2109
ایمپلنت فوری دندان | مزایای استفاده از ایمپلنت لیزری برای کاشت ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری دندان | مزایای استفاده از ایمپلنت لیزری برای کاشت ایمپلنت فوری

1400/06/11 بازدید2407

کاشت ایمپلنت دندان و ایمپلنت فوری

هنگامی دندان های خود را از دست میدهیم باید به فکر جایگزین کردن آنها باشیم وگرنه مشکلات زیادی برای سلامت دهان و دستگاه گوارش و همچنین زیبایی دهان و صورت ایجاد میشود.

 

هنگامی که سخن از پر کردن جای خالی دندان به میان می آید، روش های مختلفی مطرح میشود مانند بریج دندان و یا حتی دندان مصنوعی. اما آیا این موارد می توانند عملکرد مشابه دندان طبیعی داشته باشند؟ جواب این سوال نه تنها یک خیر قاطع هست بلکه حتی خیلی هم فاصله دارند با دندان طبیعی، اما نباید نا امید شد زیرا در بین همه روشهای جایگزینی دندان های از دست رفته، کاشت ایمپلنت دندان مزیت هایی دارد که همه را شگفت زده می کند و عملکردی مشابه با دندان طبیعی دارد. پایه های ایمپلنت شبیه ریشه دندان های طبیعی در استخوان فک عمل کرده و پایه بسیار مستحکمی برای سوار کردن روکش های دندان که ظاهری شبیه دندان های طبیعی دارند؛ بوجود میآورد.

 

انجام کاشت ایمپلنت دندان شامل دو مرحله جراحی و پروتز است. مرحله جراحی که قرار دادن فیکسچر یا پیچ در استخوان بیمار می باشد که این روند بسته به تعداد ایمپلنتها ممکن است از 30 دقیقه تا چند ساعت به طول بی انجامد. روند اتصال فیکسچر یا پیچ به استخوان چند ماه طول میکشد، همچنین بعد از اتصال فیکسچر مرحله پروتز آغاز میشود که این کار بسته به تعداد ایمپلنت حدود ۳ تا ۷جلسه زمان میبرد. اما روش هایی مانند ایمپلنت فوری وجود دارند که می توانند تا حدودی این زمان ها را کاهش می دهد و یا مدیریت می کند.

 

کشیدن دندان و ایمپلنت فوری

در سال های اخیر، روشی ابداع شده که در آن دندان را می کشند و بلافاصله بعد از در آوردن دندان یک پایه ایمپلنت در داخل جای خالی قرار می دهند. کاشت ایمپلنت فوری به منظور جایگزین کردن دندان های از دست رفته و شکسته مورد استفاده قرار می گیرد. در فرآیند ایمپلنت فوری روشی کاملا خاص و کاربردی وجود دارد که با استفاده از آن جای خالی دندان در یک روز یا نهایتا یک هفته توسط پایه ایمپلنت و روکش موقت پر می شود و بیمار دیگر در فرآیند ایمپلنت بی دندانی را تجربه نمی کند. به طور کلی ایمپلنت فوری ناجی کسانی هست که صبر ندارند!

 

شرایط ایمپلنت فوری

اصطلاح ایمپلنت فوری به معنی قرار دادن روکش همزمان با قرار دادن فیکسچر یا پیچ در فک سه شرط اساسی دارد شرط اول سطح استخوان فک ایده آل باشد یعنی کیفیت استخوان فک (از نظر طول، عرض و ارتفاع استخوانی) مطلوب باشد، شرط دوم جنس و برند ایمپلنت (فیکسچر) مناسب انتخاب شود که همان ایمپلنت لیزری با گارانتی مادام العمر که در بالا کامل توضیح داده شد و شرط سوم اینکه از زمان کشیدن دندان حداقل 2 تا 3 ماه گذشته باشد. همچنین ایمپلنت فوری در مواردی که دندان قابل نگه داری نباشد و کشیدنی باشد هم می تواند در همان جلسه انجام شود.

