2109
تجربه سفری متفاوت با رزرو انواع اقامتگاه در شمال

تجربه سفری متفاوت با رزرو انواع اقامتگاه در شمال

1402/06/22 بازدید346

سفر به شمال در تعطیلات، برای بسیاری از خانواده‌های ایرانی یک رسم هر ساله محسوب می‌شود. جاذبه‌های گردشگری شهرهای شمالی، آن قدر گستره است که شما در یک سفر، نخواهید توانست از همه آن‌ها دیدن کنید. شمال از جمله مناطقی است که با سفر به آن، به‌هیچ‌عنوان نگران اقامت خود نخواهید بود.

 

ویلا، کلبه و اقامتگاه بوم‌گردی در شهرهای شمالی آن‌قدر زیاد است که حتی شما در شلوغ‌ترین زمان هم محلی برای اقامت پیدا خواهید کرد؛ اما اگر اقامتگاه یا ویلای خاصی مدنظر شما است، اولین کاری که قبل از سفر باید انجام دهید، رزرو آن است. در این صورت شما خواهید توانست، سفر خاطره‌انگیزی را برای خود و همراهانتان به یادگار بگذارید.

در برنامه‌ریزی که قبل از سفر انجام می‌دهید، برای آن که سفر را متنوع‌تر کنید، می‌توانید یک شب را به اقامت در انواع کلبه‌ها اختصاص دهید. این گونه شما سفری متفاوت با رزرو انواع اقامتگاه در شمال را تجربه خواهید کرد. به همین منظور برای آن که شما با محیط‌های این اقامتگاه‌ها آشنا شوید در ادامه مطلب به شرح بیشتر آن‌ها پرداخته‌ایم.

اقامت در خانه‌ها و بناهای سنتی شمال با رزرو اقامتگاه بوم‌گردی

روزبه‌روز متقاضیان سفرهای طبیعت‌گردی بیشتر ‌می‌شوند و مردم هر روز، تمایل بیشتری به تجربه‌کردن مناطق بکر و اصیل پیدا می‌کنند. خطه سرسبز شمال برای طبیعت‌گردی بی‌نظیر است، علی‌الخصوص اگر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی آن‌ها ساکن شوید. اقامتگاه‌های بوم‌گردی شمال، اغلب در دل جنگل‌های زیبا و کوهستانی و طبیعت روستایی آن قرار گرفته‌ است.

در هر یک از شهرهای شمالی انواع اقامتگاه‌های بوم‌گردی وجود دارند، بعضی از آن‌ها اقامتگاه‌هایی کلبه مانند، با معماری چوبی و سقف‌های شیروانی هستند که در فضایی آرام و روح‌نواز، میزبان آرامش گردشگران عزیز هستند. بعضی دیگر، خانه‌هایی روستایی با فضایی دلنشین و باصفا هستند که به دلیل داشتن حیوانات خانگی همچون مرغ، خروس و همچنین فضای دنج و سرسبز اطراف، به‌خوبی حس زندگی بومی را القا می‌کنند.

از ویژگی‌های اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرهای شمالی می‌توان به بودن در دل جنگل‌های سرسبز و طبیعت چشم‌نواز، طبخ غذاهای محلی شمالی و تهیه محصولات به شکل کاملاً بومی، کاه‌گلی بودن معماری خانه‌ها، ییلاقی بودن محیط روستا و اقامتگاه، وجود فرهنگ و سنت روستایی، سازگاری با محیط‌زیست و دارا بودن مناظر زیبا رو به جنگل، کوه و دریا اشاره کرد. شما می‌توانید با رزرو اقامتگاه بوم‌گردی، در خانه‌ها و بناهای سنتی شمال اقامتی به‌دوراز هیاهوی شهر را تجربه کنید.

تجربه اقامت در ویلاهای شمال با امکانات کامل

 

ویلاها یکی دیگر از انواع اقامتگاه‌ها در شهرهای شمالی هستند که هر یک از آن‌ها، امکانات متنوعی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. یکی از بیشترین درخواست‌ها، اقامت در ویلاهای شمال با امکانات کامل (استخر، باربیکیو، بیلیارد و...) است. وقتی شما ویلا استخردار اجاره می‌کنید، یک فضای بزرگ و خصوصی در اختیارتان قرار می‌گیرد که قطعاً شما آزادی عمل بیشتری در این ویلاها دارید.

به طور مثال هر وقت دلتان بخواهد در استخر شنا می‌کنید، راحت آشپزی می‌کنید و از سایر امکانات تفریحی و اقامتی ویلا نیز بهره‌مند می‌شوید. اگر شما پرجمعیت سفر می‌کنید، اقامت در ویلاهای شمال با امکانات کامل، حس و حال بهتری را به شما منتقل خواهد کرد. این ویلاها امکانات تفریحی دیگری مانند: جکوزی، فوتبال‌دستی، سیستم صوتی، آلاچیق و... هم دارند. معماری این ویلاها و محوطه‌سازی فوق‌العاده‌شان، آن‌ها را از سایر اقامتگاه‌ها متمایز کرده است.

شما می‌توانید شب‌های پر خاطره‌ای را با امکانات تفریحی این ویلاها، در کنار خانواده خود تجربه کنید. قیمت اجاره ویلاها در شمال، بر اساس امکانات آن‌ها محاسبه می‌شود و شما می‌توانید بر حسب سلیقه خود آن‌ها را انتخاب کنید.

تجربه بوی چوب و صدای باران در کلبه‌های جنگلی شمال

 

این روزها کلبه‌های جنگلی شمالی طرف‌داران زیادی پیدا کرده است، این کلبه‌ها که اغلب با چوب ساخته می‌شوند حس و حال سرزنده بودن را به مسافران منتقل می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید چوب یکی از صمیمانه‌ترین و انسانی‌ترین مصالح است که رنگ و بوی طبیعی‌اش، تاثیر مثبتی روی ذهن می‌گذارد و روح‌ آدمی را نوازش می‌کند.

شما با اجاره کلبه جنگلی می‌توانید، آرامش آن را زمانی که کنار آتش شومینه نشسته‌اید و به صدای چوب‌های آتش‌گرفته و سکوت روح‌نواز طبیعت گوش می‌دهید، بیشتر احساس کنید. علی‌الخصوص اگر شما دوستدار طبیعت باشید، اقامت در کلبه‌های چوبی تجربه‌های لذت بخشی برایتان به ارمغان خواهد آورد.

ازآنجایی‌که اغلب کلبه‌ها در منطقه‌ای دنج و خلوت قرار دارند، شما باید قبل از سفر به‌خصوص در فصل‌های سرد سال، در مورد سیستم گرمایش آن تحقیق کنید. شما می‌توانید با اجاره کلبه جنگلی در شمال، یک اقامت به‌یادماندنی را با بوی چوب و صدای باران تجربه کنید.

در این نگارش، شما با انواع اقامتگاه‌ها در شمال آشنا شدید و حال باید بر اساس سلیقه خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و قبل از سفر، رزرو آن را انجام دهید. اطمینان داشته باشید با اقامت در این اقامتگاه‌ها، لحظات متفاوت و مفرحی را در گنجینه خاطرات خود ثبت خواهید کرد.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

5 روز پیش
|
9123 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

4 روز پیش
|
7174 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
8678 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

1 هفته پیش
|
5402 بازدید