2109
بررسی 6 مورد از تفاوت کرم پودر و پنکک و مزایا و معایب هرکدام

بررسی 6 مورد از تفاوت کرم پودر و پنکک و مزایا و معایب هرکدام

1403/01/12 بازدید1147

کرم پودرها و پنکک های صورت برای پایه آرایش استفاده می شوند اما اینکه چه تفاوت هایی با هم دارند و کدام یک برای شما بهتر است را در ادامه این مقاله بررسی خواهیم کرد.

تفاوت پنکک و کرم پودر چیست؟

کرم پودر و پنک  آرایشی که اشتباها به ان پنکیک آرایشی نیز گفته می شود در نوع استفاده، ویژگی های پوست فرد و ساختار خود دارای تفاوت هایی هستند که در ادامه مقاله به طور دقیق تر به آن ها میپردازیم. کرم پودرها برخلاف نامی که دارند بر پایه آب و روغن تولید می شوند و برخلاف پنکک حالت پودری ندارند و به صورت کرمی به بازار لوازم آرایشی عرضه می شوند که یکی از اصلی ترین تفاوت کرم پودر با پنکک همین مورد است.

تفاوت کرم پودر و پنکیک از نظر ساختار

کرم پودرها معمولا به صورت کرمی تولید می شوند و به همین علت قدرت پوشانندگی بالاتری داشته و بهتر روی پوست صورت می نشینند. این محصول نسبت به پنکک ها که گاها به اشتباه پنکیک آرایشی گفته می شوند از لحاظ ساختاری و فرمولاسیون تنوع بیشتری دارد و دارای انواع گوناگونی هستند.
برخی از این کرم پودرها بر پایه آب تولید می شوند و فاقد چربی بوده و برای پوست های چرب مناسب هستند و برخی دیگر از کرم پودرها بر پایه روغن تولید شده و دارای مرطوب کننده هستند و برای پوست های خشک و مختلط بسیار مناسب اند. همچنین کرم پودرها از لحاظ قدرت پوشانندگی باهم متفاوت هستند و شما می توانید هر سبک آرایشی را از آرایش روزانه تا میکاپ های سنگین را با کرم پودر داشته باشید. این محصولات معمولا دارای بافت سنگینی هستند اما کرم پودرهایی با بافت سبک نیز وجود دارد.
اما پنکک های صورت حالت پودری دارند و از پودر فشرده شده تولید می شوند. و با حالت پودری که دارند و رطوبت زائد و چربی اضافی روی پوست را جذب نموده و از براق شدن پوست صورت جلوگیری می کنند.

تفاوت کرم پودر و پنکک با توجه به نوع پوست

برای اینکه بدانیم کرم پودر و پنکک برای چه پوست هایی مناسب هستند ابتدا باید انواع پوست را بدانیم. پوست صورت به سه نوع پوست خشک، پوست چرب و مختلط تقسیم می شوند. با توجه به نوع پوست خود باید لوازم آرایش صورت مناسبی را انتخاب کنید.

کرم پودر و پنکیک برای چه پوست هایی مناسب هستند؟

اگر پوستی چرب دارید از کرم پودرها و پنکک های فاقد چربی استفاده کنید. بهتر است خرید پنکیک آرایشی صورت جزو اصلی ترین خریدهای شما برای آرایش شما باشد زیرا درخشندگی و براقیت پوست صورت را محو می کند و ظاهری مات به پوست می دهد.
اگر پوستی مختلط دارید، برای میکاپ خود ابتدا از کرم پودرهای مناسبی استفاده کنید و در نواحی از صورت شما که چربی بیشتری دارند از پنکک استفاده کنید. در صورت استفاده از پنکک بدون کرم پودر باعث می شود تا پنکک به برخی از نواحی صورت شما که خشک و دارای چین و چروک هستند ته نشین شده و این نواقص را بیشتر نمایان کنند و پوست صورت را غیرطبیعی نشان دهد.
اگر پوستی خشک دارید از کرم پودرها با بافت کرمی استفاده کنید زیرا با ترکیبات مرطوب کننده ای که دارند باعث رطوبت رسانی به پوست شما می شوند. اگر پوستی مختلط دارید، بخشی ازپوست شما چرب و بخشی خشک است بهتر است از هردو محصول کرم پودر و پنکک استفاده کنید.

کرم پودر و پنکک برای چه پوست هایی مناسب نیستند؟

استفاده از کرم پودر برای پوست های چرب باعث ایجاد جوش و آکنه می شود و بهتر است از پنکک استفاده شود زیرا پنکک باعث می شود تا چربی و رطوبت اضافی پوست شما گرفته شده و براقی پوست صورت را از بین می برد. همچنین در ترکیبات این محصول از مرطوب کننده استفاده نمی شود و برای پوشانندگی برای پوست های خشک مناسب نیستند. برای پوست های حساس کرم پودرها و پنکک هایی که دارای ترکیباتی مانند الکل، عطرها و ترکیباتی که باعث تحریک پوست می شوند استفاده نکنید.
 
