2109
آیا بی‌خوابی می‌تواند باعث دیابت شود؟

آیا بی‌خوابی می‌تواند باعث دیابت شود؟

1401/06/19 بازدید339

بی خوابی می‌تواند سطح گلوکز را افزایش دهد و باعث دیابت شود. ۷ تا ۹ ساعت خوابیدن در یک دوره ۲۴ ساعته نشانه تنبلی نیست. خواب باید به اندازه خوردن، کار کردن یا نفس کشیدن برای شما مهم باشد. خواب ناکافی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد. بر اساس این مطالعه شواهد کافی وجود دارد که نشان می‌دهد مدت زمان خواب ناکافی و محدودیت خواب در آزمایشگاه، کیفیت پایین خواب و اختلالات خواب مانند بی‌خوابی و آپنه خواب همگی با خطر دیابت مرتبط هستند. کمبود خواب می‌تواند منجر به تغییرات متابولیک در بدن شود که در نتیجه می‌تواند سطح گلوکز شما را افزایش دهد و خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد. از نظر ذهنی شما خسته می‌شوید اما از نظر جسمی آنقدر احساس خستگی نمی‌کنید که بتوانید خوب بخوابید. این بیشتر بر سطح گلوکز شما تأثیر می‌گذارد و شانس ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد. در اینجا چند راه برای بهبود الگوی خواب و کاهش خطر ابتلا به دیابت آورده شده است:

زمان خواب خود را اصلاح کنید:

شما باید زمانی را که به رختخواب می‌روید و زمانی را که از خواب بیدار می‌شوید تعیین کنید. اگر شروع به تنظیم این زمان کنید ذهن شما شروع به شرطی شدن می‌کند و ساعت بدن شما مطابق با آن عمل می‌کند.

در محیطی آرام استراحت کنید:

هنگام خواب تا جایی که می‌توانید راحت باشید. این را می‌توان با انتخاب ملافه و بالشت راحت، متعادل نگه داشتن دمای اتاق، روشن کردن یک شمع کوچک یا بخور یا یک چراغ خواب در اتاق به دست آورد.

مصرف قهوه یا چای خود را کاهش دهید:

کاهش مصرف کافئین چه از طریق قهوه یا چای در طول روز و قبل از رفتن به رختخواب می‌تواند کمک زیادی به بهبود کیفیت خواب شما کند.

استرس را کاهش دهید:

مراجعه به یک متخصص سلامت روان واقعاً می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چگونه می‌توانید ذهن خود را آرام کنید به طوری که وقتی به رختخواب می‌روید ذهن شما بداند که باید خود را از تمام تنش‌ها دور کند.

زمان استفاده از صفحه نمایش خود را کاهش دهید:

استفاده بیش از حد از ابزار‌ها و زمان دیجیتال نیز باعث اختلالات عمده در الگو‌های خواب می‌شود. ما درک می‌کنیم که در این عصر و زمان نمی‌توان از تکنولوژی استفاده نکرد اما سعی کنید با جایگزین کردن آن زمان با برخی از فعالیت‌های زمان واقعی آن را به حداقل برسانید.

 

منبع:

www.healthshots.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

6 روز پیش
|
6239 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 هفته پیش
|
14236 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

3 روز پیش
|
4754 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

3 روز پیش
|
4735 بازدید