2109
عمل زیبایی با استفاده از اسکن سه بعدی چهره

عمل زیبایی با استفاده از اسکن سه بعدی چهره

1402/05/01 بازدید1747

در گذشته اسکن دو بعدی و اسکن سه بعدی از چهره در جراحی‌های پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گرفته است اما امروزه با توجه به تغییرات تکنولوژی و استفاده از روش‌های دقیق‌تر، تصویر برداری سه بعدی بیشتر مورد توجه بیماران قرار گرفته است .  

همیشه افراد قبل از انجام عمل زیبایی چهره از جمله عمل زیبایی بینی، کاشت مو، کاشت ابرو و سایر جراحی‌های زیبایی نیاز به مشاهده نتیجه جراحی قبل از انجام عمل را داشته تا بتواند راحت‌تر در مورد این موضوع تصمیم گیری نماید. تکنولوژی اسکن سه بعدی چهره و طراحی چهره شرایطی را فراهم آورده تا بیمار بتواند نتایج عمل را قبل از انجام جراحی مشاهده و اطمینان حاصل نمایند که بعد از عمل جراحی چه تغییراتی در چهره آنها به وجود می‌آید. با استفاده از اسکنر سه بعدی بیماران راحت‌تر خواسته‌های خود را به پزشکان انتقال داده و پزشکان نیز می‌توانند در مورد انجام عمل جراحی زیبایی و تغییرات ناشی از آن به بیماران اطلاعات کامل‌تر و جامع‌تری ارائه دهند.

کلینیک زیبایی راوانا با استفاده از دستگاه اسکن سه بعدی چهره و انجام طراحی نتایج حاصل از عمل جراحی را به بیمار نشان داده و علاوه بر آن این طراحی به عنوان الگوی مفید و کارا برای پزشکان به حساب می‌آید.

 

 

چگونگی عملکرد دستگاه اسکن سه بعدی

دستگاه اسکنر سه بعدی از سه دوربین فوق حرفه‌ای Canon 7D تشکیل شده است که از اصلی ترین دلایل انتخاب دوربین‌های فوق کیفیت و وضح تصویری بسیار بالا می‌باشد با وجود اینکه دوربین‌های لیزری سرعت بیشتری دارند اما برای مجموعه مسئله‌ی کیفیت از اهمیت بالاتری برخوردار است

فرآیند انجام اسکن سه بعدی به این صورت می‌باشدکه دستگاه حول یک محور به صورت دایره‌وار با زاویه 360 درجه می‌چرخد که در طول فرآیند بر اساس تنظیمات صورت گرفته بر روی دستگاه 33 شات که در مجموع 99 شات توسط هر دوربین از چهره گرفته می‌شود.

 

زمان انجام فرآیند اسکن در مجموع 2 دقیقه می‌باشد و بعد از انجام اسکن وارد مرحله‌ی تبدیل فایل اسکن به فایل سه بعدی می‌شویم برای انجام این مرحله از سه برنامه‌ انحصاری مجموعه کلینیک راوانا استفاده می‌شود.

 

 اسکن حاصل از دستگاه اسکنر توسط برنامه‌های مختص مجموعه در فاصله‌ی زمانی 20 الی 25 دقیقه به فایل‌های سه بعدی تبدیل می‌شود، سپس فایل سه بعدی حاصل از اسکنر توسط یک دیگر از برنامه‌ی اختصاصی راوانا قادر به طراحی می‌باشد تا افراد مختلف با سلایق گوناگون بتوانند تغییرات مد نظر خود را توسط مهندس مشاور مجموعه انجام دهند و به صورت سه بعدی میزان تغییرات خود را در جهت‌های مختلف مشاهده نمایند.

 

لازم به ذکر است از دستگاه اسکنر سه بعدی برای کلیه خدمات زیبایی از جمله پیکر تراشی بدن، ماموپلاستی و لیفت سینه نیز استفاده می‌شود، تا فرد بتواند قبل از انجام چنین عمل‌های زیبایی که نسبت به مابقی جراحی‌های زیبایی سنگین‌تر و از ریسک بالاتری برخوردار می‌باشند میزان فرم تغییرات را نسبت به آناتومی بدن خود را به صورت سه بعدی مشاهده و تغییر نمایند تا با مشاهده نتیجه جراحی قبل از عمل انتخاب مطمئنی داشته و سپس اقدام به جراحی کنند.

