2109
۵ راهکار برای افزایش اعتماد به نفس و مثبت اندیشی در کودکان

۵ راهکار برای افزایش اعتماد به نفس و مثبت اندیشی در کودکان

1400/02/13 بازدید1118

داشتن اعتماد به نفس در کودکان نه تنها در دوران طفولیت آنها بلکه در تمام مراحل زندگی شان تاثیرگذار است. اگر میبینید که فرزندتان در این دوران اعتماد به نفس ندارد و نگران زندگی آینده اش هستید میتوانید با خواندن این مطلب در نی نی سایت، شش مرحله زیر را انجام دهید.

1. با نشان دادن ارزش خود ، اعتماد به نفس ایجاد کنید:

برای ایجاد عزت نفس سالم و متعادل در بچه ها، با درک عمیق در مورد خلقت شروع کنید. به هر کودک بگویید ، شما بی نهایت ارزشمند هستید زیرا خدا شما را آفرید.

2- منحصر به فرد بودن آنها را نشان دهید:

به آنها کمک کنید تا درک کنند که آنها را می شناسید و آنها را کاملاً برای آنچه که هستند می پذیرید. وقتی کاری را درست انجام می دهند، آنها را تحسین کنید، اما مراقب باشید که تعریف و تمجید به چاپلوسی تبدیل نشود. به عنوان مثال به فرزندتان بگویید که شما ممکن است در آن بازی آخر فوتبال گلی نزده باشید ، اما بازی خوبی انجام داده اید. من می دانم که شما در عمل بسیار سخت کار کرده اید تا به بهترین بازیکن ممکن تبدیل شوید.

3- درباره خدا صحبت کنید:

راه دیگر برای رشد اعتماد به نفس کودک صحبت در مورد عشق خدا است. این عقیده را امتحان کنید که عشق او بدون قید و شرط است. هیچ کاری برای بدست آوردن آن نباید انجام دهیم و هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم تا او دیگر عاشق ما نباشد. برای آنها توضیح دهید که برای دوست داشتن شما نیازی به هیچ کاری ندارند و بدون هیچ قید و شرطی آنها را دوست دارید. هر زمان فرصتی پیدا کردید عشق خود را به صورت کلامی ابراز کنید. برای فرزندان خود یادداشت بنویسید و به آنها بگویید که به فکرشان هستید و برایشان دعا می کنید.

4- واقعیت را به او بگویید:

شما نه بهتر و نه بدتر از دیگران هستید. تو فقط خودت هستی بنابراین خودت را با دیگران مقایسه نکن. این یک روش خطرناک برای پیدا کردن ارزش شخصی است. " با وجود فرصت ها، فرزندان خود را تشویق کنید تا نقاط قوت و خصوصیات مثبت دیگران را مورد توجه و تحلیل قرار دهند. به آنها کمک کنید تا بفهمند که نیازی نیست آن افراد را تهدید ببینند و اینکه دوست داشته شدن به شماره یک بودن بستگی ندارد.

5- تصور مثبتی از خودتان ایجاد کنید:

نگرشهای خوب نسبت به زندگی معمولاً به جای آموزش آموخته می شوند. اگر درک خوبی از اینکه در نزد خدا چه کسی هستید، داشته باشید، این باعث می شود که دیگر با مردم خود را مقایسه نکنید. خودتان روی داشتن تصویری سالم از خود تلاش کنید.

شما میتوانید با انجام این پنج مرحله در ایجاد اعتماد به نفس و ایجاد یک تصویر از خود در کودکان کمک کند. لیستی ایجاد کنید و مرتباً آنها را تمرین کنید. انجام این کار می تواند به کودک شما کمک کند تا در زندگی و روابط با دیگران رشد کند و بالغ شود.

 

منبع: www.focusonthefamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 هفته پیش
|
14022 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

5 روز پیش
|
5590 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

2 روز پیش
|
3650 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

2 روز پیش
|
3583 بازدید