2109
چگونه ارزش قوانین را به کودکان بیاموزیم؟

چگونه ارزش قوانین را به کودکان بیاموزیم؟

1400/09/05 بازدید191

فرآیند یادگیری پیروی از قوانین در خانه و در اوایل کودکی آغاز می‌شود. والدین اولین معلمان فرزندان خود هستند و این یکی از درس‌های مهمی است که می‌توانند به آن‌ها بیاموزند. خانه جایی است که کودکان می‌آموزند قوانین چیست و چرا مهم هستند و چگونه از آن‌ها پیروی کنند. امروز هم ۵ آذر و روز جهانی قوانین است. آموزش ارزش پیروی از قوانین با کمک به آن‌ها برای درک اینکه قوانین چیست و چرا آن‌ها را داریم آغاز می‌شود.

 

چرا کودکان به قوانین خانواده نیاز دارند؟

اولین درس این است که دنیا پر از قوانین است. کودکان باید بدانند که چگونه از آن‌ها پیروی کنند و پس از ر‌ها کردن امنیت با دنیا کنار بیایند. آن‌ها این را با عبارات واضح و ساده در مورد رفتار‌های قابل قبول می‌آموزند که عواقب عدم رعایت قوانین را نیز بیان می‌کند. قوانین به کودکان کمک می‌کند تفاوت بین درست و نادرست را بیاموزند. این همان چیزی است که رفتار چالش برانگیز در کودکان به آن مربوط می‌شود. کودکان بدرفتاری می‌کنند زیرا باید بدانند که تا چه حد می‌توانند پیش از این که با عواقب مواجه شوند. این بخش مهمی از رشد عاطفی کودک است. قوانین کودکان را برای دنیای بیرون از خانواده آماده می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا یاد بگیرند که چگونه از قوانینی که در آنجا با آن‌ها مواجه خواهند شد اطاعت کنند. برای اینکه به فرزندانتان ارزش پیروی از قوانین را بیاموزید با مشارکت فعال آن‌ها در ایجاد قوانینی که از آن‌ها پیروی خواهند کرد شروع کنید.

قوانین خانواده خود را بنویسید:

داشتن یک قانون اساسی خانواده به کودکان کمک می‌کند تا قوانینی را که بر همه خانواده از جمله تعاملات خواهر و برادر حاکم است درک کنند. او توصیه می‌کند سندی ایجاد کنید که مسائل عمده‌ای را که خانواده با آن‌ها درگیر هستند از جمله نحوه تعامل خواهر و برادر با یکدیگر و میزان تماشای تلویزیون توسط همه را پوشش دهد.

 

چگونه قوانین خانواده را تنظیم کنیم که کارساز باشد؟

 ارزش‌های خانواده خود را شناسایی کنید:

ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه نوع خانواده‌ای باشید. به مواردی مانند اینکه چقدر می‌خواهید سخت‌گیر باشید، آموزش فرزندانتان چقدر مهم است، چگونه می‌خواهید با هم وقت بگذرانید و آیا تماشای تلویزیون و فعالیت آنلاین را محدود کنید نگاه کنید.

روی قوانین توافق کنید:

بعد یک جلسه خانوادگی داشته باشید تا در مورد قوانینی که همه از آن‌ها پیروی می‌کنند صحبت کنید. ارزش‌هایی را که شناسایی کرده‌اید مطرح کنید و از بچه‌ها بپرسید که چه ارزش‌هایی را می‌خواهند حفظ کنند. قوانینی بنویسید که از آن ارزش‌ها پشتیبانی کند.

نتیجه‌گیری:

همانطور که اشاره کردیم قوانین به خانواده شما نظم می‌بخشد و زندگی مشترک را برای همه آسان‌تر می‌کند. اما ما قوانینی نداریم که فقط خانه‌هایمان را تمیز نگه داریم و با هم شامی بی‌سر و صدا داشته باشیم. وقتی ارزش پیروی از قوانین را به فرزندتان می‌آموزید، به آن‌ها می‌آموزید که چگونه در جامعه با دیگران کنار بیایند.

 

منبع:

bestrongintl.org

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

2 هفته پیش
|
15781 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

2 هفته پیش
|
14139 بازدید

خورشید زندگی روزت مبارک!

نوشته

5 روز پیش
|
4035 بازدید