2109
بهترین مسیر اصفهان به مشهد کدام است؟

بهترین مسیر اصفهان به مشهد کدام است؟

1402/09/04 بازدید559

زمانی که بلیط مشهد اصفهان یا برعکس آن را برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی خریداری کنید با توجه به اینکه راه هوایی، زمینی یا ریلی در نظر بگیرید، هر کدام از آن‌ها از نظر مسافت و فاصله زمانی با یکدیگر تفاوت دارند.

مشهد یکی از مقصدهای زیاتی و سیاحتی پرطرفدار بوده که هر ساله مسافران زیادی از تمامی شهرهای کشور از جمله اصفهان به این منطقه سفر می‌کنند اما کدام مسیر برای طی‌کردن فاصله بین اصفهان تا مشهد مناسب‌تر است؟

مسیر ریلی برای سفر از اصفهان به مشهد

قطار یکی از وسایل نقلیه عمومی برای مسیر زمینی بوده و با درنظرگرفتن این موضوع که معمولا بلیط‌های رفت و برگشت به مشهد همیشه طرفداران زیادی دارد بهتر است قبل از پایان سفر بلیط هواپیما مشهد اصفهان را خریداری کنید.

اگر به‌دنبال راحتی بیشتر برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی باشید که از راه زمینی شما را به مقصد مشهد می‌رساند، بهترین کار این است که بلیط قطار را خریداری کنید.

در ضمن سفر با قطار می‌تواند اطمینان خاطر بیشتر و ایمنی بالاتری را برای شما به‌وجود آورد، تعبیه یک بخش مناسب برای استراحت و پذیرایی بهتر از سری مزایای است که می‌توان برای مسیر ریلی اصفهان تا مشهد در نظر گرفت.

با استفاده از قطار که مسافتی حدودا 1484 کیلومتری را طی می‌کند، از ایستگاه‌های مختلفی که بین اصفهان تا مشهد وجود دارد نیز گذر می‌کنید و البته ممکن است این راه کمی برای شما خسته‌کننده به‌نظر برسد.

مسیر جاده‌ای برای سفر به مشهد از اصفهان

طی‌کردن مسیر جاده‌ای با توجه به توقف‌های بیشتر در راه، به‌طور معمول نسبت به استفاده از هواپیما و قطار مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد و در صورت استفاده از ماشین شخصی باید الزامات مورد نیاز برای شروع سفر را در نظر بگیرید تا دچار مشکل خاصی نشوید.

درصورت انتخاب راه‌های جاده‌ای می‌توانید از ماشین شخصی یا اتوبوس استفاده کنید که برای این منظور چندین مسیر مختلف وجود دارد و از شهرهای متفاوتی می‌گذرد که به شرح زیر هستند.

اولین مسیر جاده‌ای از اصفهان به مشهد

با انتخاب جاده نائین به انارک که معمولا به‌عنوان کوتاه‌ترین مسیر جاده‌ای بین اصفهان و مشهد شناخته می‌شود باید از مناطقی مانند کوهپایه، جندق، سبزوار، میامی و نیشابور عبور کنید که با توجه به جاذبه‌های گردشگری مختلف می‌توانید از تماشای زیبایی‌های مسیر لذت ببرید.

دومین مسیر جاده‌ای از اصفهان به مشهد

با ورود به بزرگراه خلیج فارس و آزادراه قم-گرمسار مسیر دوم از اصفهان به سمت مشهد آغاز می‌شود که در این حالت از شاهین‌شهر، نطنز، قم، کاشان، میامی، سبزوار و نیشابور عبور می‌کنید.

تعدادی از مناطق دیدنی که می‌توان در این مسیر مشاهده کرد شامل تپه باستانی سیلک، کاروانسرای دیر گچین، چشمه دامغان، آرامگاه خیام و عطار نیشابوری است.

سومین مسیر جاده‌ای از اصفهان به مشهد

مسافتی که در این حالت باید طی کنید چیزی در حدود 1340 کیلومترمربع است که مسیر اصلی از طریق بزرگراه شهید دستگردی به سمت جاده سورمق-یزد ادامه پیدا می‌کند.

اگر با ماشین شخصی یا اتوبوس از این مسیر به سمت مشهد بروید باید شهرهایی مانند شهرضا، سورمق، ابرکوه، تفت، یزد، طبس، فردوس، تربت حیدریه و برخی مناطق دیگر را پشت سر بگذارید.