روش اسکن بدین صورت که فرد در اتاق اسکن حاضر و در مرکز دستگاه قرار می‌گیرد و با تنظیمات انجام شده دستگاه قادر به انجام اسکن کل بدن نیز می‌باشد و سپس اسکن حاضر با توجه به برنامه‌های انحصاری مجموعه تبدیل به فایل سه بعدی برای طراحی می‌شود.

 

فواید اسکن سه بعدی چهره قبل از عمل جراحی 

اسکن سه بعدی چهره اولا موضوع مورد نیاز بیماران را تهیه می‌کند که نتیجه نهایی یک روش جراحی را با دقت منعکس می‌کند. ثانیا، انتظارات واقع بینانه‌ای را برای بیمار و همچنین محدودیت‌های جراحی تعیین می‌کند. و در آخر ، به عنوان یک مرجع سه بعدی مفید برای پزشکان عمل می‌کند.

 

چهره بعد از عمل واقع بینانه خواهد بود. تجربه دیدن و لمس نتیجه پیش بینی شده یک روش جراحی ، بیماران را قادر می‌سازد تا تصمیمات بهتر و آگاهانه‌تری بگیرند. جراحان به نوبه خود می‌توانند تمرکز خود را بیشتر بر روی انجام و به کمال رساندن جراحی‌ها بگذارند

 

با کمک اسکن سه بعدی چهره ، تمام آنچه که هفته ها یا حتی ماه ها طول می کشید اکنون می تواند در یک ویزیت دکتر انجام شود. بیشتر از آن ، بیمارانی که مایل به انجام جراحی زیبایی یا ترمیمی هستند اکنون می توانند نتایج روشی را که هنوز انجام نداده اند ببینند و احساس کنند.

عمل بینی سه بعدی، راهکاری است که می‌تواند جراحی بینی را برای جراح ساده‌تر سازد. از طرف دیگر، تصاویر سه بعدی در این نوع عمل، به بیمار کمک می‌کند تا فرم بینی و چهره‌ی خود را پیش از عمل ببیند و یک توقع منطقی از نتیجه‌ی عمل حاصل شود.

 

استفاده از اسکن سه بعدی چهره و طراحی میتواند مشخص نماید که نیاز شما به چه نوع خدمات زیبایی می باشد و شرایطی را ایجاد می نماید تا بهترین تصمیم از سوی بیمار گرفته شود .

به واسطه آن میتوان به بهترین تصمیم در مورد نحوه و چگونه تغییرات دست پیدا نمود و مشکلات  بعد از عمل جراحی را به حد اقل رسانید .

 

آیا اسکن سه بعدی چهره برای بیمار ضرر دارد؟

از آنجا که اسکن سه بعدی چهره توسط دوربین های عکاسی پیشرفته صورت می پذیرد و امکان نفوذ پرتو به داخل بدن وجود ندارد اسکن سه بعدی چهره هیچگونه ضرری را برای بیمار ندارد.

 

انواع خدمات زیبایی قابل ارائه با تکنولوژی اسکن  سه بعدی

کاشت مو: مشخص شدن خط Hair line و تعداد گرفت‌های کاشت شده

 

کاشت ابرو: مشخص شدن مدل ابرو و تعداد گرفت‌های کاشت شده و آماده کردن شابل‌های اختصاصی

 

عمل بینی: مشخص شدن فرم بینی، تعیین فرم مناسب با آناتومی چهره و آماده سازی آنالیز سه بعدی

 

تزریق ژل  لب: تعیین فرم لب و میزان سی سی مورد نیاز برای تزریق

 

تزریق ژل  و چربی چانه: تعیین فرم چانه و مشخص شدن میزان سی سی مورد نیاز برای تزریق ژل یا چربی

 

زاویه سازی: تعیین فرم و زاویه به فک و مشخص شدن میزان سی سی مورد نیاز برای تزریق ژل یا چربی

 

ماموپلاستی: تعیین فرم و حجم و مشخص کردن میزان لیفت سینه

 

پیکر تراشی: تعیین فرم و مشخص کردن میزان تغییرات در محدوده شکم، پهلوها و ران

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
6876 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

2 روز پیش
|
5530 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

4 روز پیش
|
5064 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

4 روز پیش
|
4981 بازدید