2750
معرفی 7 شغل پردرآمد با سرمایه کم برای خانم ها

معرفی 7 شغل پردرآمد با سرمایه کم برای خانم ها

1402/07/29 بازدید16054

چه بخواهیم چه نه، در طول تاریخ زنان کمتر در عرصه اجتماعی حضور داشته‌اند و به اندازه مردان نتوانسته‌اند در سطح اجتماع موثر و کنش‌گر عمل کنند. در گذشته شاید بهترین شغل برای خانم ها، خانه‌داری و فرزندآوری بود. اما این روزها زنان توانمندتر از گذشته در اجتماع حضور دارند و پابه‌پای مردان، به رهبری، مدیریت و کارآفرینی مشغول هستند. زنان قوی استعدادها و مهارت‌های خود را می‌شناسند و آن‌ها را توسعه می‌دهند. در این نوشته بررسی می‌کنیم که چطور می‌توانید با کمترین سرمایه، بیشترین درآمد را داشته باشید. همچنین 7 شغل پردرآمد را معرفی می‌کنیم و نقطه شروع و مسیر پیشرفت در آن‌ها را شرح می‌دهیم. شما می‌توانید با مراجعه به پلتفرم آموزش آنلاین ایران لرن، استعدادهای خود را کشف کنید، در مسیر شکوفایی آن‌ها قدم بردارید و با کمترین هزینه، درآمدی قابل توجه به دست بیاورید.

7 شغل پردرآمد با سرمایه کم برای خانم‌ها

در جوامع امروزی و به لطف تکنولوژی، نیازی به حضور مستمر در فضای کار خود ندارید. همچنین فرصت‌های شغلی بسیاری وجود دارند که می‌توانید با آموزش مهارت‌های اولیه، از آن‌ها کسب درآمد کنید. در این قسمت از مقاله قصد داریم چند نمونه از پول‌سازترین و بهترین شغل برای خانم ها را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

1. ادمین شبکه‌های اجتماعی

ادمین شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین پیشنهادهایی است که می‌توان به خانم‌های خانه‌دار داد. این شغل به‌صورت فریلنسری (انجام پروژه‌ها در محیط خانه) نیز امکان‌پذیر است و همچنین می‌تواند درآمد بالایی نیز داشته باشد. البته در شروع کار بهتر است چند مهارت را متناسب با پلتفرم مورد نظر بیاموزید. برای مثال اگر قصد دارید در فضای اینستاگرام فعالیت کنید بهتر است تا حدودی به فتوشاپ مسلط باشید، اصول هشتگ‌گذاری را بدانید و بتوانید تعداد دنبال‌کنندگان صفحه را افزایش بدهید. به تدریج می‌توانید عملکردی حرفه‌ای‌تر داشته باشید و چند صفحه مختلف را هم‌زمان مدیریت کنید.

2. سئو و بهینه‌سازی سایت‌ها

سئوکار فردی است که می‌تواند با اجرای ترفندها و استفاده از تکنیک‌های گوناگون، رتبه یک وبسایت را در موتورهای جستجو از جمله گوگل، بهبود ببخشد. تبدیل شدن به یک متخصص سئو نیازمند آموزش و کسب مهارت است اما از آن دسته شغل‌هایی است که می‌توان در خانه آن را آموزش دید و به‌صورت دورکار و مستقل مشغول به کار شد. درآمد یک متخصص سئوی حرفه‌ای، بالا و قابل توجه است اما رسیدن به این جایگاه تنها با تلاش و آموزش امکان‌پذیر خواهد بود.

3. طراح و گرافیست، متخصص فتوشاپ

یکی دیگر از شغل‌های مناسب با سرمایه کم برای خانم‌ها، طراحی و کارهای گرافیکی است. همان‌طور که در توضیحات دوره آموزش فتوشاپ گفته‌ایم، حتی اگر به شغل دوم فکر می‌کنید به راحتی می‌توانید با طراحی بنرهای تبلیغاتی در خانه از فتوشاپ پول دربیاورید و درآمد ماهیانه‌تان‌‌ را در کنار کار اصلی تا چند میلیون تومان بالاتر ببرید. طراحی کارت ویزیت، پوستر، بیلبورد، طراحی لوگوی برندها یا بسته‌بندی مناسب برای محصولات آن‌ها، می‌تواند درآمد قابل توجهی از یک شغل پاره‌وقت و فریلنسری را برای شما به همراه داشته‌باشد. همه این توانمندی‌ها با آموزش فتوشاپ ممکن خواهند بود.

البته به‌طور کلی فتوشاپ یک نرم‌افزار پیچیده و بسیار گسترده است اما برای آن‌که گلیم خود را از آب بیرون بکشید نیازی نیست به صفر تا صد آن مسلط باشید. همین‌که بتوانید از ابزارهای مورد نیاز خود استفاده کنید کفایت می‌کند.

