2109
درمان خانگی رفع سلولیت با محصولات جانیتا استور

درمان خانگی رفع سلولیت با محصولات جانیتا استور

1400/03/05 بازدید279

خانه شما پناهگاه شماست. جایی که می‌توانید از استرس‌های دنیای خارج بهبود پیدا کنید. درمان خانگی آسان‌ترین‌، ایمن‌ترین و مفیدترین تجربه ممکن است. چرا؟ زیرا که مراقبت‌های بهداشتی در خانه احساس بهتری دارند و ماساژ  باید نوشیدنی سلامتی شما باشد.

سلولیت یک بیماری پوستی بسیار شایع و بی ضرر است که باعث ایجاد گوشت پرتقالی شکل و گودی روی ران، باسن و شکم می‌شود. این بیماری در زنان شیوع بیشتری دارد. بسیاری از افراد سعی می‌کنند با موفقیت متغیر، ظاهر پوست خود را از طریق کاهش وزن، ورزش، ماساژ و ابزارهایی همچون سنگ ماساژ که به عنوان راه حلی برای سلولیت به بازار عرضه می‌شود، بهبود بخشند. گزینه‌های درمانی اثبات شده پزشکی نیز در دسترس هستند، اگر چه نتایج فوری یا طولانی مدت ندارند.

سلولیت می‌تواند مردان و زنان را تحت تأثیر قرار دهد. اما به دلیل توزیع متفاوت چربی، عضله و بافت همبند، در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود. برآورد می‌شود 85 تا 90٪ زنان بالغ سلولیت دارند، به طور معمول در شکم، باسن و ران‌ها. روند پیری می‌تواند ظاهر سلولیت را بدتر کند، زیرا پوست خاصیت انعطاف‌پذیری را از دست می‌دهد. و کمتر قادر به مقاومت در برابر تنش نامنظم ایجاد شده توسط نوارهای رشته‌ای است. در حالی که افراد دارای اضافه وزن تمایل به سلولیت بارزتری دارند، حتی در خانم‌های بسیار لاغر نیز این مسئله شایع است و کاهش وزن به ندرت از سلولیت خلاص می‌شود.

 

علت بروز سلولیت چیست؟

علت دقیق سلولیت ناشناخته است، اما به نظر می‌رسد در نتیجه تعامل بین بافت همبند در لایه پوستی که در زیر سطح پوست قرار دارد و لایه چربی درست در زیر آن است. در زنان، سلول‌های چربی و بافت همبند موجود در این لایه به صورت عمودی مرتب شده‌اند. اگر سلول‌های چربی در لایه پوست بیرون زده باشند، این امر باعث ایجاد سلولیت می‌شود.

در مردان، بافت دارای ساختار متقاطع است، که ممکن است دلیل کمتر سلولیت نسبت به زنان را توضیح دهد. به نظر می‌رسد برخی از عوامل دیگر با احتمال سلولیت مرتبط هستند.

 

         عوامل هورمونی و سن

هورمون‌ها احتمالاً نقش مهمی در ایجاد سلولیت دارند. استروژن، انسولین، نورآدرنالین، هورمون‌های تیروئید و پرولاکتین بخشی از روند تولید سلولیت هستند. یک نظریه این است که با کاهش استروژن در زنان در نزدیک شدن به یائسگی، جریان خون به بافت همبند زیر پوست نیز کاهش می‌یابد. گردش خون کمتر به معنی اکسیژن کمتری در منطقه است و در نتیجه منجر به تولید کلاژن کمتری می‌شود. سلول‌های چربی با کاهش سطح استروژن، منبع را نیز بزرگ می‌کنند. این عوامل با هم ترکیب می‌شوند تا رسوبات چربی را بیشتر نمایان کنند. همان‌طور که چربی زیر پوست از طریق ضعیف شدن بافت پیوندی بیرون می‌زند، نتیجه اثر فرو رفتگی آشنا به وجود می‌آید.

همچنین سن باعث می‌شود پوست از نرمی، نازکی و افتادگی بیشتری برخوردار شود. این امر احتمال ایجاد سلولیت را افزایش می‌دهد.

 

         عوامل ژنتیکی

ژن‌های خاصی برای ایجاد سلولیت مورد نیاز است. عوامل ژنتیکی را می‌توان با سرعت متابولیسم، توزیع چربی در زیر پوست، قومیت و سطح گردش خون در فرد مرتبط دانست. این موارد می‌توانند بر احتمال ایجاد سلولیت تأثیر بگذارند.

 

         عوامل رژیم غذایی و سبک زندگی

سلولیت توسط "سموم" ایجاد نمی‌شود، اگرچه یک سبک زندگی سالم می تواند به کاهش خطر کمک کند. ورزش و رژیم غذایی ممکن است به کاهش ظاهر سلولیت کمک کند. افرادی که بیش از حد چربی، کربوهیدرات و نمک و فیبر کمی می‌خورند مقادیر بیشتری سلولیت دارند.