هر کدام از شهرهایی که در این راه قرار گرفته از جاذبه‌های مختلفی برخوردار هستند که امکان بازدید از آن‌ها برای شما میسر خواهد بود، بعضی از مناطق دیدنی در این مسیر شامل پارک کوهستان یزد و پارک جنگلی تربت حیدریه است.

سفر هوایی از اصفهان تا مشهد

بدیهی است که پرداخت هزینه بالاتر برای خرید بلیط هواپیما می‌تواند سرعت، راحتی و برخورداری از امکانات مناسب را با توجه به کلاس پروازی برای شما تضمین کند.

به‌صورت روزانه 2 پرواز مستقیم از شهر اصفهان به مقصد مشهد وجود دارد که در نوبت صبح و عصر از طریق فرودگاه بین‌المللی بهشتی انجام شده و باید این را در نظر داشته باشید که در مناسب‌های مختلف این پروازها سریع‌تر رزرو می‌شوند.

فاصله زمانی بین مشهد تا اصفهان

هر کدام از مسیرهای مورد نظر برای رفتن از اصفهان به مشهد را که انتخاب کنید از نظر زمانی با یکدیگر تفاوت دارند که باید این مورد را جهت برنامه‌ریزی مناسب برای سفر خود مد نظر قرار دهید.

مسیرهای جاده‌ای که با استفاده از ماشین شخصی و اتوبوس طی می‌کنید هر کدام از نظر مسافت‌های متفاوتی دارند که به‌طور تقریبی بین 13 تا 17 ساعت طول می‌کشند، برای مسافرت با قطار نیز شما حدود 18 ساعت در راه هستید.

بدون شک انتخاب هواپیما امکان یک سفر خیلی سریع را برای شما فراهم می‌کند و می‌توان انتظار داشت که در مدت‌زمان 1ساعت‌ونیم به مقصد خود برسید و بیشتر وقتتان را برای تفریح اختصاص دهید.

کدام مسیر برای سفر از اصفهان به مشهد بهتر است؟

برای اینکه تعیین کنید کدام یک از مسیرهای ریلی، هوایی و جاده‌ای برای طی‌کردن فاصله بین اصفهان تا مشهد بهتر است باید به معیارهای خود توجه داشته باشید.

درصورتی‌که مسیر جاده‌ای را انتخاب می‌کنید اگر ماشین شخصی در اختیار دارید و دوست دارید که بین راه برای استراحت یا دیدن شهرهای دیگر توقف داشته باشید انتخاب این روش برای شما مناسب‌تر است.

از سوی دیگر چنانچه امکان سفر با ماشین شخصی نداشته باشید، بهتر است برای مسیر جاده‌ای اتوبوس‌های مسافربری را انتخاب کنید که معمولا توقف کمی بین راه دارند اما از نظر اقتصادی به‌صرفه هستند.

استفاده از قطار نیز از لحاظ ایمنی و امکان سفر گروهی با هزینه پایین‌تر در مقایسه با راه هوایی گزینه مناسبی به‌نظر می‌رسد، این در حالی است که سریع‌ترین راه انتخاب هواپیما است.

سفر با استفاده از هواپیما در مواقعی که بتوانید هزینه مورد نیاز برای انتخاب یکی از پروازهای اصفهان مشهد را بپردازید، به‌سرعت شما را به مقصد می‌رساند و خستگی چندانی نیز به‌دنبال ندارد.

خدمات فلای تودی برای سفر از اصفهان به مشهد

شما می‌توانید برای سفرهای داخلی از جمله اصفهان به مشهد با کمک سایت فلای تودی بهترین و مناسب‌ترین بلیط‌های قطار و هواپیما را پیدا کنید، امکان رزرو پرواز و هتل‌های داخلی و خارجی نیز در این پلتفرم وجود دارد.

جمع‌بندی

برای سفر از اصفهان به مشهد کدام مسیر را ترجیح می‌دهید؟ فاصله بین این 2 شهر را می‌توان از طریق ماشین شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما طی کرد که هر کدام از آن‌ها از نظر مسافت و زمان با هم تفاوت‌هایی دارند و بدون شک مسیر هوایی همیشه سریع‌تر و آسان‌تر خواهد بود.

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
12405 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
13496 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

2 هفته پیش
|
11359 بازدید