4. ترجمه و نویسندگی محتوا

یکی دیگر از شغل های مناسب برای خانم ها، نویسندگی و تولید محتوای متنی است. اگر به نوشتن علاقه دارید و اهل مطالعه هستید این شغل مناسب شماست. با تمرین، تکرار و مطالعه می‌توانید در تولید محتوا و کپی رایتینگ حرفه‌ای شوید و درآمد خود را بالا ببرید. به‌مرور قلق کار دستتان می‌آید و پیشرفت می‌کنید. دوره‌های آموزشی نیز می‌تواند در این مسیر سرعت شما را بالا ببرد و از شما یک نویسنده حرفه‌ای بسازد.

5. شغل بلاگری و اینفلوئنسری

بلاگر شدن یکی از شغل‌هایی است که این روزها درآمد قابل توجهی برای خانم ها داشته است. اگرچه صحبت درآمد بدون سرمایه اولیه که به میان می‌آید اغلب افراد بلاگری را بهترین شغل برای خانم ها می‌دانند اما این شغل به روحیه و شخصیت خاصی نیاز دارد و همه افراد در آن عملکرد موفقیت‌آمیزی نخواهند داشت. برای بلاگر شدن باید تحمل مورد نقد قرار گرفتن و قضاوت‌های بی‌رحمانه را داشته باشید، تیپ شخصیتی شما برون‌گرا و اجتماعی باشد و زیر ذره‌بین بودن برایتان موضوع قابل توجهی نباشد. بااین‌حال توصیه می‌کنیم با توجه به اینکه صنعت بلاگری تقریبا اشباع شده‌است، مهارتی یاد بگیرید و به کمک آن، به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید.

6. تدریس و آموزش

قدیمی‌ها معتقد بودند بهترین شغل برای خانم ها معلمی است. آن‌ها دلایل خودشان را داشتند اما در دنیای امروز که آموزش آنلاین تا این اندازه محبوب است قطعا یکی از بهترین شغل‌های برای خانم‌های خانه‌دار تدریس و آموزش آنلاین است. هر مهارتی که داشته باشید افرادی هستند که برای یادگیری آن حاضرند هزینه کنند. بنابراین می‌توانید هم زکات علم خودتان را بپردازید و هم درآمدی کسب کنید.

7. عکاسی و فیلم‌برداری

یکی دیگر از مشاغلی که می‌توانید به‌عنوان یک خانم به آن فکر کنید عکاسی است. برای عکاسی علاوه بر آموزش حرفه‌ای نیاز به دوربین و تجهیزات مناسب دارید. بااین‌حال در شروع کار می‌توانید با حداقل سرمایه این تجهیزات را آماده کنید و مورد استفاده قرار بدهید. با پیشرفت و افزایش درآمد، سرمایه کافی برای تهیه تجهیزات باکیفیت را نیز به دست خواهید آورد. به‌عنوان یک عکاس می‌توانید با آتلیه‌ها همکاری کنید یا محتوای تصویری مورد نیاز برای کسب و کارها را تامین نمایید. این مهارت در کنار تسلط به فتوشاپ می‌تواند حقوق شما را به‌عنوان ادمین شبکه‌های اجتماعی چند برابر کند.

بهترین شغل برای خانم ها چه شغلی است؟

بهترین شغل برای شما به‌عنوان یک خانم شغلی است که ویژگی‌های زیر را داشته‌باشد:

  • درآمد مناسب و معقول
  • امکان پیشرفت و افزایش درآمد
  • یادگیری مستمر
  • انعطاف‌پذیری کافی با شرایط زندگی (برای مثال اگر فرزند کوچکی دارید مشاغل دورکاری یا پروژه‌ای انتخاب بهتری برای شما هستند.)
  • هم‌خوانی با استعدادها و مهارت‌های فردی
  • حفظ شان و شخصیت
  • امنیت شغلی کافی
  • و مهم‌تر از همه: جذابیت و رضایت شغلی

جمع‌بندی

در این نوشته به مشاغل پردرآمد برای بانوان پرداختیم. اغلب این مشاغل نیازی به سرمایه ندارند یا با حداقل هزینه می‌توانید مهارت‌های اولیه لازم در آن‌ها را آموزش ببینید. هدف آکادمی ایران‌لرن نیز، تربیت نیروهای ماهر و متخصص و معرفی آنها به بازار کار است. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت ایران‌لرن iranlearn.net علاوه بر آموزش کلیدی‌ترین مهارت‌های روز، از تجربه تیمی از اساتید و مشاورین فعال برخوردار شده و مسیر استخدام و رسیدن به شغل و حرفه دلخواه را با هزینه‌ای کمتر و در زمانی کوتاهتر طی کنند. همین حالا سرمایه‌گذاری روی مهارت‌های خود را آغاز کنید و مسیر حرفه‌ای خود را به‌شکلی هدفمند‌ و حساب‌شده‌ طی کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

بدون رییس جمهور چه خواهد شد؟

نوشته

2 روز پیش
|
9463 بازدید

چه آبمیوه‌هایی برای نوزادان بهتره؟

نوشته

1 هفته پیش
|
8705 بازدید

نی نی کست

نوشته

4 روز پیش
|
5696 بازدید