2109
10 سرگرمی دوران بارداری

10 سرگرمی دوران بارداری

1403/01/16 بازدید390

سلامت روان در بارداری

دوران بارداری از مهم‌ترین و جالب‌ترین مراحل زندگی زنان محسوب می‎شه. این دوره پر از تغییرات فیزیولوژیکی و روانیه که برای بسیاری از زنان، خاطرات خوشی رو به ‌یادگار می‌گذاره. برای رفع خستگی و استرس این دوره، ایده‌ها و فعالیت‌هایی وجود داره که می‌تونه این مرحله رو به یک تجربه خاص و سرگرم‌کننده تبدیل کنه. در ادامه، به 10 سرگرمی و فعالیت در دوران بارداری اشاره می‌شه که می‌تونه براتون مفید واقع بشه. تا انتهای این مقاله همراهمون باشید. خوبه بدونید می‎تونید برای اطلاع از ورزش برتر دوران بارداری روی نوشته کلیک کنید.

فواید یوگا در بارداری

انجام فعالیت یوگا در بارداری جهت حفظ نشاط و شادابی

یوگا یک فعالیت فیزیکی محسوب می‎شه که علاوه بر افزایش انعطاف‌پذیری و ایجاد آرامش ذهنی، برای دوران بارداری هم بسیار مناسب هستش. کلاس‌های یوگا مناسب دوران بارداری معمولاً از حرکات آرام و مناسب برای زنان باردار تشکیل شده‌اند و برای کاهش درد و استرس بسیار مفید هستند. می‎تونید در این کلاس‎ها شرکت کنید و از اون‏ها نهایت بهره رو ببرید.

خوندن کتاب‌های مرتبط با بارداری و زایمان برای بالا بردن اطلاعات

 خوندن کتاب‌های مرتبط با بارداری، زایمان و مراقبت از نوزاد می‌تونه زمینه‌ای رو برای آگاهی و آمادگی شما برای گذروندن دوران زایمان و پسازایمان فراهم کنه. خوشبختانه امروزه کتاب‏های مختلفی پیرامون این عنوان تالیف شدند که می‎تونند بسیار مفید باشند.

برای مثال به شما پیشنهاد می‎کنیم کتاب"بارداری مطمئن" اثر هیلاری آیوی، "زایمان شاد" اثر ماری ا.موگری و "راهنمای بارداری و پرورش کودک" اثر دکتر ویلیام اس.سی. رو مطالعه کنید.

تدوین لیست برای آماده‌سازی وسایل نوزاد

برای تمامی بانوان انجام این فعالیت بسیار جذاب و مفید محسوب می‎شه. تدوین لیست خرید برای تهیه لوازم مورد نیاز نوزاد، برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی اتاق کودک و دیگر فعالیت‎های مرتبط با آماده‌سازی ورود نوزاد به خانه می‌تونه سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز باشه. این لیست می‎تونه شامل مواردی از جمله پوشاک، لوازم بهداشتی و تجهیزات خواب و غذاخوری برای نوزاد باشه.

انجام پیاده‌رویهای کوتاه در محیط‎های باز مانند پارک

پیاده‌روی کردن در فضاهای باز یا حتی در محیط‌های داخلی می‌تونه باعث بهبود حالت فیزیکی و آرامش ذهنی بشه. مشخصا انجام فعالیت پیاده‌روی‌ در پارک‌ها می‎تونه برای سلامتی مفید واقع بشه و استرس رو کاهش بده.

نقاشی و هنر آفرینی

انجام فعالیت نقاشی یا فعالیت‌های هنری دیگه می‌تونه کمک کنه دوران بارداری شما به یک روز شاد و پر از هنر تبدیل بشه. این فعالیت می‌تونه با استفاده از موادی مانند آبرنگ، مداد رنگی و ... انجام بپذیره.

پذیرایی از مهمانان و ترتیب دادن مهمانی

برگزاری یک مهمانی کوچک با دوستان و خانواده می‌تونه فرصتی رو برای ایجاد لحظات شاد پدید بیاره. بدین صورت لحظات خاصی براتون به ارمغان میاد که خاطره‌هاش تو ذهنتون باقی می‎مونه.

تماشای فیلم یا سریال‎های محبوب در دوران بارداری

 تماشای فیلم‌های مورد علاقه یا دنبال کردن یک سریال گزینه‌ خوبی برای گذراندن اوقات فراغت در خانه محسوب می‎شه. می‎تونید از دوران بارداریتون نهایت لذت رو ببرید و اوقات فراغتتون رو با تماشای فیلم پر کنید. پیشنهاد می‌کنیم از فیلم‌های کمدی یا عاشقانه برای افزایش خوشحالی و احساس راحتی بهره ببرید.       

آموزش دیدن جهت تهیه غذاهای سالم برای بارداری

 آموزش و پخت غذاهای سالم و مناسب برای بارداری می‌تونه به بهبود وضعیت سلامتی شما و نوزاد کمک کنه. می‌تونید درست کردن غذاهایی مثل سالاد‌ها، سوپ‌ها و غذاهایی که حاوی مواد مغذی هستند رو یاد بگیرید.

شرکت در کلاس‌های آماده‌سازی زایمان

 شرکت در کلاس‌های آماده‌سازی زایمان می‌تونه به شما و همسرتون اطلاعاتی درباره فرآیند زایمان و مراقبتهای پس از اون ارائه بده. علاوه بر اون می‎تونه به شما کمک کنه تا با اطمینان بیشتری این دوران رو سپری کنید.

 گشت و گذار در مراکز خرید برای تهیه لوازم نوزاد

مراکز خرید برای تهیه انواع مختلفی از لوازم مانند لباس، اسباب بازی و لوازم بهداشتی برای نوزاد گزینه‌های مناسبی هستند. می‏تونید به این مراکز مراجعه کنید و کالاهای مورد نظرتون رو بخرید.

 سرگرمی در دوران بارداری

کلام پایانی و جمع‌بندی مطالب

در محتوا فوق سعی کردیم مهم‌ترین فعالیت‏های دوران بارداری رو باهاتون به اشتراک بگذاریم. خوبه بدونید با انجام این سرگرمی‌ها و فعالیت‌ها، دوران بارداری رو به یک تجربه خوشایند و خاطره‌انگیز تبدیل می‌کنید. علاوه بر اون می‌تونید لحظات خوبی رو در کنار نوزادی که در راه است، خلق کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
11521 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
11331 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
9995 بازدید