2109
سواحل استانبول، درخشان و طلایی

سواحل استانبول، درخشان و طلایی

1402/12/23 بازدید103

استانبول معروفترین شهر ترکیه، شهری اوراسیایی، تاریخی و ساحلی است. اغلب توریستان کشور ترکیه را با نام این شهر می‌شناسند.

اهمیت استانبول به دلیل موقعیت جغرافیایی بی نظیرش و قرارگرفتن در دو قاره اروپا و آسیا است. این دو قسمت توسط تنگه بسفر به هم متصل شده اند که این موقعیت باعث رونق تجارت در این منطقه شده و بر اهمیت استانبول افزوده است.

خرید تور استانبول در بیشتر ایام سال طرفداران زیادی دارد. یکی از دلایل سفر به این شهر دیدار از سواحل درخشان و طلایی استانبول است.

معرفی سواحل استانبول

بیشتر مردم تصور می‌کنند با سفر به استانبول تنها شاهد جنب و جوش شهری، پاساژ و مراکز خرید و رستوران و کافه هستند. اما برخلاف تصور باید بگوییم استانبول دارای سواحلی زیبا و بی مانند نیز هست که سفربه این شهر را دلپذیرتر می کند. سواحل استانبول فراوان است که در ادامه تعدادی از آنها را نام می بریم.

ساحل بویوک چکمه

بویوک چکمه در منطقه اروپایی استانبول و در ساحل دریای مرمره قرار دارد. بویوک چکمه تنها 50 کیلومتر از مرکز استانبول فاصله دارد.

این ساحل آرام و درخشان با کافه و رستوران‌های محلی‌اش تعطیلاتی به یادماندنی را برای گردشگران ایجاد می کند. با دریافت یک تور استانبول ارزان می توانید به این منطقه سفر کنید و سفری اروپایی را نزدیکی ایران تجربه کنید.

کافه‌های ساحل بویوک چکمه غذاهای ترکی و بین المللی خوش طعمی را برای مسافران و افراد محلی تدارک می بینند و همین باعث جذب و رضایت گردشگران شده است.

ساحل سولار

این ساحل با 30 هزار مترمربع وسعت یکی دیگر از سواحل لوکس استانبول است. تفریحاتی که در این ساحل وجود دارد شیک و خاص است. قسمتی از ساحل سولار با خدمات VIP مناسب افراد خاص است. باشگاه اسب دوانی، باشگاه بدنسازی، کلوب‌های شبانه، هتل‌های با کیفیت و رستوران‌های بین المللی تنها بخشی از امکانات این ساحل است.

سولار ساحلی جوان و تازه است و در سال 2002 افتتاح شد؛ دیدار از این ساحل سفر به استانبول را لذت بخش و به یادماندنی می‌کند.

ساحل نان استاپ

ساحل نان استاپ یک خوشگذرانی تمام عیار برای گذراندن یک تابستان به یادماندنی است. تفریحات این پارک به قدری مفرح و متنوع است که هر لحظه ای که در آن می گذرانید یک تجربه خاطره انگیز است.

تمام آنچه که در این ساحل برایتان اتفاق می‌افتد سراسر تفریح و خوشی است. از آنجایی که نان استاپ ساحل پرگردشگری‌ست تمامی امکانات رفاهی، اقامتی و تفریحی با کیفیتی عالی تدارک دیده شده است.

اجرای موسیقی زنده در تمامی اوقات روز، اجرای جشن‌های متعدد در ایونت‌های مختلف سال، نان استاپ را در لیست سواحل زیبای استانبول قرار داده است.

اگر اهل آفتاب گرفتن در ساحل هستید مطلع باشید که به میزان کافی تخت در این ساحل قرار داده شده است و نیاز به نگرانی در روزهای شلوغ نیست.

ساحل طلایی

همانطور که از نامش مشخص است گلدن بیچ ساحلی طلایی با آب‌های زلال و شفاف است. این ساحل همه آن چیزی که برای یک سفر به یادماندنی در ترکیه نیاز دارید را یکجا دارد.

