2109
سفر به مشهد، تابستان یا زمستان؟

سفر به مشهد، تابستان یا زمستان؟

1400/12/04 بازدید1021

به یمن حضور امام رضا (ع)، همه‌ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از مشهد دیدن می‌کنند. فرودگاه مشهد از جمله شلوغ‌ترین فرودگاه‌های ایران به حساب می‌آید. مشهد در بخش شمال‌شرقی ایران قرار دارد . به همین خاطر فاصله آن تا اکثر شهرهای شلوغ و پرجمعیت، طولانی است. از‌این‌رو همیشه بلیط هواپیما مشهد گران بوده و همینطور هم خواهد بود.

برای مثال بلیط مشهد کیش یا بلیط کیش مشهد از جمله گران‌ترین بلیط پروازهای داخلی به حساب می‌آید. خب قرار است از شمال‌شرقی ایران به جنوبی‌ترین نقطه کشور و بالعکس پرواز کنید. البته همیشه لازم نیست تا هزینه گزافی را بابت پرواز بپردازید. اگر پیک سیزن و آف سیزن مشهد را بدانید، می‌توانید با هزینه‌ای به‌مراتب کمتر، تجربه سفر هوایی به مشهد را داشته باشید و در عین حال از بهترین خدمات بهره‌مند شوید. خب سؤال اینجاست که تابستان یا زمستان؟ کدام برای سفر به مشهد مناسب است؟

بهترین زمان سفر به مشهد چه زمانی است؟

خب شاید بهتر است سؤال ابتدایی مقاله را با این سؤال فعلاً جایگزین کنیم. بهترین زمان سفر به مشهد مقدس چه زمانی است؟ چه زمانی را شما برای سفر به مشهد ترجیح می‌دهید؟ در حقیقت به‌صورت کلی می‌توان دو دسته‌بندی مختلف در زمینه بهترین زمان سفر ایجاد کرد.

دسته اول بهترین زمان سفر از نظر قیمت و دسته دوم بهترین زمان سفر از نظر آب‌وهوا و تجربه سفر خواهد بود. این دو دقیقاً معمولاً در مقابل هم قرار دارند. به همین خاطر عموماً زمانی که آب‌وهوای یک شهر مناسب باشد، هزینه سفر به آن هم افزایش پیدا خواهد کرد. البته عوامل دلیگری نیز بر قیمت سفر تأثیر دارند که درباره سفر به مشهد، عوامل مذهبی نیز دخیل هستند. پس در ادامه شما را به بهترین زمان سفر به مشهد آشنا می‌کنیم.

بهترین زمان سفر به مشهد از نظر مذهبی

خب بسیاری از مسافران به قصد زیارت آقا امام رضا (ع) عازم مشهد می‌شوند. به همین خاطر هم است که ایام مذهبی برای این دسته افراد اهمیت بسیاری دارد. ایام مذهبی مختلف، مشهد بسیار شلوغ می‌شود. برای مثال شب قدر، ضربت خوردن حضرت علی، عاشورا و تاسوعا، میلاد و وفات حضرت معصومه و البته میلاد و شهادت امام رضا (ع) مهم‌ترین ایام مذهبی برای سفر به مشهد مقصد هستند.

در این ایام ثواب زیارت از حرم این امام دوچندان می‌شود. به همین خاطر شیعیان واقعی ترجیح می‌دهند تا بدون در نظر گرفتن شلوغی و گرانی، خودشان را به مشهد برسانند. در این ایام قیمت بلیط‌هایی همانند بلیط کیش مشهد یا بلیط مشهد کیش سر به فلک می‌زند.

بهترین زمان سفر از نظر آب‌وهوا

خب حالا قصد داریم در حقیقت به سؤال اصلی این مقاله پاسخ دهیم. البته تصمیم‌گیری نهایی به خود مسافر بستگی دارد. مشهد جزو مناطق کوهستانی به حساب می‌آید. مناطقی همانند شاندیز و طرقبه بسیار سرد هستند. به همین خاطر می‌توان گفت که مشهد آب‌وهوای سردی دارد.

البته در عین حال تابستان‌های مشهد نیز بسیار گرم و سوزان خواهد بود. با این حال از نظر بسیاری از مسافران، تحمل گرمای مشهد از سرمای این شهر راحت‌تر است. به‌دلیل همجواری با مناطق کوهستانی، در فصل تابستان هوای مشهد چندان گرم نیست. به شکلی که اگر در آفتاب حضور داشته باشید، سوزش و گرما را احساس می‌کنید؛ اما در سایه هوا بهتر می‌شود.

در عین حال زمستان مشهد بسیار سرد خواهد بود. مخصوصاً اگر بارش باران و برف رخ دهد، هوا دوچندان سرد می‌شود. روزهای زمستان هم سرد است. حتی با حضور در آفتاب هم چندان گرم نمی‌شوید. همچنین در این فصل تقریباً امکان بازدید از طرقبه و شاندیز وجود نخواهد داشت. پس اگر بخواهیم بین فصل تابستان و زمستان، یکی را از نظر آب‌وهوایی انتخاب کنیم، می‌توانیم فصل تابستان را بهترین زمان سفر به مشهد بدانیم. در این فصل می‌توانید سری به طرقبه و شاندیز بزنید و دلی از عزا در بیاورید.

بهترین زمان سفر به مشهد از نظر هزینه سفر

هزینه‌های سفر را همیشه باید برآورد کنید. مخصوصاً اگر از شهرهای دور عازم مشهد می‌شوید، باید تمامی نکات را رعایت کنید. در فصل تابستان به‌دلیل تعطیلات تابستانی و بهتر بودن آب‌وهوا در مقایسه با زمستان، قیمت بلیط هواپیما افزایش پیدا می‌کند. برای مثال قیمت بلیط کیش مشهد یا بلیط مشهد کیش بسیار گران می‌شود.

بلیط هواپیما در ایام زمستان ارزان‌تر از تابستان خواهد بود. البته باید بدانید که ایام مذهبی بر تمامی این موارد تقدم دارند. برای مثال اگر یکی از ایام مذهبی در زمستان رخ دهد، با وجود آنکه معمولاً در ایام زمستان بلیط ارزان است، شاهد افزایش قیمت بلیط خواهیم بود.

پس در نهایت باید این موضوع را به خودتان بسپاریم تا تصمیم‌گیری کنید. آیا ترجیح می‌دهید هوای سرد را به جان بخرید و هزینه کمتری پرداخت کنید یا اینکه با پرداخت هزینه بیشتر، از آب‌وهوای مناسب مشهد لذت ببرید؟

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
12121 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
12456 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

2 هفته پیش
|
10683 بازدید