2109
آیا می‌توانم در دوران بارداری کره بادام زمینی بخورم؟

آیا می‌توانم در دوران بارداری کره بادام زمینی بخورم؟

1400/08/17 بازدید4820

کره بادام زمینی یک منبع پروتئینی کم هزینه، در دسترس و ساده است که برای بسیاری از مردم لذت بخش است. برای بسیاری این یک میان وعده یا وعده غذایی عالی در دوران بارداری است. کره بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین، منیزیم، روی، فسفر، نیاسین و ویتأمین B-۶ است. از سوی دیگر کره بادام زمینی دارای کالری، چربی‌های اشباع شده و سدیم نیز می‌باشد. هر بارداری متفاوت است. اگر در مورد خوردن کره بادام زمینی در دوران بارداری سؤالی دارید حتماً با یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی در مورد شرایط خود مشورت کنید.

 

آیا کره بادام زمینی برای نوزاد بی‌خطر است؟

در گذشته به افراد باردار توصیه می‌شد از کره بادام زمینی خودداری کنند. این راهنما بر این باور بود که مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری کودک را مستعد ابتلا به حساسیت به بادام زمینی می‌کند. با این حال محققان دریافته‌اند که عکس این موضوع صادق است. خوردن کره بادام زمینی به پیشگیری از آلرژی جنین در رحم کمک می‌کند و نخوردن آن احتمال بروز آلرژی را افزایش می‌دهد.

 

خوردن کره بادام زمینی در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

زمانی که کره بادام زمینی در حد اعتدال مصرف شود می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم قبل از تولد باشد. خوردن آن در دوران بارداری همچنین می‌تواند به جلوگیری از حساسیت به بادام زمینی در کودک شما کمک کند.

- فواید تغذیه‌ای:

چربی‌های سالم و مواد مغذی زیادی در کره بادام زمینی وجود دارد و می‌توانید آن را با سایر غذا‌های سالم مانند سیب، کرفس، موز و البته ساندویچ کره بادام زمینی و ژله ترکیب کنید. با این حال پزشک همچنین توصیه می‌کند برای جلوگیری از مصرف چربی، کالری و سدیم اضافی، به اندازه وعده‌ها توجه کنید. یک رژیم غذایی سالم متعادل چیزی است که باید برای آن تلاش کرد.

- پیشگیری از آلرژی به بادام زمینی:

اکنون مطالعات نشان می‌دهند که خوردن بادام‌زمینی در بارداری می‌تواند احتمال ابتلای کودک شما به آلرژی به بادام زمینی را کاهش دهد. بادام زمینی و آجیل درختی از شایع‌ترین و کشنده‌ترین آلرژی‌های غذایی در کودکان و بزرگسالان هستند.

نتیجه‌گیری:

خوردن کره بادام زمینی یک گزینه مغذی در دوران بارداری است. حتی خوردن کره بادام زمینی ممکن است به پیشگیری از آلرژی کودک شما به بادام زمینی کمک کند.

ایده‌های غذا و میان وعده:

  • اسموتی تهیه شده با شیر کامل، موز و کره بادام زمینی
  •  مخلوط دانه‌های آجیل و میوه‌های خشک
  •  تخم مرغ پخته شده و سس مایونز کم چرب

 

منبع:

www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
7082 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

2 روز پیش
|
5899 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

5 روز پیش
|
5091 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

5 روز پیش
|
5029 بازدید