همچنین ممکن است در افراد سیگاری، افرادی که ورزش نمی‌کنند و کسانی که به مدت طولانی در یک وضعیت می‌نشینند یا می‌ایستند شیوع بیشتری داشته باشد.

پوشیدن لباس زیر با الاستیک محکم در باسن می‌تواند جریان خون را محدود کند و این ممکن است به تشکیل سلولیت کمک کند.

سلولیت در افرادی که چربی اضافی دارند شیوع بیشتری دارد، اما افراد لاغر و متناسب نیز می‌توانند آن را داشته باشند. این احتمال بیشتر پس از 25 سالگی اتفاق می‌افتد، اما می‌تواند افراد جوان‌تر، از جمله نوجوانان را تحت تأثیر قرار دهد.

 

درمان و حذف سلولیت

آکادمی پوست آمریکا (AAD) تعدادی از تکنیک‌ها را بررسی کرده است که ممکن است با شکستن نوارهای بافت همبند در زیر سطح پوست، در کاهش ظاهر سلولیت موفق باشد.

موج درمانی صوتی از یک دستگاه دستی برای انتقال امواج صوتی استفاده می‌کند. ممکن است کارساز باشد، اما ممکن است چندین جلسه طول بکشد.

لیزر درمانی ممکن است ظاهر سلولیت را برای یک سال یا بیشتر بهبود بخشد. این کار شامل قرار دادن یک پروب لیزر بسیار کوچک در زیر پوست است. سپس لیزر شلیک شده و بافت شکسته می‌شود. این امر همچنین می‌تواند با افزایش تولید کلاژن، پوست را ضخیم کند. پوست ضخیم شده ممکن است ظاهر سلولیت زیر را کاهش دهد.

کربوکسی تراپی شامل قرار دادن گاز دی اکسید کربن در زیر پوست است. عوارض جانبی شامل کبودی و ناراحتی بعد از عمل است، اما ممکن است برخی از سلولیت‌ها از بین بروند.

 

درمان‌های ماساژ  برای سلولیت موضعی

و اما اکنون وقت آن است که در منزل خود، در نهایت آرامش به درمان سلولیت خود اقدام نمائید. فقط کافیست یکبار هزینه کنید و با خرید سنگ ماساژ و تخت درمان خانگی را تجربه نمائید. و از نتیجه آن احساس خرسندی نمائید. سال‌هاست که از تکنیک‌های تخصصی ماساژ به عنوان راهی برای رفع سلولیت استفاده می‌شود.

در این نوع ماساژ درمانی برای از بین بردن سلولیت‌ها باید از سنگ‌های مخصوص ماساژ استفاده کرد. که این نوع سنگ‌ها به صورت گرم استفاده می‌شود. با حرکت سنگ‌ها و فشار موضعی صحیح روی نقاطی از بدن باعث از بین بردن تدریجی سلولیت‌ها می‌شود. در هنگام ماساژ، سنگ را روی قسمت‌های خاصی از بدن قرار می‌دهید. در این مرحله از ماساژ، گرما باعث شل شدن چربی‌ها  و از بین بردن تدریجی سلولیت‌ها که در نتیجه تجمع چربی هستند می‌شود. بعد از ماساژ سنگ داغ که سلول‌های سلولیتی آماده برای از بین رفتن هستند شروع به تخلیه دستی لنفاوی با استفاده از فشار بسیار سبک و ضربات ریتمیک ملایم و طولانی می‌کنید که باعث افزایش جریان لنفاوی و کاهش سموم در بدن می‌شود. علاوه بر کاربرد سنگ‌های آتشفشانی، می‌توان از روغن‌های ماساژ استفاده کرد که این روش کامل برای به پایان رساندن درمان کاهش سلولیت است.

 

ماساژ ضد سلولیت یک درمان 45 دقیقه‌ای است. بنابراین با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی و رها از هر استرسی روی تخت ماساژ بخوابید. و خود را به دستان ماساژ دهنده بسپارید. با تمرکز بر روی پاها، ران‌ها و نواحی مبتلا به سلولیت، این روش درمانی باعث کاهش بافت چربی و احتباس مایعات می‌شود که رفع سلولیت و ظاهر نامناسب پوست می‌شود.

 

کافی است که سبک زندگی خود را تغییر دهید. رژیمی مناسب در نظر بگیرید، آب کافی بنوشید و زمانی متناوب را به ماساژ اختصاص دهید.

 

ارسال نظر شما

login captcha

ممنون بابت مقاله خوبی که نوشتید 


پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
6849 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

2 روز پیش
|
5480 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

4 روز پیش
|
5060 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

4 روز پیش
|
4981 بازدید