2109
طرز تهیه کوکی خانگی برای کودک

طرز تهیه کوکی خانگی برای کودک

1 ماه پیش بازدید625

پخت شیرینی خانگی

شیرینی کوکی از لذت‌بخش‌ترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌ها محسوب می‎شه که می‌تونید اون رو در خانه بپزید. کوکی‌ها از جمله شیرینی‌هایی هستند که هم برای کودکان و هم بزرگسالان دوست داشتنی‌اند. خوبه بدونید وقتی برای درست کردنشون مواد رو آماده کنید و شروع به مخلوط کردنشون می‌کنید، بوی خوشایندی پخش میشه که همه‌ی خونه رو در برمی‌گیره. وقتی کوکی‌ها رو داخل فر قرار می‎دید و اون عطر خوشمزه از فر پخش می‌شه، دیگه نمی‎تونید برای صرفش خیلی حوصله به خرج بدید!.

از اینجا به بعد، دیگه هرگز اجازه نمی‌دید کوکی‌ها تموم بشند. احتمالا چون یک بار طعم اون‌هارو امتحان کردید، مطمئناً دوباره می‌خواهید از صرف اون‌ها لذت ببرید.

Top of Form

 امروز قصد داریم یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و لذیذترین فعالیت‌هایی که می‌تونید با کودک خودتون داخل خونه انجامش بدید رو باهاتون در میون بگذاریم. جالبه بدونید شما می‌تونید همراه کودک دلبندتون آشپزی کنید و یک کوکی خانگی خوشمزه بپزید. برای انجام این کار کافیه با دنبال کردن مراحل ساده‌ای که در ادامه اون‎ها رو بیان می‌کنیم، یک تجربه‌ی آشپزی شیرین و لذت‌بخش رو به ارمغان بیارید. همراهمون باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکی خانگی خوشمزه

مواد لازم برای تهیه کوکی خانگی خوشمزه

  • ۱ و نیم پیمانه آرد سفید
  • یک پیمانه قند
  • نصف پیمانه کره (به دمای اتاق)
  • یک عدد تخم‌مرغ
  • یک قاشق چایخوری وانیل
  • نصف قاشق چایخوری پودر کاکائو (اختیاری)
  • یک قاشق چایخوری پودر خامه
  • نصف قاشق چایخوری بی کاربنات سدیم (به دلخواه)
  • یک قاشق چایخوری نمک
  • یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر

طرز تهیه این شیرینی خوشمزه خانگی به ساده‌ترین روش

برای تهیه این شیرینی خوشمزه و لذیذ کافیه مراحل زیر رو دنبال کنید:

۱. ابتدا، کره رو در یک کاسه بزرگ قرار بدید و اون رو با قند مخلوط کنید تا یک مخلوط نرم و صاف به دست بیارید.

۲. سپس تخم‌مرغ و وانیل رو باهم مخلوط کرده و به اون‎ها قند اضافه کنید تا ترکیب یکدست و خوشبویی رو به دست بیارید.

۳. آرد، پودر کاکائو (اگر استفاده می‌کنید)، پودر خامه، بی کاربنات سدیم و نمک رو به ترکیب فوق اضافه کنید. سپس همه مواد رو با هم خوب مخلوط کرده تا یک خمیر یکدست به دست بیارید. در این مرحله، می‌تونید از دستگاه میکسر یا یک قاشق معمولی استفاده کنید.

۴. حالا خمیر رو روی سطح کاری که با آرد اون رو پوشوندید، بریزید و ضخامتش رو به حدود یک سانتیمتر تا دو سانتی متر برسونید.

۵. با استفاده از قالب‌های مخصوص یا یک لیوان کوچک، خمیر رو به شکل دلخواه برش بدید و روی سینی فر که با کاغذ پخت آمادش کردید، قرار دهید.

۶. سینی فر رو روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و خمیر کوکی‌ها رو برای ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در فر قرار بدید تا کوکی‌ها طلایی و نرم بشند.

۷. بعد از پخت، کوکی‌ها رو از فر بیرون بیارید و به مدت چند دقیقه در کناری قرار بدید تا خنک بشند.

در آخرین مرحله، از صرف کوکی‌های خوشمزه پخت خودتان همراه با یک لیوان شیر یا شکلات گرم لذت ببرید.

تذکر‌های مهم هنگام پخت کوکی‎ خانگی

هنگام پخت کوکی‌های خانگی، می‌تونید با رعایت تذکرات زیر به نتیجه‌ی بهتری دست پیدا کنید.

دمای فر: دمای مناسب برای پخت کوکی‌ها حدود ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد هستش. بهتره از پیش دمای فر رو اندازه گیری کرده و روی دمای مناسب اون رو تنظیم کنید.

استفاده از کاغذ پخت: برای جلوگیری از چسبیدن کوکی‌ها به سینی فر، می‌تونید از کاغذ پخت استفاده کنید یا سینی فر رو با کمی روغن یا کره چرب کنید.

فاصله بین کوکی‌ها: کوکی‌ها بعد از پخت به اندازه‌ی قابل توجهی بزرگ می‌شند، بنابراین بین هر کوکی فاصله مناسبی قرار بدید تا از ترکیب شدن اون‎ها جلوگیری کنید.

زمان پخت: زمان پخت کوکی‌ها بسته به اندازه و ضخامت اون‌ها متغیره، اما معمولاً زمانی بین ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد برای پخت کوکی کافیه.

خنک شدن: پس از پخت، کوکی‌ها رو برای چند دقیقه در سینی فر نگه دارید تا خنک بشند و سپس اون‎ها رو به آرامی بردارید و بسته بندی کنید.

نظارت: همیشه نزدیک کوکی‎ها باشید و پروسه پخت کوکی‌ها رو به طور مرتب چک کنید تا جلوی سوختن اون‌ها رو بگیرید.

مراحل پخت کوکی خانگی

سخن پایانی و جمع بندی مطالب

سعی کردیم داخل این محتوا به ساده‌ترین شکل ممکن مراحل پخت کوکی خانگی رو بهتون آموزش بدیم. شما می‌تونید این شیرینی خوشمزه رو داخل خونه بپزید و از صرف اون همراه خانوادتون لذت ببرید. خوبه بدید بچه‌ها دوست دارند چیزهای جدیدی رو تجربه کنند و از انجام کارهای هیجان دار لذت می‎برند. می‌تونید موقع آشپزی اون‌ها رو هم با خودتون همراه کنید و از یک فعالیت جدید مشترک باهاشون نهایت لذت رو ببرید. در همین راستا می‎تونید مقاله آشپزی با کودکان; 5 طرز تهیه ساده رو مطالعه کنید و کلی نکته جدید یاد بگیرید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 هفته پیش
|
14030 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

5 روز پیش
|
5626 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

2 روز پیش
|
3736 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

2 روز پیش
|
3635 بازدید