2109
تاثیر عفونت‌های بارداری روی جنین

تاثیر عفونت‌های بارداری روی جنین

1402/11/10 بازدید631

عفونت های بارداری

عفونت‌های بارداری تاثیر مستقیم روی جنین می‌زارن و امکان داره جنین رو با اختلالات مادرزادی مواجه کنن. در بسیاری از موارد عفونت بارداری موجب سقط جنین یا زایمان زودرس میشه. به همین دلیل مادران باید بسیار مراقب باشن تا دچار عفونت در دوران بارداری نشن. در صورتی که مادر دچار انواع عفونت در دوران بارداری بشه جنین رشد سالمی نداره و این مسئله مشکلات زیادی رو به دنبال خواهد داشت. بسیاری از مادرانی که در دوران بارداری دچار عفونت می‌شن باید سریعا با پزشک مشورت کنن تا بهترین روش برای درمان عفونت به کار گرفته بشه.

انواع عفونت‌ در دوران حاملگی

 اگر می‌خواین با تاثیر عفونت‌های بارداری روی جنین آشنا بشین باید انواع عفونت در دوران بارداری رو بشناسین. عفونت‌های باکتریایی به عنوان مهم‌ترین عفونت‌هایی شناخته می‌شن که برای زایمان به موقع بسیار خطرناک هستن. بیماری‌های واگیردار مثل سیفلیس، هپاتیت یا تبخال تناسلی منجر به عفونی کردن جنین میشن. عفونت کلامیدیا یکی دیگه از عفونت‌های دوران بارداری به شمار میره که موجب عفونت ذات الریه و عفونت چشمی می‌شه. سوزاک از طریق مایع آمنیوتیک به وجود میاد و در نهایت منجر به زایمان زودرس میشه. بیماری سرخی عفونی، لیستریا، سیتو مگالو پیل و ... دیگر عفونت‌های دوران بارداری هستن که تاثیر زیادی روی جنین می‌زارن. هر یک از این عفونت‌ها رو پزشک به خوبی تشخیص میده و می‌تونه بهترین روش درمان رو برای از بین بردن این عفونت‌ها معرفی کنه.

تاثیر عفونت‌های بارداری روی جنین

روش های درمان عفونت‌های بارداری

 روش‌های زیادی برای کمتر کردن خطر مبتلا شدن به عفونت‌های بارداری وجود داره که هر یک از این روش‌ها رو باید مادران باردار بشناسن. مادران باردار از سفر کردن به مناطقی که دارای ویروس زیکا هستن باید پرهیز کنن. اسپری‌های مخصوص حشره کش باید همیشه در کنار مادران باشه تا از نیش حشرات در امان بمانن. مادران زمان برقراری رابطه جنسی باید از کاندوم استفاده کنن و از همسر خود درخواست کنن که آزمایش‌های لازم برای عفونت‌های قابل انتقال را انجام بدن. مادران نیازه که همیشه دست‌هاشون رو به صورت مرتب بشورن. یکی از مهم‌ترین روش‌های جلوگیری از عفونت بارداری واکسن آنفولانزا هست. غذاهای غیر پاستوریزه به هیچ عنوان نباید استفاده بشه و از افرادی که مبتلا به عفونت‌های واگیردار هستن دوری کنین. اگر از گربه در منزلتون نگهداری می‌کنین هم بهتره که از فرد دیگه‌ای بخواین ظرف خاکش رو عوض کنه.

آیا عفونت‌های بارداری موجب سقط جنین می‌شود ؟

 یکی از مهمترین پرسش‌هایی که افراد براشون به وجود میاد اینه که آیا عفونت‌های بارداری موجب سقط جنین میشه. در پاسخ باید بگیم بله، اگه شدت عفونت در دوران بارداری افزایش پیدا کنه امکان داره که مادران با سقط جنین مواجه بشن. فردی که باردار هست در صورت عدم درمان عفونت، عوارض شدیدی رو تجربه می‌کنه. هر کسی که در دوران بارداری دارای عفونت جزئی هست باید سریعا با پزشک خود مشورت کنه عفونیت باکتریایی واژن به طور معمول مشکلات سلامتی دیگه ‌ای برای شما ایجاد نمی‌کنه اما در برخی موارد امکان داره دارای مشکلات جدی بشه. اگه زمان بارداری به این عفونت‌ها مبتلا شدین باید بدونین که خطر سقط جنین و زایمان زودرس افزایش پیدا می‌کنه.

عفونت‌های قارچی در بارداری

عفونت‌های‌ قارچی واژن به عنوان مهمترین عفونت‌های بارداری هستن که روی سلامت جنین تاثیر زیادی می‌زارن و به عنوان عفونت‌ قارچ کاندیدا معرفی میشن. این نمونه عفونت‌ها از آنجایی که تغییرات زیادی در سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌کنن موجب تولید گلیکوژن و بالا رفتن سطح استروژن میشن. طبق گزارشی که ارائه شده حدود ۳۰ درصد خانم‌ها در دوره سه ماهه دوم و سوم دچار این عفونت‌ها می‌شن. خارش در اطراف واژن، ترشحات واژن غلیظ، درد و سوزش مهم‌ترین علائم عفونت باکتریایی در دوران بارداری هستن. افراد می‌تونن از داروهایی که توسط پزشک تجویز می‌شن استفاده کنن. هر یک از خانم‌هایی که باردار هستن بدون گفتگو با پزشک نباید این داروها رو مورد استفاده قرار بدن. تشخیص عفونت قبل از درمان یک امر ضروری به شمار میره که پزشک با استفاده از روش‌های گوناگون، عفونت به وجود اومده را تشخیص خواهد داد.

عفونت های بارداری

عفونت‌های بارداری نمونه باکتریایی

عفونت باکتریایی واژن یکی دیگه از انواع عفونت‌های بارداری هست که روی جنین تاثیر زیادی می‌زاره. این عفونت علائم زیادی مانند بوی بد بعد از رابطه جنسی، مقدار زیاد تخلیه رنگی، خارش، درد و سوزش در واژن داره. اگه در دوران بارداری، این عفونت درمان نشه مادران دچار زایمان زودرس خواهند شد و نوزاد با وزن کمتری به دنیا میاد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
11924 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
11899 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
10282 بازدید