردی از این قبیل صورت می‌گیرد. در حقیقت تمامی این موارد روی دکوراسیون داخلی اتاق کودک تأثیر بسزایی دارند اما مهم‌ترین نکته روی زیبایی یک اتاق، هماهنگی تمام اجزا و وسایل آن فضا از لحاظ رنگ و سبک است.

درب داخلی با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف

فقط امنیت، جنس و طول عمر درب داخلی برای اتاق کودک مهم نیست زیرا شما والدین گرامی حتماً به زیبایی ظاهری درب نیز توجه ویژه‌ای خواهید داشت. جالب است بدانید که شما می‌توانید درب داخلی مناسب اتاق کودک را هم از نظر طرح و هم از نظر رنگ هماهنگ با محیط داخلی اتاق او انتخاب نمایید. این یعنی اگر وسایل اتاق کودک شما دارای تم رنگی خاصی است، می‌توانید درب داخلی این اتاق را نیز با همان رنگ سفارش‌سازی کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید از اتاق خواب سفید برای اتاقی استفاده نمایید که دکوراسیون داخلی آن با تم سفید، صورتی، آبی و... است. البته این نکته لازم به ذکر است که شما می‌توانید درب اتاقی را با رنگ‌های شادی مانند آبی، صورتی و... نیز سفارش دهید.

در مورد سبک باید بدانید که معمولاً والدین درب اتاق فرزند عزیز خود را با طرحی ساده انتخاب می‌نمایند. بسیاری از والدین درب اتاق کودک را ساده تهیه می‌کنند و با چسباندن استیکرهای فانتزی مانند طرح حیوانات در اطراف یا روی درب آن را تزیین می‌کنند. لازم به ذکر است که می‌توان برخی از عروسک‌ها و اسباب بازی‌ها یا آویزهای تزیینی را در اطراف در به کار برد.

خرید درب اتاق کودک از دژ

مجموعه دژ یکی از بهترین و برترین تولیدکنندگان انواع درب ساختمان و درب ضد سرقت محسوب می‌شود که درب داخلی را در انواع مدرن، کلاسیک، ریلی، ضد آب و... تولید و عرضه می‌کند. شما می‌توانید در دژ، درب اتاق کودک با ابعاد، طرح و رنگ مورد نظر خودتان را سفارش دهید تا این محصول برای کودک نازنین شما ساخته شود. فراموش نکنید که نظر فرزند دلبندتان را نیز در مورد طرح و رنگ درب بخواهید. شما دوستان گرامی می‌توانید به وب‌سایت مجموعه دژ مراجعه نمایید و از تمامی محصولات این فروشگاه دیدن کنید. به خاطر بسپارید که کارشناسان دژ همواره پاسخ‌گوی سوالات شما دوستان گرامی هستند و شما می‌توانید با آنها مشاوره رایگان داشته باشید. با خرید از دژ از مزایای بی‌نظیر این فروشگاه بهره‌مند خواهید شد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

3 روز پیش
|
7187 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

6 روز پیش
|
5193 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

6 روز پیش
|
5173 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
7757 بازدید