استفاده نادرست از کرم پودر

 تفاوت کرم پودر و پنکک آرایشی از نظر نحوه استفاده

کرم پودر در ابتدای آرایش استفاده می شود، این محصول برای یکدست کردن پوست صورت است  و آن را برای انجام ادامه آرایش آماده می کند. کرم پودرها برای پایه آرایش استفاده می شوند و پوشش دهی کاملی را برای پوست ارائه می دهند.
ولی پنکک ها معمولا بعد از کرم پودر استفاده می شوند اما شما می توانید این محصول را به تنهایی بدون استفاده از کرم پودر استفاده کنید. پنکک به تنهایی قدرت پوشانندگی کمتری نسبت به کرم پودر دارد. اما برای ماندگار کردن کرم پودرها مناسب بوده و باعث روشن تر شدن رنگ پوست نیز می شوند.

تفاوت کرم پودر و پنکک از نظر معایب و مزایا

معایب
•    پنکک های صورت نمی توانند قرمزی جوش را کاور کنند و بهتر است برای کاور جوش ها از کرم پودر استفاده کنید.
•    اگر پوستی با چروک های سطحی دارید استفاده از پنکک آرایشی باعث می شود تا این خطوط بیشتر نمایان شود.
•    کرم پودرها با ایجاد لایه ای بر روی پوست منافذ باز را می بندند و از تنفس پوست جلوگیری می کنند و در طی زمان باعث ایجاد جوش و آکنه می شوند.
•    پنکک ها برای پوست های خشک مناسب نیستند وبا بافت پودری که دارند رطوبت و چربی روی سطح پوست را جذب می کنند و به مرور زمان باعث خشکی بیشتر پوست می شوند.
مزایا
•    کرم پودرها عیب و ایرادهای پوست را می پوشانند و پوست را صاف و یکدست نشان می دهند.
•    کرم پودرها دارای مرطوب کننده هستند که باعث می شوند تا رطوبت پوست حفظ شود و بهترین گزینه برای کسانی است که پوست چرب دارند.
•    پنکک ها می تواند چربی روی پوست را کنترل کنند و بهترین گزینه برای افرادی با پوست چرب است.
•    پنکک ها باعث می شوند تا آرایش شما ماندگاری طولانی تری داشته باشد.
•    بیشتر کرم پودرها و پنکک ها دارای ضدآفتاب هستند که از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید حفاظت می کنند.
 
عوارض عدم استفاده از کرم پودر
 

کرم پودر بهتر است یا پنکک

این دو محصول برای پوشانندگی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرند اما از نظر ترکیباتی که دارند بسیار متفاوت هستند و مطابق نیاز هر فرد با نوع پوستی که دارند، انتخاب می شود.
در صورتی که نیازی به پوشانندگی بالایی برای پوست خود ندارید استفاده از پنکک بهتر است. این محصولاز پودر فشرده شده و رنگ دانه تولید می شود که بافت سبک تری داشته و در نتیجه کاور کمتری دارد. در غیر این صورت، اگر پوستی با مشکلات پوستی، لک و جای جوش دارید و نیاز به پوشانندگی بالاتری  دارید از کرم پودر استفاده کنید زیرا کرم پودر با حالت مایع و کرمی که دارد بهتر روی پوست می نشیند و تمامی نواقص صورت را می پوشاند.

تفاوت قیمت پنکک آرایشی و کرم پودر

قیمت این محصولات بسته به برند آن ها و ترکیبات استفاده شده در آن ها متفاوت است. برخی از کرم پودرها نواقص صورت را به صورت کامل می پوشانند، بافت سنگین تر داشته و یک کاور عالی برای پوست ایجاد می کنند و ماندگاری بالاتری دارند، به همین دلیل قیمت بالاتری دارند. برخی دیگر از کرم پودرها بافت سبک تری داشته و در نتیجه کاور کمتری برای پوست صورت ارائه می دهند و قیمت پایین تری دارند. پنکک ها نیز بسته به ترکیبات استفاده شده درون آن ها، بافت آنها، ماندگاری و پوشش دهی آن ها قیمت های متنوعی دارند.

شما هم تجربیتان در زمینه استفاده پنکیک و کرم پودر رو برای ما بنویسید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

4 روز پیش
|
7926 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

3 روز پیش
|
5360 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

6 روز پیش
|
5279 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

6 روز پیش
|
5207 بازدید