طول این ساحل 15 کیلومتر است و تمام امکانات رفاهی و تفریحی در این ساحل به بهترین شکل فراهم است. تصور گرفتن آفتاب در سواحل زیبای استانبول هر گردشگری را مشتاق به دریافت تور استانبول می کند. البته قیمت تور استانبول در فصول مختلف سال متفاوت است.

طبیعیست که قیمت تور در تعطیلات و اوقات پرگردشگر و به اصطلاح های سیزن بالاتر است. 3 اسکله در این ساحل وجود دارد که چشم اندازی فوق العاده رو به دریا را برای شما به ارمغان می آورد.

اگر تصمیم گرفتید از شب تا صبح را در ساحل بگذرانید امکانات شبانگاهی و اقامتی برای گردشگران فراهم است. قابل ذکر است برای ورود به ساحل طلایی باید هزینه ورودی پرداخت کنید.

ساحل فلوریا

فلوریا منطقه‌ای در استانبول است که در آن خانه‌های ویلایی با نمایی رو به دریا فراوان دیده می‌شود. ساحل فلوریا در داخل شهر استانبول واقع شده و چشم اندازی بی نظیر رو به دریا دارد.

ساحل این منطقه متعلق به دریای مرمره است و آرامشی عجیب را در آن تجربه خواهید کرد. در ساحل امکانات دوچرخه سواری، تخت‌های ساحلی برای آفتاب گرفتن، امکانات شنا و کافه و رستوران وجود دارد.

همانطور که اشاره شد در این ساحل خانه های ویلایی زیبایی در ابعاد و رنگ های متعددی ساخته شده است. امکان اقامت شبانه روزی در هتل ها و اقامتگاه های ساحل فوریا نیز وجود دارد.

ساحل ریوا

در قسمت شمال غربی استانبول روستایی به نام ریوا واقع شده که مشرف به دریای سیاه است و به نام ساحل ریوا شناخته می شود.

برخلاف اغلب سواحل استانبول، برای ورود به ریوا نیاز به پرداخت ورودی ندارید و رایگان است.

فاصله ساحل ریوا تا استانبول حدود 1 ساعت است. در آخر هفته ریوا شلوغتر از سایر روزهای هفته است. توصیه می کنیم اوایل هفته و روزهای غیرتعطیل را برای رفتن به این ساحل انتخاب کنید.

ساحل گرین آکوا

ساحل گرین آکوا (Aqua Green beach) یکی دیگر از سواحل جنوبی استانبول و واقع در دریای مرمره است.

ساحل گرین در جزیره ای به نام هیبلی واقع شده که برای دسترسی به این جزیره امکان استفاده از قایق از بشیکتاش تا هیبلی را دارید.

کلاس‌های ورزشی آموزشی و رستوران‌های متنوع، کافه‌های محلی با منوی ترکی در این منطقه ساحلی قرار دارد. از ساحل گرین آکوا (Aqua Green beach) تا مرکز شهر ۲۶٫۵ کیلومتر و تا میدان تقسیم ۲۴٫۳ کیلومتر است.

ساحل ببک

منطقه ببک یکی از مناطق شناخته شده و قدیمی در شهر استانبول است که با سازه های شیک مدرنش توریست‌های بسیاری را به خود جذب کرده است.

ببک در بخش اروپایی استانبول و در کرانه بسفر واقع شده است. بسفر منطقه ای سرسبز و رویاییست و نه تنها مورد توجه اهالی استانبول است بلکه گردشگران زیادی با دریافت تور ترکیه خود را به به منطقه ببک می رسانند تا از سواحل این منطقه دیدن کنند.

ببک منطقه و ساحلی لوکس مملوء از کافه و رستوران مراکز تفریحی و خرید است.

ساحل ببک تجربه ای به یادماندنی از سفر به استانبول را برای شما همراه دارد. آب دریا در این منطقه درخشان و زلال است و تفریحات ساحلی در این منطقه ایده آل و شگفت انگیز است.

سفر به ترکیه و به خصوص شهر استانبول بدون حضور در سواحل شگفت انگیز این شهر لطفی ندارد. توصیه می کنیم پیش از سفر با اطلاع از سواحل استانبول سفری به یادماندنی داشته باشید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
6778 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

2 روز پیش
|
5377 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 هفته پیش
|
14381 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

4 روز پیش
|
5050 بازدید