مزایای ایمپلنت فوری

طول درمان کوتاهتر است، در روش عادی ایمپلنت، معمولا باید جای خالی دندان پر شود و لثه به طور کامل بهبود پیدا کند. بعد از اینکه جای خالی پر شد، جراح با کمک دریل دندانپزشکی استخوان فک را سوراخ می کند تا جا برای ایمپلنت باز شود و سپس پایه ایمپلنت گذاشته می شود اما در روش کاشت فوری چون شرایط استخوان ایده آل است بلافاصله این عمل صورت می پذیرید، همچنین عوارض در این عمل به حداقل می رسد و نتایج در دراز مدت بهتر از سایر روش های جایگزینی دندان است. از دیگر مزایای مهم این روش این است که با فاصله بسیار کمی از جراحی روکش موقت به بیماران تحویل داده می شود ، که این مورد علاوه بر تسریع روند بهبودی روحی و روانی بیماران موجب رضایت بالای آنها نیز می گردد.

 

معایب ایمپلنت فوری

شرط ایده آل بودن استخوان ممکن است برای همه بیماران وجود نداشته باشد از این رو زمان بیشتری برای نصب ایمپلنت نیاز است. به همین خاطر این روش درمانی برای همه بیماران ایده آل نبوده و مناسب نیست. افرادی که دارای استخوان فک محکمی هستند، تنها می توانند از ایمپلنت فوری استفاده نمایند. به همین دلیل ممکن است فک پایین بهترین و مناسب ترین محل برای ایمپلنت های فوری به شمار رود. زیرا این فک ها از استقامت بالاتری برخوردار هستند.

 

ایمپلنت فوری با لیزر | ایمپلنت فوری لیزری

در رابط با شرط دوم برای ایمپلنت فوری که جنس و برند ایمپلنت هم بسیار مهم است ، ایمپلنت ها یا فیکسچر هایی وجود دارند که در گردن یا کرست خود میکرو کانال هایی دارند، که این میکرو کانال ها با لیزر و به صورت دقیق و بسیار حساب شده و با اندازه گیری های دقیق در اطراف و ساختار ایمپلنت قرار می گیرند. در واقع این میکرو کانال های لیزری هستند که اتصالات لثه ای و چسبندگی فوق العاده را در اطراف ایمپلنت بوجود می آورند، که یک بافت بیولوژیکی زنده را در اطراف ایمپلنت رقم می زنند و باعث استحکام استخوان نیز می گردند، به این نوع ایمپلنت ها ، ایمپلنت لیزری (Lase lok Implant) گفته می شود. به طور کلی با علم بهتر که همان ایمپلنت لیزری می باشد، سازگاری بهتری بوجود می آید و به طبع آن نتایج بهتری بدست می آید و در نهایت زیبایی بسیار بهتری حاصل می گردد. از نتایج این مقاله می توان گفت که ایمپلنت فوری لیزری بهترین و کامل ترین نوع ایمپلنت برای نیازهای بیماران می باشد.

 

در مرکز دندانپزشکی دکتر سمیه ابراهیم گل کاشت ایمپلنت دندان آمریکایی لیزری که معروفترین برند ایمپلنت دنیا محسوب می شود همراه با تکنیک های مدرن جراحی از جمله ایمپلنت دیجیتال ، ایمپلنت پانچی یا فلپ لس (Flapless) ، کاشت دندان با لیزر ، ایمپلنت فوری ، ایمپلنت همزمان با بازسازی استخوان ، ایمپلنت همزمان با سینوس لیفت و جراحی ایمپلنت با بارگذاری فوری (immediate load) با استفاده از جدیدترین تجهیزات دندانپزشکی و تکنولوژی روز دنیا انجام میگردد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با شمارههای 88082941 و 86128996 تماس بگیرید.

منبع : سایت دکتر سمیه ابراهیم گل

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها