2109
نکات مهم مراقبت‌های زیبایی پوست در بارداری

نکات مهم مراقبت‌های زیبایی پوست در بارداری

1402/12/11 بازدید378

مراقبت های پوستی در بارداری

مراقبت‌های زیبایی پوست در بارداری بیشتر از هر زمانی باید مورد توجه قرار بگیره. همه ما دوست داریم چهره‌ای زیبا داشته باشیم و این نیاز کاملاً فطریه. دوران بارداری یکی از زمانای پر چالشه که خیلی وقتا مشکلاتی رو برای فرد به همراه داره. متأسفانه پوست و مو همیشه جزو اولین بخشایی از بدن هستن که ما متوجه مشکلاتشون میشیم و خودشونو نشون می‌دن. از یه طرف دیگه هم این قسمتا توی زیبایی ظاهری ما خیلی موثرن و نگرانی ما در موردشون بیشتره. به همین علته که سلامت پوست در بارداری برامون خیلی مهمه. در این مقاله می‌خوایم به این موضوع مهم بپردازیم تا بهتر بتونین این زمان رو به پایان ببرین و پوستتون دچار آسیب نشه.

 مشکلات پوستی در بارداری

مشکلات پوستی در زمان بارداری

در زمان بارداری، پوست دچار چالشای بیشتری می‌شه. مراقبت‌های زیبایی پوست در بارداری باید بیشتر از قبل باشه. به هر حال جنین خودخواه، اول مواد مغذی مورد نیاز خودشو تأمین می‌کنه و چیزی رو که اضافه میاد می‌ذاره مادر ازش استفاده کنه. مسئله‌ای که پیش میاد اینه که ویار و تنظیم خورد و خوراک هم مشکل رو بیشتر می‌کنه. بهتره تسلیم ویارتون نشین و مواد مغذی مورد نیاز رو به بدن برسونین تا پوست دچار آسیب زیادی نشه.

هورمون‌ها، فشار به اندام‌های داخلی مثل کبد و... همگی باعث می‌شن تا مشکلات پوستی مثل ایجاد لکه‌های پوستی، چروک پوست، خشکی و خارش پوست ایجاد بشه. البته مراقبت از پوست در بارداری باعث می‌شه تا این مسائل به مراتب کمتر بشه. در ادامه راهکارایی رو برای سلامت بیشتر پوست در این دوران سخت بهتون یادآور میشیم.

غذاهای سالم برای سلامت پوست در بارداری

تغذیه در رفع مشکلات پوستی و سلامت پوست در بارداری خیلی مهمه. باید به نسبت قبل، مواد مغذی بیشتری رو به بدنتون برسونید. میوه و سبزیجات نقش زیادی در سلامت پوست دارن. از طرفی ویتامین‌های موجود در غلات رو هم نباید از یاد ببرین. مغزیجات رو در برنامه غذایی‌تون بگنجونید تا صورتتون چروک نشه.

استفاده از ماسک برای مراقبت از پوست در بارداری

 اگر ویار یا هر دلیل دیگه‌ای باعث می‌شه تا نتونید مواد مغذی مورد نیاز رو به بدن و پوستتون برسونید، بهتره سراغ کارای دیگه‌ای مثل تهیه ماسک برید. استفاده از ماسک خیلی می‌تونه بهتون کمک کنه تا به صورت موضعی، مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز پوست رو بهش برسونید.

تمیز کردن پوست و لایه‌برداری سبک

خستگی و کسالت جزو جدایی‌ناپذیر زمان بارداریه. به همین علته که مراقبت‌های زیبایی پوست در بارداری ممکنه توسط مادرا نادیده گرفته بشن. مثلاً آخر شب خستگی و بی حالی باعث می‌شه تا خیلی از خانما بدون تمیز کردن یا شستن پوستشون به رختخواب برن! شستشوی پوست زمان زیادی ازتون نمی‌گیره. می‌تونین حتی با یه تونر یا ژل شستشو توی رختخواب با یه دستمال یا پنبه صورتتون رو تمیز کنین. ولی سعی کنین به هیچ عنوان تمیز کردن پوستتون رو فراموش نکنین. به صورت دوره‌ای می‌تونین از روشای پاکسازی پوست و لایه‌برداری هم استفاده کنین تا پوستای مرده روی صورتتون رو بردارین. این‌طوری سلامت پوست در بارداری تأمین می‌شه و تنفس پوستی رو بهبود می‌ده.

داشتن یه روتین پوستی برای انجام مراقبت‌های زیبایی پوست

بهتره یه روتین پوستی برای خودتون داشته باشین. مراقبت از پوست در بارداری و هر زمان دیگه‌ای مدیون همین روتینه. اگر از آب‌رسان‌ها، ضد چروک‌ها و سایر مواد ترمیم کننده پوست، نامنظم استفاده کنین، نتیجه مد نظرتون رو نمی‌گیرین. در اصل زمانی جواب می‌گیرین و پوستی زیبا دارین که روتین پوستی رو به طور منظم و در هر شرایطی داشته باشین. استفاده از محصولات تقویتی پوست، در روتین پوستی، زیبایی بیشتری به چهره شما می‌ده.

مراقبت های پوستی در بارداری

جلوگیری از آسیب پوست بدن

مراقبت از پوست در بارداری فقط مختص دست و صورت نیست. بهتره پوست نواحی دیگه بدن رو هم مورد توجه قرار بدین. ترک‌های شکمی، کبودی پوست و مواردی از این قبیل خیلی زننده و آزار دهنده هستن. مراقبت‌های زیبایی پوست در بارداری شامل رسیدگی به تمام پوست بدنه. می‌تونید از روغن بدن و روغنایی که اثری مثبت روی پوست دارن استفاده کنین. روغن زیتون، نارگیل، روغن آووکادو، کرم‌های مرطوب‌کننده، لوسیون بدن و... باعث می‌شن تا پوستی سالم و منعطف داشته باشین. ترک‌های روی شکم، پهلو و ران‌ها با مراقبت از پوست در بارداری به مراتب کمتر می‌شن و پوستی زیبا و سالم خواهید داشت.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

6 روز پیش
|
6408 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 هفته پیش
|
14273 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

4 روز پیش
|
4978 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

4 روز پیش
|
4912 بازدید